مقالات

 دستگیره مخفی پنجره چیست؟

دستگیره مخفی پنجره

 دستگیره مخفی پنجره : در مقالات پیشین سایت پنجره آنلاین به انواع یراق آلات پرداختیم که شامل لولا و انواع آن ، قفل (قفل در و قفل پنجره) دستگیره(دستگیره در و دستگیره پنجره ) و…پرداختیم . حال قصد داریم در این مقاله با یکی از انواع دستگیره پنجره به نام دستگیره پنجره مخفی که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و در میان خریداران و تولید کنندگان محبوب شده است آشنا شویم . در ادامه با موضوعاتی همچون دستگیره مخفی پنجره چیست؟ ، مزایای دستگیره مخفی پنجره و کاربرد دستگیره مخفی پنجره بیشتر آشنا می شویم . با ما همراه باشید .

 دستگیره مخفی پنجره چیست؟

دستگیره مخفی پنجره

دستگیره مخفی پنجره

مدتی است که گرایش به پنجره های مینیمالیستی، یعنی پنجره هایی با خطوط دید باریک، ارسی های مخفی و سخت افزارهای پنهان (لولا) وجود داشته است. با این حال، تاکنون امکان پنهان کردن دسته پنجره، یعنی عنصر مورد نیاز برای کار با پنجره وجود نداشته است. این دستگیره پنجره (که به همان رنگ قاب تمام شده است) در ارسی پنجره پنهان می شود و در نتیجه هنگامی که پنجره رو به رو می بینید، هیچ دستگیره ای روی قاب دیده نمی شود و ظاهر معماری تمیزی را ایجاد می کند.

دستگیره پنجره در ارسی پنهان شده و به ظاهر هماهنگ پنجره می افزاید. این ایده طراحی نوآورانه جوایزی را از سوی هیئت داوران متخصص بین‌المللی iF DESIGN AWARD 2018، جایزه Red Dot Design Award 2018 و GERMAN DESIGN AWARD 2019 دریافت کرد.

دستگیره پنجره در بال پنهان شده و در نتیجه به ظاهر همگن پنجره کمک می کند. از شما دعوت میکنیم از محصولات دستگیره دو طرفه upvc ما نیز دیدن فرمایید.

مزایای دستگیره مخفی پنجره

دستگیره مخفی پنجره

دستگیره مخفی پنجره

برخلاف دستگیره های معمولی پنجره، این دستگیره در قاب پنجره تعبیه شده و همسطح آن است. اصل اساسی خود توضیحی و به راحتی قابل درک است. طراحی زیبا و بی انتها که شکل شفاف و متقارن و ادغام آن در قاب پنجره ها، دکوراسیون داخلی مینیمالیستی را بهبود می بخشد.

در نهایت اگر ظاهر پنجره هایتان برای شما اهمیت زیادی دارد . این دستگیره ها ظاهری شیک ، ساده و مجلل به شما ارائه می دهند . به دلیل هماهنگی و هم سطحی با قاب پنجره طراحی داخل منزل شما را دگرگون می کند . از لحاظ کاربردی نیز به خصوص برای پنجره های دو ریلی مناسب ترین نوع دستگیره برای باز شدن هر دو لنگه می باشد .

کاربرد دستگیره مخفی پنجره

دستگیره مخفی پنجره دوجداره ، به دلیل طراحی پنهان و قرار نگرفتن دستگیره در جلوی لنگه ، استفاده زیادی دارد. اما بیشترین کاربرد آن ها در پنجره دوجداره ریلی است . در پنجره های دو ریلی بخصوص نیاز است تا دستگیره مزاحم و مانع باز شدن لنگه ی دیگر نشود، بنابراین استفاده از دستگیره پنجره مخفی بهترین گزینه است.

منابع

Concealed window handle

WHAT IS CONCEALED WINDOW HANDLE

نوشته مهنوش بهرام آبادی
به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *