مقالات

کدام دستگیره پنجره مناسب شماست؟

دستگیره پنجره

آیا می‌دانید که کدام دستگیره پنجره مناسب شما است؟ انواع مختلفی از دستگیره پنجره وجود دارد، بنابراین دانستن اینکه کدام سبک نه تنها برای پنجره ی شما کاربردی تر است، بلکه کدام سبک ظاهر بهتری برای آن فراهم می کند‌، می‌تواند گیج‌کننده باشد .
در اینجا با موضوعاتی همچون نکات مهم در انتخاب دستگیره پنجره  (اندازه گیری ، جهت چرخش ،  استحکام ) ، دستگیره اسپانیولت ، دستگیره پنجره دو حالته ، بست های محفظه ای ، بالابر و دستگیره پنجره ارسی ،دستگیره پنجره باریک آشنا خواهید شد . با ما همراه باشید .

نکات مهم در انتخاب دستگیره پنجره

دستگیره پنجره

دستگیره پنجره

اندازه گیری

مهم ترین آنها: طول دسته، طول دوک و عرض واحد است.

جهت چرخش

بررسی کنید که دسته به کدام سمت می‌چرخد . برخی از دستگیره‌ها فقط در جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخند یا برعکس.

از شما دعوت میکنیم از محصولات دستگیره دو طرفه upvc ما نیز دیدن فرمایید.

 استحکام

تا جایی که می توانید محکم‌ترین محصولات را انتخاب کنید . برخی از دستگیره‌های بسیار ارزان ممکن است سست بوده و به راحتی بشکنند.

دستگیره اسپانیولت

دستگیره اسپانیولت یکی از پرطرفدارترین دستگیره های پنجره است و معمولاً با پنجره های روکش دار از جمله پنجره های آلومینیومی استفاده می شود .

این نوع دستگیره پنجره به داخل قاب پنجره ثابت می شود و اساساً اهرم تزئینی و عملیاتی است که بخشی از یک سیستم قفل اسپانیولت چند نقطه ای پنهان در داخل پنجره را تشکیل می دهد.

دستگیره ی بسیار ایمنی است و می توان آن را به طور کامل با کلیدها قفل کرد .

هنگام انتخاب این نوع دستگیره، به طول دوک توجه کنید (قسمتی که از پشت به سمت پنجره بیرون می آید). اندازه دوک ها از 10 میلی متر تا 55 میلی متر متفاوت است .

دستگیره پنجره دو حالته

این نوع دستگیره روی پنجره‌های دوحالته نصب می‌شود . آنها در لولاهای جانبی مانند یک محفظه استاندارد به سمت داخل باز می‌شوند، اما همچنین می‌توانند به سمت پایین و عقب در داخل اتاق برای تهویه کج شوند.

نوع دستگیره دوحالته که استفاده می کنید به جنس پنجره بستگی دارد. در مورد پنجره های دوحالته UPVC، دستگیره ها به روشی مشابه دستگیره های اسپانیولت عمل می کنند. آنها یک دوک مربعی حدود 7 میلی متری در عقب دارند که به سمت قاب پنجره بیرون زده و در جعبه دنده مکانیزم قفل قرار می گیرد.

بست های محفظه ای

بست های محفظه ای به سادگی به عنوان بست های پنجره نیز شناخته می شوند. آنها تمایلی به داشتن قفل های یکپارچه ندارند.
در یک سطح بسیار ابتدایی، آنها از یک دسته اهرمی تشکیل شده اند که یک چفت و یک گیره ثابت روی قاب دارا می باشند.و برخی از نگهدارنده قلاب استفاده می کنند که چفت روی آن قرار می گیرد در حالی که برخی دیگر از نگهدارنده قلابی استفاده می کنند که در چارچوب پنجره قرار می گیرد.

برخی از بست های محفظه ای دارای قفل نیز هستند، معمولاً قفل های ساده یا پیچی. با این حال، بسیاری از افرادی که از بست استفاده می کنند، برای امنیت بیشتر، قفل جداگانه ای را در قاب پنجره خود قرار می دهند.

بالابر و دستگیره پنجره ارسی

مجموعه‌ای از سخت‌افزارهای ویژه برای پنجره‌های ارسی موجود است که نه تنها برای صاف و ساده‌تر کردن عملیات طراحی شده‌اند، بلکه ظاهر زیبای آن‌ها را نیز افزایش می‌دهند.

بالابرهای پنجره ارسی به ریل پایین ارسی های کشویی تعبیه شده اند و به کاربر این امکان را می دهند که انگشتان خود را زیر یک حلقه (یا در یک حلقه در مورد بالابرهای ارسی حلقه ای) قلاب کرده و به سمت بالا بکشد. معمولاً دو بالابر روی پنجره در دو طرف ارسی پایین متحرک وجود دارد.

دستگیره پنجره باریک

برخی از افراد نیاز دارند که دستگیره‌های پنجره‌شان باریک باشند و نزدیک‌تر به قاب بنشینند. این اغلب موردی است که دستگیره های معمولی پنجره ها با پرده ها یا کرکره ها تداخل دارند.
سبک محبوب دستگیره پنجره باریک، اسپاگنلت ونیزی است. آنها برجستگی کمتری دارند – حدود 20 تا 30 میلی متر امکان پذیر است.

منبع

What is a Window Handle in Selenium Webdriver

نوشته ی مهنوش بهرام آبادی
به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *