مقالات

پنجره آلومینیومی ترمال بریک کشویی چیست؟

پنجره آلومینیومی ترمال بریک کشویی چیست؟

در این مقاله به معرفی پنجره آلومینیومی ترمال بریک کشویی خواهیم پرداخت و مواردی مانند اهمیت ذخیره انرژی در پنجره آلومینیومی ترمال بریک ، کاربرد های پنجره آلومینیوم ترمال بریک ، مزایای پنجره آلومینیومی ترمال بریک را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسگذاریم.

پنجره آلومینیومی ترمال بریک کشویی

پنجره های ترمال بریک دارای یک فناوری مانع حرارتی از جنس پلی اورتان است که رسانایی قاب آلومینیومی پنجره را شکسته و به طور قابل توجهی از انتقال حرارت توسز بخش داخلی پنجره به بخش بیرونی جلوگیری می کند. این مسئله باعث راندمان طولانی مدت و صرفه جویی در هزینه برای صاحبان خانه فراهم می کند.

دراین میان سیستم پنجره آلومینیومی ترمال بریک کشویی رایج ترین سیستم مورد استفاده برای درب و پنجره ها می باشد که با عملکردی ساده در نوع بازشو، می تواند بریا هرنوع فضایی مناسب و جذاب باشد. به دلیل ماهیت نوع بازشو آن به صورت کشویی، فضایی کمی را از محیط اشغال می کند . پنجره های کشویی ترمال بریک همراه با شیشه های دوجداره یا سه جداره گزینه ایده آلی بریا عایق بندی حرارتی ، صوتی و همچنین ایمنی و استحکام منازل هستند.

با این ویژگی ها سیستم های پنجره ترمال بریک کشویی انتخاب مناسبی برای بازسازی منازل و جایگزینی پنجره های قدیمی و یا استفاده در پروژه های جدید ساخت و ساز است. پنجره آلومینیومی ترمال بریک کشویی آلومینیوم به عنوان یک فلز رسانا، هنگامی که در معرض قرار می گیرد به خوبی انرژی را انتقال می دهد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و نسل جدید پنجره های آلومینیومی این مورد برطرف شده است استفاده از پنجره های آلومینیومی ترمال بریک راهکاری برای جلوگیری از هدر رفت.

اهمیت ذخیره انرژی در پنجره آلومینیومی ترمال بریک کشویی

انرژی و حفظ دمای استاندارد شما می باشد. نوارهای پلی امید مانند سدی است که مانع بین خروج گرما از بخش داخلی گرما از بخش داخلی پروفیل پنجره آلومینیومی ترمال بریک به قسمت خارجی پروفیل پنجره می شود. با استفاده از انواع مختلف پلی آمید ها می توان مانع حرارتی را میان دو بخش پنجره بوجود آورد. درسیستم ترمال بریک، پلی آمید به بهترین شکل میان دوبخش پروفیل ها دوخته می شوند. بدون اینکه در دوام و عایق بندی پنجره خللی وارد شود.

کاربرد های پنجره آلومینیوم ترمال بریک کشویی

امروزه کاربرد های پنجره آلومینیومی ترمال بریک کشویی باعث شده است که استفاده از پنجره های دوجداره و سه جداره جهت جلوگیری از نفوذ سرما و عایق بندی صوتی بسیار گسترده شود. استفاده از دولایه شیشه نیازمند قابی مقاوم و محکم خواهد بود تا بتواند وزن و قطعات مورد استفاده را به خوبی کنترل کند . درمیان انواع قاب ها ، پنجره آلومینیوم ترمال بریک ویژگی های لازم را دارد.

توانایی نگهداری وزن بالا در عین حال ظرافت ظاهری و زیبایی بصری باعث شده است که اغلب برای شیشه های دو جداره از قاب آلومینیومی استفاده کنند. در این میان استفاده از ویژگی ترمال بریک می تواند عایقبندی پنجره ها را تا حد زیادی بالا ببرد. با جدا کردن قاب پنجره به دو قطعه داخلی و خارجی جداگانه و اتصال آن با ماده غیر رسانایی همچون پلی آمید انتقال گرما را کاهش داده وقفه های حرارتی بوجود می آورد که می تواند انتقال گرما را تا هزار برابر کاهش دهد.

این حالت در پنجره آلومینیومی دو جداره باعث ایجاد عایقی قوی در ساختمان ها می گردد. استفاده از موانع حرارتی در پنجره های آلومینیومی ، جریان گرما را کاهش می دهد که یکی از مهمترین مزایای پنجره دوجداره آلومینیومی است .

مزایای پنجره آلومینیومی ترمال بریک

مزایای پنجره های ترمال بریک آلومینیومی در ادامه به 6 مزایای اصلی پنجره های ترمال بریک می پردازیم .

  • گرما و سرو صدا را تا 1000 برابر کمتر از پنجره های نرمال می سازد
  • بازدارنده شعله و مانع اشتعال
  • نیاز به نگهداری کم
  • با دوام
  • جنس غیر خورنده
  • امکان درورنگ کردن پنجره نمای داخلی و نمای خارجی

سخن آخر

در این مقاله با پنجره آلومینویمی ترمال بریک کشویی آشنا شدیم و درباره مزایای پنجره آلومینیومی ترمال بریک ، کاربرد های پنجره آلومینیوم ترمال بریک ، اهمیت ذخیره انرژی در پنجره آلومینیومی ترمال بریک نیز توضیح دادیم . از اینکه تا انتهای این مقاله با پنجره آنلاین همراه بودید سپاسگذاریم.

منابع و ماخذ : Benefits of Thermally Broken Aluminium Windows and Doors

به این مقاله امتیاز دهید

یک نظر در “پنجره آلومینیومی ترمال بریک کشویی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *