مقالات

انواع دستگیره پنجره دوجداره 

انواع دستگیره پنجره دوجداره

در این مقاله از مقاله از مقالات سایت پنجره آنلاین قصد داریم درمورد انواع دستگیره پنجره و انواع دستگیره پنجره دوجداره از زیرمجموعه های یراق آلات پنجره صحبت کنیم . در ادامه موضوعاتی همچون انواع دستگیره پنجره دوجداره (دستگیره‌ پنجره ونیزی Venetian ، دستگیره پنجره اسپگ Espag ، دستگیره پنجره کوکسپور Cockspur ، دستگیره پنجره دوطرفه یا کج و چرخان tilt and turn، دستگیره پنجره دم میمون Monkey tail ) صحبت خواهیم کرد . حتما با ما همراه باشید .

انواع دستگیره پنجره دوجداره

انواع مختلفی از دستگیره‌های پنجره وجود دارد، اما برخی از آنها به نوع پنجره‌هایی که روی آن نصب می‌شوند، خاص هستند.

دو نوع اصلی دستگیره پنجره که بر روی پنجره های دو جداره نصب می شوند، دستگیره Espag و دستگیره Cockspur هستند. سپس دستگیره های شیب دار، دسته های بیل یا تیغه و دسته های دم میمون دارید. در زیر، انواع مختلف دستگیره‌های پنجره، نحوه کار و دلیل استفاده از آنها را بررسی خواهیم کرد.

  •  دستگیره‌ پنجره ونیزی Venetian
  • دستگیره پنجره اسپگ Espag
  •  دستگیره پنجره کوکسپور Cockspur
  •  دستگیره پنجره دوطرفه یا کج و چرخان Tilt and turn
  •  دستگیره پنجره دم میمون Monkey tail

از شما دعوت میکنیم از محصولات دستگیره دو طرفه upvc ما نیز دیدن فرمایید.

در زیر توضیحات انواع دستگیره های پنجره که در صورت داشتن پنجره های دوجداره UPVC به آنها نیاز خواهید داشت، آورده شده است

دستگیره پنجره دوجداره

دستگیره پنجره دوجداره

دستگیره‌ پنجره ونیزی Venetian

دستگیره‌ پنجره ونیزی معمولاً با دو پیچ، مشابه دستگیره Espag (در زیر) ثابت می‌شود. با این حال، بر خلاف دستگیره Espag، دستگیره های پنجره ونیزی دارای بیرون زدگی کم از قاب هستند. این امر مفید است زیرا دستگیره از پرده ها عبور نمی کند، مشکلی رایج در سایر انواع دستگیره های پنجره. اگر به دنبال چیزی صاف برای ادغام با پنجره های UPVC خود هستید، این یک دستگیره پنجره فوق العاده است.

دستگیره پنجره اسپگ Espag

مسلماً شناخته شده ترین نوع دستگیره پنجره در پنجره های UPVC. دستگیره Espag از طراحی مشابه دستگیره میل لنگ استفاده می کند و دارای یک دوک ذهنی در پشت است که به قاب پنجره متصل می شود و مکانیزم پنجره را به حرکت در می آورد. دوک همیشه در موقعیت ثابتی قرار می گیرد تا امکان اتصال محکم و مطمئن را فراهم کند.

دستگیره پنجره کوکسپور Cockspur

برخلاف دستگیره های پنجره ونیزی، دستگیره های Cockspur معمولاً توسط سه یا چهار پیچ که مستقیماً در دهانه پنجره نصب می شوند ثابت می شوند. پنجره های کوکسپور معمولاً در املاک قدیمی با پنجره های قدیمی که مکانیسم داخلی ندارند یافت می شوند. دستگیره های Cockspur در پنجره‌هایی که با قاب باریک‌تر طراحی شده‌اند نیز یافت می‌شوند.

دستگیره پنجره دوطرفه یا کج و چرخان Tilt and turn

این نوع دستگیره را می توان هم روی پنجره ها و هم در درب های کشویی پاسیو پیدا کرد. این نوع دستگیره پنجره معمولاً در آپارتمان های مرتفع استفاده می شود، زیرا طراحی آنها باعث می شود که از داخل به راحتی تمیز شوند.

دستگیره پنجره دم میمون Monkey tail

همان طور که از نام آن پیداست، این نوع دستگیره پنجره به شکل دم میمون، بلند و با منحنی در پایین است. طرح های دم میمونی روی پنجره های سبک اسپاگ کار می کنند و مطمئناً یکی از چشم نوازترین و تزئینی ترین طرح های دستگیره پنجره هستند. به دستگیره های دم میمون ما نگاهی بیندازید .

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع مختلف دستگیره پنجره دوجداره آشنا کنیم . توضیحاتی درمورد دستگیره‌ های ونیزی ، Espag ،Cockspur، دوطرفه یا کج و چرخان و دستگیره دم میمون عنوان شد که امیدواریم اطلاعات مفیدی به شما اضافه کرده باشد . به این هدف که اگر قصد خرید پنجره و نصب دستگیره بر روی آن را دارید ، دستگیره ی مناسب نیازها و پنجره ی خود را خریداری فرمایید. برای اطلاعات دقیق تر و با جزئیات بیشتر درمورد انواع دستگیره ها حتما مقالات بعدی سایت پنجره آنلاین را مطالعه فرمایید .

منبع

Types of Window Handle

نوشته مهنوش بهرام آبادی
به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *