مقالات

پروفیل ناودانی آلومینیوم

پروفیل الومینیوم

 در این مقاله قصد داریم شما را با پروفیل ناودانی آلومینیوم، پروفیل ناودانی آلومینیومی چیست؟- استاندارد پروفیل ناودانی آلومینیومی، سایز پروفیل ناودانی آلومینیوم، کاربرد پروفیل ناودانی آلومینیومی در وبسایت پنجره انلاین اشنا کنیم لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

پروفیل ناودانی آلومینیوم

شکل و اجزای یک ناوانی

یک ناودانی معمولا به شکل حرف U است که با توجه به قابل انعطاف بودن ورق آلومینیوم، ساخت ناودانی از آن به این شکل، زیاد سخت نیست.

همه انواع ناودانی چه ناودانی ساخته شده از آلومینیوم و چه حتی ناودانی پلاستیکی دارای دو بال و یک جان می باشند. جان به صورت افقی و بال ها عپود بر شان هستند. مهم ترین نکته در این خصوص این است که تفاوت انواع ناوانی ها، به همین جان و بال و مشخصات و شکل آن ها بر می گردد.

برخی از انواع ناودانی ها بال مساوی اند. برخی دیگر بال نامساوی. این به معنای یکسان بودن اندازه و شکل ناودانی ها می باشد. این که ناودانی چگونه به شکل مذکور در می آید، نیز به دستگاه قالب وابسته است. برش این محصولات نیز به گونه ای است که ناودانی های آلومینیومی اندازه استاندارد خود را که به طور معمول ۶ متر یا ۱۲ متر است، حفظ نمایند.

پروفیل ناودانی آلومینیومی چیست؟

پروفیل ناودانی آلومینیومی چیست؟

 پروفیل ناودانی آلومینیومی چیست؟

ناودانی آلومینیوم مشکی و انواع دیگر این محصول بر اساس استاندارد خاصی تولید می شود. این استاندارد با نام DIN 1026 در میان صنعتگران شناخته می شود.

تمام مشخصات ابعادی و سایر اطلاعات مرتبط با این محصول در استاندارد نام برده شده، تعریف شده است. همچنین جدول اشتال ناودانی اطلاعاتی در خصوص وزن هر مقطع از آن را بر اساس سایز به دست آورده و در اختیار همگان قرار داده است.

استاندارد پروفیل ناودانی آلومینیومی

باید بدانید که آن دسته از ناودانی ها که به روش،نورد گرم تولید می شوند، از استاندارد ملی شماره 4477 – 1 در ایران پیروی می کنند. در این استاندارد در خصوص نمونه برداری، تست، نشان گذاری و سایر اطلاعات ناودانی به طور کامل صحبت شده است.

 

سایز پروفیل ناودانی آلومینیوم

سایز ناودانی با توجه به آنچه گفته شده مطابق با استاندارد مرتبط با این محصول در نظر گرفته می شود. این امر در هزینه محصول نیز موثر است. پس تولیدکنندگان حتما باید به آن توجه داشته باشند.

به طور کل ناودانی آلومینیوم در سایزهای 10*10، 30*10، 18*12، 25*15، 40*15، 16*16، 20*20، 30*20، 40*20، 25*25، 30*30 و 40*30  تولید می شوند.

 

کاربرد پروفیل ناودانی آلومینیومی

در این بخش از مقاله به طور کامل تر در مورد این که ناودانی ساخته شده از ورق آلومینیوم بیشتر در کجاها مورد استفاده قرار میگیرد، صحبت می کنیم.

 

مهم ترین کاربردهای پروفیل ناودانی آلومینیومی

 

  • استفاده جهت ساخت  انواع چهارچوب برای درب  و پنجره ها
  • استفاده در ساخت خرپا، بادبندها و ستون های بکار رفته
  • استفاده در ساخت اسکلت های فلزی، اسکلت کامیون، ماشین آلات
  • استفاده در تشکیلات دریایی، تجهیزات ترافیکی

 

 

منابع و ماخذ در این مقاله :

Aluminium C Profile Stud

نویسنده : فرشید پارسین کارشناس سئو و تولید محتوا

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *