مقالات

یراق آلات پنجره چیست

یراق آلات پنجره چیست؟ قفل ها، لولاها و دستگیره ها انواع اصلی اتصالات هستند. این ابزار، اگر به درستی انتخاب و تنظیم شوند، مشخص می‌کنند که آیا پنجره‌های ما کاملاً کاربردی هستند یا نه. یعنی به نرمی و بدون مشکل باز می‌شوند یا خیر. اگر اتصالات به درستی کار نکنند، حتی بهترین محصولات و متریال نیز کاملاً بی فایده خواهند بود.

بنابراین ارزش آن را دارد که کمی وقت بگذارید و در مورد یراق آلات پنجره بیشتر بدانید. جهت توضیح بیشتر این موضوع از شما دعوت میکنیم از محصولات دستگیره دو طرفه upvc ما نیز دیدن فرمایید.

یراق آلات پنجره چیست؟

وظیفه اصلی یراق آلات حفظ سفتی و باز کردن، بسته شدن و کج شدن ارسی پنجره ها یا درها می باشد. اتصالات همچنین وظیفه ایمنی پنجره را بر عهده دارند و از آپارتمان در برابر سرقت محافظت می کنند. یکی از عناصر کلیدی دسته است که برای تغییر موقعیت ارسی از آن استفاده می کنیم.

از شما دعوت میکنیم از محصولات دستگیره دو طرفه upvc ما نیز دیدن فرمایید.

امروزه، اغلب اتصالات نصب شده، اتصالات قفل چند نقطه ای هستند، یعنی در امتداد کل محیط ارسی قرار می گیرند. هنگامی که ارسی بسته می شود، وسایل آن را به طور یکنواخت به قاب فشار می دهند. این سفتی را تضمین می کند و از تغییر شکل پروفیل جلوگیری می کند.

نوع اتصالات قفل چند نقطه ای نحوه باز شدن پنجره های ما را تعیین می کند. ما می‌توانیم بین اتصالات فقط چرخشی که اجازه باز کردن عادی پنجره را می‌دهد. اتصالات شیب‌دار که فقط امکان کج شدن ارسی را فراهم می‌کنند، یکی را انتخاب کنیم.

راحت ترین راه حل شامل اتصالاتی است که هر دو عملکرد را ترکیب می کند، یعنی اتصالات شیب و چرخش.

اتصالات با هدف خاص

جدا از باز و بسته کردن پنجره، یراق آلات همچنین می توانند محافظت در برابر سرقت یا دسترسی به هوای تازه بدون باز کردن قفل ارسی ها را فراهم کنند.

عناصر کلیدی اتصالات با مقاومت در برابر سرقت بهبودیافته صفحات ضربه زننده قارچ و دوربین های امنیتی هوشمند هستند. بسته به کلاس ایمنی مورد نظر، صفحات ضربه گیر یا در هر گوشه پنجره یا در امتداد کل محیط نصب می شوند. محافظت کارآمد در برابر سرقت نیز توسط دسته قفل کلید و صفحه ضد مته در اتصالات ارائه می شود.

این اقدامات محافظتی را در برابر سوراخ کردن از طریق پیچ های بسته کننده دسته و پین آن ایجاد می کند. به یاد داشته باشید، یراق آلاتی که محافظت واقعی در برابر ورود سارقان به خانه ما را تضمین می کنند، باید حداقل دارای کلاس امنیتی WK1 باشند.

تهویه راحت حتی در زمستان

عملکرد دیگری که توسط اتصالات پیشرفته ارائه می شود، میکرو تهویه است. این به ما این امکان را می دهد که پنجره را باز کنیم تا حداقل جریان هوای تازه وارد اتاق شود. به این ترتیب می‌توانیم اتاق را بدون سرد کردن هوا تهویه کنیم.

نمونه ای از چنین راه حلی اتصالات Winkhaus ProLight است که همراه با سیستم جدید Prolux ارائه می شود. سیستم تنظیم شیب چند مرحله ای “FOUR Seasons” چهار موقعیت شیب اضافی ارسی را فراهم می کند. این در مجموع 6 موقعیت شیب ارسی را برای ما فراهم می کند که امکان تنظیم دقیق تبادل هوا را در هر زمان از سال فراهم می کند.

جهت آشنایی بیشتر لطفا مقاله زیر را نیز مطالعه بفرمایید:

https://panjerehonline.com/articles/%d9%82%d8%b7%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d8%ae%d8%aa%d9%84%d9%81-%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%da%86%d8%b3%db%8c%d8%aa-%d8%9f/

 

ما دیگر محدود به میکرو تهویه نیستیم، که اغلب برای تأمین هوای تازه در اتاق کافی نیست، یا شیب کامل، که در روزهای سرد به طور کامل گرمای خانه را تخلیه می کند.

 

 

جهت دریافت نمایندگی یراق آلات پنجره upvc از لینک زیر استفاده کنید:

نمایندگی یراق آلات پنجره upvc

 

5/5 - (1 امتیاز)

یک نظر در “یراق آلات پنجره چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *