مقالات

انواع قفل پنجره

انواع قفل پنجره

در مقالات قبلی سایت پنجره آنلاین درمورد یراق آلات پنجره و انواع آن صحبت کردیم . حال قصد داریم به یکی از انواع یراق آلات پنجره یعنی قفل بپردازیم . در ادامه شما را با موضوعاتی همچون چرا قفل پنجره مهم است؟ و انواع قفل پنجره (قفل کلیددار، چفت پنجره ، قفل کودک ، قفل پین پنجره، قفل اتوماتیک و قفل دکمه ای ) آشنا خواهیم کرد . با ما همراه باشید .

چرا قفل پنجره مهم است؟

اهمیت قفل پنجره

اهمیت قفل پنجره

قفل پنجره می تواند به جلوگیری از ورود مزاحمان به خانه شما کمک کند ، آنها فقط می توانند پنجره را بشکنند، اما انجام این کار به نفعشان نیست ، شکستن یک پنجره می تواند همسایه های شما یا هرکسی را که از کنار خانه شما عبور می کند از حضور آنها آگاه کند. سارقان به دنبال دسترسی آسان و پنهان هستند، مانند پنجره هایی که به درستی ایمن نشده اند.
اگر خانه ی خود را بیمه می کنید ، باید بدانید که قفل پنجره ی شما از چه نوع است. ارائه دهندگان بیمه خانه تنها در صورتی پوشش ارائه می کنند که قفل کافی و مناسب روی پنجره های خود داشته باشید.

انواع قفل پنجره

قفل پنجره کلید دار

قفل پنجره کلیددار

قفل پنجره کلیددار

یکی از بهترین راه‌ها برای ایمن‌سازی پنجره‌های تک جداره و دوجداره، قفل کلیددار است. آنها در کنار پنجره شما نصب می شوند و آن را روی قاب خود محکم می کنند. همانطور که از نام آن پیداست، این قفل ها برای باز و بسته شدن نیاز به کلید دارند، بنابراین مهم است که کلید آن را گم نکنید! قفل های کلیددار یک انتخاب محبوب برای پنجره های کشویی هستند .

چفت پنجره

چفت های پنجره قفل های ساده و استانداردی هستند که در پنجره های یک لنگه بازشو و دو لنگه بازشو یافت می شوند. چفت هر دو ارسی پنجره را به هم متصل می کند تا از حرکت آنها جلوگیری کند .
ارسی ها در جای خود قرار می گیرند و با چفت هاقفل می شوند”. علاوه بر ایجاد یک لایه امنیتی، نصب چفت های پنجره می تواند به کاهش قبض های انرژی شما کمک کند، زیرا آنها از خروج گرما از پنجره های شما جلوگیری می کنند و همچنین یک مهر و موم برای جلوگیری از سرما ایجاد می کنند.
اما چفت قوی ترین قفل نیست. توصیه می شود به پنجره هایی که فقط چفت دارند یک قفل دیگر اضافه کنید.

قفل پنجره ایمنی کودک

قفل کودک

قفل کودک

اگر فرزندان خردسالی در خانه شما زندگی می کنند، توصیه می شود که قفل های ایمنی کودک را روی پنجره های خود نصب کنید. قفل های ایمنی کودک از باز شدن کامل پنجره های شما جلوگیری می کند. در عوض، آنها فقط تا حدی باز می شوند، بنابراین می توانید با خیال راحت خانه خود را ترک کنید، بدون خطر افتادن تصادفی فرزندانتان.
شایان ذکر است که قفل های پنجره ایمنی کودک بیشتر یک ویژگی ایمنی برای کودکان هستند و قفل های امنیتی پنجره نیستند که مزاحمان را دور نگه می دارند.

قفل پین پنجره

اگر خانه شما دارای پنجره های بزرگ است، قفل های پین پنجره یکی دیگر از گزینه های شما هستند. آنها مانند قفل های زنجیره ای درب کوچک برای پنجره های شما عمل می کنند.
یک قسمت قفل به قاب پنجره و قسمت دیگر به ارسی پنجره وصل می شود و با زنجیر یا کابلی به هم متصل می شوند که از باز شدن بیش از حد پنجره جلوگیری می کند. قفل های پین پنجره به راحتی نصب می شوند ، اما برای هر دو محل اتصال به دریل نیاز دارید.

قفل پنجره اتوماتیک

یکی از گزینه های خرید قفل اتوماتیک پنجره است. این قفل ها در زمان صرفه جویی کرده و استفاده ی آسانی دارند . برای استفاده از آنها تنها لازم است پنجره را ببندید بدین ترتیب پنجره به طور خودکار قفل می شود و برای باز کردن آن، به یک کلید نیاز خواهید داشت.

قفل پنجره دکمه ای

از طرف دیگر، می توانید یک قفل دکمه ای بخرید. برای قفل کردن پنجره کافی است دکمه را فشار دهید. برای باز کردن قفل پنجره، باید از یک کلید استفاده کنید، که فقط در صورتی کار می کند که دکمه را فشار داده باشید.

منبع

?What Are the Types of Window Locks

نوشته مهنوش بهرام آبادی
به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *