مقالات

دستگیره پنجره فنر دار چیست؟

دستگیره پنجره فنر دار

در مقالات پیشین سایت به انواع یراق آلات پنجره همچون انواع دستگیره پنجره دوجداره پرداختیم . حال قصد داریم به طور خاص درمورد یکی از مشهور ترین انواع دستگیره پنجره به نام دستگیره فنر دار صحبت کنیم . در ادامه با موضوعاتی چون اهمیت وجود دستگیره پنجره ، دستگیره پنجره فنر دار چیست؟ ، ساختار دستگیره پنجره فنر دار و ابعاد آن و نحوه نصب و استفاده از دستگیره پنجره فنردار آشنا خواهیم شد . حتما با ما همراه باشید .

اهمیت وجود دستگیره پنجره

همانطور که می‌دانید اغلب پنجره ها دارای چهارچوبی از فلز هستند و برای اینکه روشنایی ساختمان را محقق سازند از جام هایی شیشه ای برخوردارند . اما هدف از به کار بردن پنجره ها در انواع ساختمان ها ، تنها نور کافی نیست و این محصولات را می‌توان برای تصفیه هوای اتاق نیز مورد استفاده قرار داد . روشن است که برای رسیدن به این هدف ابتدا باید راهی برای باز و بسته کردن درب پنجره یا تراس پیدا کرد که این کار توسط یک دستگیره تراس یا پنجره مانند دستگیره پنجره فنر دار عملی خواهد بود .

از شما دعوت میکنیم از محصولات دستگیره دو طرفه upvc ما نیز دیدن فرمایید.

دستگیره پنجره فنر دار چیست؟

دستگیره پنجره فنردار

دستگیره پنجره فنردار

دستگیره پنجره فنر دار، ساده ترین نوع دستگیره می باشد . بیشترین کاربرد آن جهت نصب بر روی درب تراس یا پنجره ها به منظور باز و بسته کردن آن ها می باشد . این نوع دستگیره از فلز و پلاستیک شکیل شده است و یکی از با دوام ترین محصولات در این زمینه می باشد . دستگیره فنر دار یک محصول ایرانی می باشد . اما از لحاظ کیفیت از درجه ی بسیار مطلوبی بهره مند است و با قیمتی مقرون به صرفه در بازار عرضه می شود . به همین خاطر نصابان بسیاری در فضاهای مختلف یک ساختمان این دستگیره ها را به کار می برند .

ساختار دستگیره پنجره فنر دار و ابعاد آن

دستگیره پنجره فنردار

دستگیره پنجره فنردار

همانطور که گفتیم ساختار بدنه دستگیره فنر دار، از فلز و پلاستیک تشکیل شده است. قسمت فلزی این دستگیره شامل دو بخش مجزا می شود که یکی از آنها پایه ای موج دار به طول 50 میلی متر دارد که با اتصال به لنگه ثابت پنجره یا چهارچوب آن می تواند پنجره را قفل کند . محکم کردن این بخش با استفاده از دو پیچ در جای خود محقق می شود.

بخش دوم پایه ای به طول 60 میلی متر دارا می باشد که دو جای پیچ به فاصله 42 میلی متر از هم درون آن قرار گرفته است . در این قسمت این امکان وجود دارد که دستگیره پنجره با استفاده از یک پیچ به پایه بچسبد و به صورت دورانی حول این محور حرکت کند. این ویژگی باعث می شود تا مصرف کننده این امکان را داشته باشد که با حرکت دادن اهرم دستگیره زبانه آن را در پایه قفل یا از آن آزاد کند تا پنجره به راحتی عملکرد خود را اجرا کند .

طول اهرم یاد شده در این محصول برابر با 105 میلی متر بوده که زبانه ای به طول 35 میلی متر در زاویه ای 90 درجه، به آن چسبیده است . روکشی از جنس پلاستیک مشکی نیز نمای اهرم را می پوشاند تا این کالا با ظاهر مجلل تری به بازار عرضه شود .

نحوه نصب و استفاده از دستگیره پنجره فنر دار

برای استفاده از دستگیره فنر دار مدل 4552 ابتدا بایستی دو تکه محصول را به وسیله ی پیچ به درب پنجره یا تراس خود متصل کنید . توجه کنید اهرم دستگیره قسمتی می باشد که باید آن را به لنگه بازشوی پنجره متصل کنید و پایه نگهدارنده نیز بایستی روی لنگه ثابت یا چهارچوب پنجره جای گیرد . بعد از نصب محصول تنها کاری که باید انجام دهید این است که اهرم دستگیره حرکت داده و زبانه کار از پایه آزاد کنید تا پنجره باز شود و همچنین جهت بستن آن نیز زبانه را درون پایه، قفل کنید . در آخر این روالی است که در همه دستگیره ها عملیات باز و بسته کردن پنجره به وسیله ی دستگیره را ممکن می سازد .

منبع

Types of Window Handles

نوشته مهنوش بهرام آبادی
به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *