مقالات

پرده حرارتی چیست؟

پرده حرارتی

در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که پرده حرارتی چیست؟ و انواع کاربرد های آن را مورد بررسی قرار دهیم. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسگذرایم.

پرده حرارتی چیست؟

آیا سرمای هوای زمستان را در خانه خود احساس کرده اید؟ آیا اتاقی در خانه شما وجود دارد که بیشتر از دیوار پنجره داشته باشد؟ آیا اخیراً به صورت‌حساب انرژی خود نگاه کرده‌اید و به جای آن درباره خروج از شبکه بحث کرده‌اید؟ آیا پنجره های قدیمی دارید اما در حال حاضر پول اضافی ندارید تا بتوانید خانه خود را اصلاح کنید؟

اگر چنین است، ممکن است در مورد گذاشتن چند پرده حرارتی بلند، ضخیم (که پرده های عایق نیز نامیده می شود) برای کمک به حفظ گرما بحث کرده باشید. اگر یک بررسی سریع آنلاین در یک فروشگاه خرده فروشی انجام دهید، گزینه های پرده حرارتی زیادی با قیمت های بسیار متفاوت وجود دارد. بنابراین، برای کمک به شما، چند نکته را جمع آوری کرده ایم که باید هنگام خرید پرده های حرارتی در نظر بگیرید.

پرده حرارتی چگونه کار می کنند؟

آیا تا به حال این جمله را شنیده اید که “چشم ها دریچه ای به روح هستند”؟ خب، پنجره‌ها به نوعی شبیه چشم‌هایی هستند که به هوای بیرون می‌روند… یا آیا این پنجره‌ها هستند؟ خوب، ما ممکن است در استعاره بهترین نباشیم، اما خانه‌ها را می‌شناسیم – و هر پنجره‌ای که دارای رتبه E موثر نباشد، گرما را به بیرون هدایت و سرما را بدون عایق برای جلوگیری از آن وارد منزل می‌کند.

همانطور که بیشتر مردم می دانند، هوا به طور مداوم سعی می کند تا جایی که می تواند خود را پخش کند. اما چیزی که برخی افراد نمی دانند این است که با پخش شدن، هوا نیز انرژی (یا گرما) را نیز منتقل می کند. این اصل در پنجره شما نیز صادق است. هوای سرد زمستانی دائما در تلاش است تا انرژی را از داخل جذب کند و در نتیجه شیشه پنجره و هوای اطراف آن را خنک می کند. پنجره‌های کم مصرف با قرار دادن لایه‌ای از گاز ضخیم‌تر مانند آرگون در بین شیشه‌ها کار می‌کنند تا انتقال حرارت را کندتر کنند. پرده ها هم تقریباً به همین ترتیب عمل می کنند.

کدام پرده حرارتی بهترین عایق را دارد؟

از نظر اثربخشی، شما می خواهید پرده هایی با چند لایه مختلف با هم کار کنند:

  • لایه فوم برای عایق
  • مانع بخار
  • لایه خارجی تزئینی
  • فیلم انعکاسی در بالا که گرما را به اتاق باز می گرداند
  • آهنربا در پایین برای ایجاد مهر و موم بهتر به پنجره

اگرچه این لایه ها از هر چه ساخته شده باشند عمدتاً با فضای منزل سازگار هستند. با این حال، فلانل پنبه ای سنگین وزن، پر استفاده ترین و مقرون به صرفه ترین انتخاب برای لایه عایق شما است. اگر این کار را انجام می‌دهید، می‌توانید پرده‌های حرارتی خود را نیز بسازید، به‌خصوص اگر از قبل پرده‌هایی دارید که دوست دارید و عایق نیستند.

فقط مقداری از فلانل پنبه ای ذکر شده را بردارید، آن را به اندازه برش دهید و پشت لایه تزئینی لایه برداری کنید. آن را صاف اتو کنید و به هم بدوزید یا بچسبانید. یک ورق پلاستیکی بزرگ را که به اندازه برش داده شده است بردارید و زیر آن را لایه برداری کنید تا به عنوان یک مانع رطوبت عمل کند.

نکته : میتوانید از یک پرده تزئینی اضافی برای استفاده به عنوان لایه پشتی استفاده کنید. یک بار دیگر آن را صاف کنید و سپس لبه ها را با دقت به هم بدوزید! اگر می خواهید امتیاز مسدود کردن نور را به پروژه پرده جدید خود اضافه کنید، به سادگی پرده لایه پشتی را با رنگ اکریلیک (3 لایه) رنگ کنید. رنگ تیره بهترین کار را دارد. و در اینجا شما آن را دارید: یک پرده حرارتی که به تنهایی ساخته اید!

سخن پایانی

از اینکه تا انتهای این مطلب با پنجره آنلاین همراه بودید سپاسگذاریم. از شما دعوت میکنیم تا از دیگر مقالات پنجره آنلاین مانند پنجره دوجدراه در کرج-معتبرترین برند ها کدامند؟ و شیشه Low-E چیست؟ نیز دیدن فرمایید.

منبع : What is Thermal curtain  

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *