مقالات

انواع قفل در

انواع قفل در

در مقالات پیشین سایت پنجره آنلاین درمورد انواع قفل پنجره صحبت کردیم . حال قصد داریم به انواع قفل در بپردازیم . در ادامه با موضوعاتی همچون انواع قفل در(قفل در دستگیره Doorknob Locks ،قفل در اهرم دستی Hand Levers ،قفل در ددبولت Deadbolts،قفل در زنجیره ای Chain Lock ،قفل در و سیستم هوشمندSmart Locks and Systems) آشنا خواهیم شد . اگر قصد خرید قفل برای درب هایتان دارید حتما با ما همراه باشید .

از شما دعوت میکنیم از محصولات دستگیره دو طرفه upvc ما نیز دیدن فرمایید.

انواع قفل در

شما می توانید از انواع قفل درب برای اهداف مختلف استفاده کنید. برخی از قفل ها بهتر است در درهای منتهی به خارج از خانه خود استفاده شوند زیرا امنیت بیشتری را برای جلوگیری از ورود مزاحمان ایجاد می کنند.

قفل های دیگر برای ایمن نگه داشتن درهای خانه خوب هستند ، مانند درهای حمام و کمد . آنها امنیت کافی برای بیرون نگه داشتن دیگران را فراهم می کنند، اما سطح ایمنی مورد نیاز برای درهای بیرونی را ندارند .

در زیر چندین نوع قفل درب و تفاوت آنها با یکدیگر ذکر شده است:

قفل دستگیره در Doorknob Locks

قفل دستگیره در

قفل دستگیره در

قفل های دستگیره در، شاید رایج ترین نوع قفلی باشند که در خانه ها، به ویژه درهای داخلی، مانند حمام و اتاق خواب می بینید . آنها همچنین اغلب یکی از دلایل زیبایی درب ورودی هستند، برای افزایش ایمنی درب با با یک قفل ددبولت یا قفل های دیگر ترکیب می شوند .

قفل های دستگیره دارای مکانیزم قفل در داخل دستگیره در هستند. این قفل ها دارای دستگیره هایی در دو طرف در هستند و بسته به اینکه بخواهید درب از داخل قفل شود یا خیر، می توانند تک سیلندر یا دو سیلندر باشند.

قفل در اهرم دستی Hand Levers

قفل اهرم دستی

قفل اهرم دستی

قفل های اهرم دستی یک انتخاب عالی برای درهای داخلی مانند درب کمد دیواری یا درب های زیرزمین هستند. آنها دارای یک اهرم دسته ساده در یک طرف و یک دستگیره چرخشی در طرف دیگر هستند.

این قفل ها به اندازه سایر قفل ها امنیت ندارند، بنابراین گزینه ایده آلی برای درب های ورودی نیستند. اما، آنها به شما این امکان را می دهند که درب ها را به سرعت با یک دست باز کنید، که در هنگام حمل مواد غذایی یا حمل هر بار دیگری به داخل خانه مفید است.

 قفل در ددبولت Deadbolts

قفل ددبولت

قفل ددبولت

قفل های Deadbolt مکانیزمی مجزا از دستگیره در هستند که به درهای ورودی شما یک لایه امنیتی اضافی می بخشد. بسیاری از صاحبان خانه و مشاغل انتخاب می‌کنند که هم قفل دستگیره و هم قفل ددبولت خود را داشته باشند تا از خطر نفوذ متجاوزان جلوگیری کنند.

ددبولت ها می توانند خطر ورود اجباری را با ایجاد یک سیستم قفل ایمن کاهش دهند که نفوذ سارق از درب را تقریبا غیرممکن می کند. ددبولت ها می توانند هر دو طرح تک سیلندر و دو سیلندر باشند، با قفل ددبولت دو سیلندر از دسترسی افراد غیرمجاز به خانه محافظت بیشتری انجام می شود.

قفل در زنجیره ای Chain Lock

قفل زنجیره ای

قفل زنجیره ای

قفل های زنجیره ای قفل هایی هستند که معمولاً در داخل درب های هتل می بینید. این قفل ها دارای یک گیره روی چهارچوب در و یک مجموعه قفل اصلی روی در هستند، بسیار شبیه به یک پیچ بشکه ای، اما از یک زنجیر برای قفل کردن درب به جای قطعه سیلندر استفاده می کنند.

ایده قفل زنجیره ای این است که به شما اجازه می دهد در را برای احوالپرسی کمی در را باز کنید و در حالی که هنوز در را بسته نگه می دارید. تا زمانی که در را نبندید و زنجیر را رها نکنید، یک نفر نمی تواند وارد شود و به شما اجازه می دهد در را تا انتها باز کنید.

قفل در و سیستم هوشمند Smart Locks and Systems

قفل هوشمند

قفل هوشمند

قفل های هوشمند جدیدترین نوع قفل درب هستند . با این نوع قفل، یک گوشی هوشمند به عنوان کلید در عمل می کند و امکان دسترسی به خانه و کنترل آن از راه دور ، تقریباً از هر نقطه ای در جهان را به شما می دهد.

درواقع این قفل ها چیزی بیش از یک قفل هستند. برخی از قفل‌های هوشمند می‌توانند بخشی از یک سیستم کامل نظارت تصویری و صوتی و سایر ویژگی‌های هوشمند باشند که به شما کنترل نهایی را بر خانه‌تان می‌دهند.

منبع

  What Are the 5 Different Types of Door lock

نوشته مهنوش بهرام آبادی
به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *