مقالات

دستگیره اسپانیولت چیست؟

دستگیره اسپانیولت

در این مقاله از مقالات سایت پنجره آنلاین قصد داریم درمورد یکی از انواع دستگیره که زیرمجموعه ی یراق آلات پنجره محسوب می شود بپردازیم. این دستگیره دستگیره اسپانیولت نامیده می شود و مخصوص نصب بر روی پنجره های دوجداره می باشد. در ادامه با موضوعاتی همچون دستگیره اسپانیولت espag چیست؟ ، اندازه سوراخ ها و دوک های دستگیره اسپانیولت ، دستگیره اسپانیولت چگونه کار می کند؟ و سبک های دستگیره اسپانیولت آشنا خواهیم شد

دستگیره اسپانیولت Espagnolette Handle چیست؟

با توجه به محبوبیت روزافزون در طول سال‌ها، دستگیره‌های اسپانیولت اکنون در طیف وسیعی از سبک‌ها و عملکردهای متنوع موجود است که برای هر مشتری جذاب است. آنها بخشی جدایی ناپذیر از پنجره های دوجداره مدرن هستند و می توان از آن برای چرخاندن چندین قفل در اطراف محیط یک پنجره استفاده کرد. بنابراین، اگر به دنبال سخت‌افزار پنجره هستید و به مشاوره‌ای نیاز دارید، راهنمایی ما برای دستگیره‌های اسپانیولت در اینجا آمده است.

از شما دعوت میکنیم از محصولات دستگیره دو طرفه upvc ما نیز دیدن فرمایید.

اندازه سوراخ ها و دوک های دستگیره اسپانیولت

برخی از قسمت‌های دستگیره اسپانیولت در صنعت شیشه‌های دوجداره استاندارد شده‌اند .  سوراخ‌های ثابت آن همیشه 43 میلی‌متر از هم فاصله دارند و دوک همیشه 7 میلی‌متر عرض دارد. طول دوک متفاوت خواهد بود و می تواند از 10 میلی متر تا 40 میلی متر متغیر باشد. برخی از شرکت‌ها، مانند انگلیان ویندوز ، گهگاه از دوک‌های بلندتر تا 60 میلی‌متر استفاده می‌کنند، اما به‌طور کلی این دوک‌ها کنار گذاشته شده‌اند.

دستگیره espag برای کار با انواع دیگر سیستم های پنجره مانند گیربکس و سیستم های شوتبولت نیز استفاده می شود. اما شرکت‌های سازنده این سیستم‌ها به استانداردها پایبند بوده‌اند و بنابراین با استفاده از دستگیره‌های پنجره espag کار می‌کنند.

دستگیره اسپانیولت چگونه کار می کند؟

اسپاگ که از زبان فرانسه گرفته شده است یک اصطلاح کوتاه شده برای اسپاگنلت است و به قفلی مربوط می شود که در جلوی پنجره یا در قرار می گیرد. این دستگیره‌های پنجره، بخش تزئینی و عملیاتی یک سیستم قفل ایمن برای قفل کردن پنجره‌ای روی چندین نقطه قفل است. آنها با یک دوک فلزی در پشت ساخته شده اند که برای مکانیزم عملکرد پنجره در قاب پنجره ادغام شده است. دستگیره ها معمولاً روی یو پی وی سی و همچنین چوب و آلومینیوم دیده می شوند.

طول هر دوک می تواند متفاوت باشد، بنابراین اگر می خواهید آن را تعویض کنید، مهم است که طول آن را با دقت اندازه گیری کنید. این نوع دستگیره به اشکال مختلف مانند پنجه ای، دمبلت، بادامک غلتکی یا ترکیبی عرضه می شود.

سبک های دستگیره اسپانیولت

دسته اسپانیولت می تواند در سبک های مختلفی متناسب با سن و حس ملک باشد. در طیف دسته‌های خود، طیفی از سبک Devoran Black برای نمای کلبه‌ای بسیار سنتی تا سبک SOX برای انواع مدرن و شهری املاک داریم. علاوه بر این، ما برندهای مختلفی را در دسترس داریم که طیف وسیعی از سبک‌ها را ارائه می‌دهند، از جمله: آلپاین ، کرنیش هریتیج ، سری الوار ، از آنویل و ایسکا که همگی ظاهر و حس خاص خود را دارند که مکمل اکثر سبک‌های مورد نیاز است.

همه این دستگیره‌های اسپانیولت دارای یک قفل هستند تا در صورت ورود اجباری به ملک، پنجره را کاملاً ایمن می کند. علاوه بر این در SD Hardware، طیف دسته‌های اسپانیولت ما با اتصالات M5، پیچ‌ها و دوک‌های حداقل 40 میلی‌متری که در سیستم قفل espag مانند Vanguard، Excalibur، PN و Maco قرار می‌گیرند، کامل می‌شود .

میل لنگ دستگیره های اسپانیولت به سادگی به طراحی اهرم افست اشاره دارد که فاصله و فضای بیشتری برای دست در قاب پنجره فراهم می کند. این ممکن است در جایی که دستگیره‌های اسپانیولت نزدیک به لبه قاب باشد مفیدتر باشد. چراکه این شرایط کارکرد دستگیره را دشوار می کند. برای مبارزه با این موضوع، دستگیره ها به صورت طرح میل چپگرد (با باز شدن در جهت عقربه های ساعت ) یا طرح میلگرد راست (با باز شدن در خلاف جهت عقربه های ساعت) با توجه به جهت پنجره موجود هستند.

از طرح‌های مدرن گرفته تا کلاسیک، دستگیره اسپانیولت مناسب برای پنجره‌های خود را در قسمت فروش ما بیابید .

منبع

?WHAT ARE ESPAGNOLETTE HANDLES

نوشته ی مهنوش بهرام آبادی
5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *