مقالات

قفل ددبولت Deadbolt چیست؟انواع آن

قفل ددبولت deadbolt

در مقالات پیشین سایت با انواع قفل در آشنا شدیم . حال قصد داریم به طور خاص به یکی از مهم ترین انواع قفل در، قفل ددبولت Deadbolt ، بپردازیم . در ادامه با موضوعاتی همچون  قفل ددبولت Deadbolt چیست؟،انواع قفل ددبولت Deadbolt(تکی، دوبل ،ترکیبی Deadbolt یا Lockable Thumbturn، عمودی) آشنا خواهیم شد . با ما همراه باشید .

از شما دعوت میکنیم از محصولات دستگیره دو طرفه upvc ما نیز دیدن فرمایید.

قفل ددبولت Deadbolt چیست؟

قفل ددبولت

قفل ددبولت

قفل ددبولت Deadbolts بیشترین امنیت را در برابر سرقت فراهم می کند. این نوع قفل بدون استفاده از فنر کار می کند زیرا با چرخاندن یک دستگیره یا کلید حرکت می کنند. آنها دارای یک مکانیسم ایمن منحصر به فرد بوده و در برابر حملات فیزیکی، چکش کاری و حفاری مقاوم هستند . با ابزار دستی یا چکش قابل باز شدن نیستند.

ددبولت‌ها ابتدایی‌ترین قفل ها هستند و می‌توان آن‌ها را از طرف‌های مختلف در با استفاده از کلید یا چرخش انگشت باز کرد. این قفل ها معمولاً در درب های بیرونی و همچنین داخلی مورد استفاده قرار می گیرند زیرا سطح متفاوتی از امنیت را در برابر مهاجمان فراهم می کنند. آنها با قرار دادن کلید در یک سیلندر کار می کنند و فقط با چرخاندن کلید باز می شوند. این نوع قفل بیشترین تطبیق پذیری و امنیت را ارائه می دهد.

انواع قفل ددبولت Deadbolt

  • تکی

  • دوبل

  • ترکیبی Deadbolt یا Lockable Thumbturn

  •  عمودی

قفل ددبولت درب ورودی

قفل ددبولت درب ورودی

قفل ددبولت Deadbolt تک سیلندر

اکثر خانه ها دارای قفل های تک سیلندر هستند. یک تک سیلندر شامل یک سوراخ کلید در یک طرف و یک دستگیره یا مکانیزم چرخشی در طرف دیگر است. بیشتر این قفل دارای یک چرخش انگشت شست است که مانند یک اهرم ساده به نظر می رسد و بسیار شبیه به یک کلید می چرخد. این مکانیسم چرخشی معمولاً در داخل خانه قرار می گیرد، جایی که می توان از آن برای محکم کردن درب بدون نیاز به کلید استفاده کرد. آنها ساده ترین هستند و می توان آنها را از یک طرف با استفاده از کلید باز کرد.

توانایی باز یا بسته کردن در از داخل خانه با چرخش انگشت شست سطحی از راحتی را می دهد که صاحب خانه مدرن به آن عادت کرده است. به همین دلیل و همچنین قیمت پایین این قفل ها، بیشتر از دو سیلندر استفاده می شود.

قفل ددبولت دو سیلندر

قفل ددبوبلت دو سیلندر دارای یک سیلندر کلید در داخل و خارج درب است. این نوع قفل ها امنیت بیشتری را در مقایسه با سایر قفل ها فراهم می کند. قفل ددبوبلت دو سیلندر مخصوصاً برای درهای تزئینی با پانل های شیشه ای مفید است چراکه ممکن است در هنگام جستجوی راهی برای ورود به خانه توسط مهاجمان آسیب ببینند. با استفاده از قفل دو سیلندر، مجرمان نمی توانند بدون کلید صحیح وارد ساختمان شوند.

قفل دو سیلندر امنیت بیشتری را به خانه یا محل کار شما اضافه می کند. با استفاده از این آن ، سارقان نمی توانند به صورت دستی درب را بدون مکانیزم چرخش انگشت باز کنند. جایگزینی تک سیلندر با دو سیلندر به وضوح می تواند شکست های موفقیت آمیز را به نصف یا بیشتر کاهش دهد.

قفل ددبولت ترکیبی یا Lockable Thumbturn

قفل ددبولت ترکیبی یا Lockable Thumbturn چیزی بین قفل تک سیلندر و دو سیلندر است و به همین دلیل می تواند به عنوان هر دوی آنها عمل کند. امکان چرخاندن انگشت شست و همچنین قفل در قسمت داخلی در را دارد .  این بدان معناست که به صورت روزانه، می‌توانید به جای قفل از قسمت انگشتی برای راحتی استفاده کنید، در حالی که قفل ددبولت به عنوان یک سیلندر کار می‌کند.

با این حال، شما همچنین می توانید درب خود را با کلید محکم کنید، که اگر ملک خود را برای مدت طولانی ترک کنید، مانند زمانی که در تعطیلات هستید، و می خواهید مطمئن شوید که خانه شما ایمن است، بسیار مفید خواهد بود.

قفل ددبولت DeadBolt عمودی

این نوع قفل همچنین به عنوان jimmy-proof deadbolt نیز شناخته می شود، چراکه به دلیل مکانیزم ایمن قوی         نمی توان آن را به زور باز کرد. از آنجایی که روی سطح نصب می شود، این نوع قفل به عنوان یک سطح امنیتی اضافی در درب های خارجی محبوب است زیرا برای جای دادن به تغییرات بسیار کمی نیاز دارد.

این قفل ها به دلیل درهم تنیده شدن بین پیچ و براکت گیره در برابر باز شدن آسان مقاوم هستند. آنها را می توان بر روی درب های تجاری و همچنین مسکونی مشاهده کرد. برای محکم کردن درهایی که به سمت داخل و خارج باز می شوند     می توان از ددبولت های عمودی استفاده کرد.

منبع

Security Features of Deadbolt Door Lock Types

نوشته مهنوش بهرام آبادی
به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *