مقالات

قفل الکترونیکی در چیست؟ قفل هوشمند در

قفل الکترونیکی در قفل هوشمند در

در مقالات پیشین سایت یه انواع قفل در پرداختیم . در این مقاله می خواهیم درمورد پیشرفته ترین نوع قفل ، قفل الکترونیکی ، صحبت کنیم در ادامه با موضوعاتی همچون قفل الکترونیکی در چیست؟ ، نحوه عملکرد انواع قفل در ، عملکرد قفل الکترونیکی در و قفل در سنتی در مقابل قفل الکترونیکی آشنا خواهیم شد . با ما همراه باشید .

از شما دعوت میکنیم از محصولات دستگیره دو طرفه upvc ما نیز دیدن فرمایید.

قفل الکترونیکی در چیست؟ قفل هوشمند در

قفل الکترونیکی در

قفل الکترونیکی در

قفل الکترونیکی یا قفل هوشمند در راهی برای جایگزینی کلیدها یا افزودن ویژگی های اضافی اتوماسیون خانه مانند قفل یا باز کردن از راه دور است. اگرچه بیشتر در اتومبیل ها یافت می شود، بسیاری از ارائه دهندگان امنیتی پیشرفته قفل الکترونیکی درب را برای خانه ها و مشاغل ارائه می دهند.

نحوه عملکرد انواع قفل در

قفل و باز کردن قفل با چرخاندن یک دستگیره یا یک کلید در یک سیلندر قفل برای حرکت پیچ یا چفت به دست می آید.

قفل های کلیددار سنتی استوانه قفل با یک خط از پین های فلزی کوچک که هر کدام از یک نیمه بالایی و پایینی تشکیل شده است، در جای خود نگه داشته می شود. هنگامی که یک کلید وارد و چرخانده می شود، لبه دندانه دار ناهموار تضمین می کند که هر پین در فاصله معینی جابجا می شود. سیلندر را فقط زمانی می توان چرخاند که هر پین به اندازه کافی جابجا شود تا جدایی مستقیم بین نیمه بالایی و پایینی همه پین ​​ها ایجاد شود.

عملکرد قفل الکترونیکی یا قفل هوشمند

قفل هوشمند در

قفل هوشمند در

قفل های الکترونیکی در شامل قطعاتی به نام “محرک” هستند که پیچ یا سیلندر را به یک موتور کوچک که کاملاً در داخل در یا قاب مدفون شده است متصل می کند. موتور توسط یک ضربه الکتریکی کنترل می شود که ممکن است به روش های مختلفی فعال شود: توسط یک کارت خوان الکترونیکی، توسط یک صفحه کلید یا توسط یک سنسور کنترل از راه دور بی سیم. در هر صورت، قفل الکترونیکی در طوری پیکربندی شده است که محرک موتور را تنها زمانی که ورودی الکترونیکی صحیح را دریافت کرده است راه اندازی کند.

قفل در سنتی در مقابل قفل الکترونیکی

هر روش قفل کردن مزایا و معایبی دارد. کلیدهای فیزیکی مانند کلیدهای فلزی، کارت‌های کلید یا ریموت‌های دستی می‌توانند گم شوند یا آسیب ببینند، در حالی که کدهای کلید عددی را می‌توان فراموش کرد (یا توسط شخص اشتباهی یاد گرفت و به خاطر سپرده شد). در صورت لزوم، کدهای کلید را می توان به سرعت و به راحتی توسط کاربر تغییر داد، در حالی که تغییر قفل و کلید فیزیکی بسیار مهم است و به سخت افزار و تخصص تخصصی نیاز دارد.

قطع برق برای قفل‌های الکترونیکی درب مشکل‌ساز است و باعث می‌شود تا زمانی که برق مجددا برقرار نشده یا باتری تعویض نشده، قفل یا باز بماند.

در اکثر قفل های الکترونیکی در، ترکیبی از کنترل قفل فیزیکی و الکترونیکی در همان درب را خواهید دید. به عنوان مثال، ممکن است یک کلید فیزیکی برای راه اندازی و پشتیبان گیری اضطراری داشته باشید، اما از کنترل از راه دور یا صفحه کلید برای قفل و باز کردن قفل درب به صورت روزانه استفاده کنید. این یک لایه اضافی از راحتی و ایمنی را برای کاربر فراهم می کند، اما همچنین ممکن است عملکرد اضافی را نیز ارائه دهد.

قفل های الکترونیکی در به راحتی برای درب های چرخشی سنتی در دسترس هستند و قفل های الکترونیکی درب کشویی هم اکنون رایج تر شده اند.

منبع

What Are Electric (Smart) Door Locks and How Do They Work?

نوشته مهنوش بهرام آبادی
1/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *