مقالات

انواع درب های فریم چوبی و 4 ویژگی برتر آنها

 در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع درب های فریم چوبی مانند درب فرانسوی , درب تاشو , درب های تک لولایی , درب های محوری بپردازیم و 4 ویژگی درب های فریم چوبی را مورد بررسی قرار دهیم. از اینکه پنجره آنلاین برای خواندن این مطلب انتخاب کردید از شما سپاسگذاریم.

هیچ ترکیب دیگری با جذابیت شیشه و چوب قابل مقایسه نیست. این دو را برای ساخت درب ترکیب کنید و می توانید هر فضایی را به طرز عالی تغییر دهید. برخلاف درب های سنتی، درب های فریم چوبی انبوهی از نور طبیعی را بدون به خطر انداختن ایمنی و امنیت خانه شما وارد محیط منزلتان می کنند. بنابراین اگر به دنبال نصب درب های فریم چوبی هستید، در اینجا شما را با گزینه های مختلف طراحی همراه با مزایای آنها آشنا می کنیم.

انواع درب های فریم چوبی

با پیشرفت های مدرن در ساخت شیشه، اکنون امکان نصب درب های شیشه ای با فریم چوبی در هر گوشه داخلی و همچنین بیرونی خانه شما وجود دارد. در اینجا برترین طرح های درب فریم چوبی را معرفی می کنیم که مطمئناً شما را جذب می کند.

درب فرانسوی

اگر می خواهید فضاهای کوچک یا تنگ را باز کنید، درب های فریم چوبی فرانسوی راه حل مناسبی هستند. این درب ها از سقف به طبقه دیگر اجرا می شوند و با ورود انبوهی از نور طبیعی اتاق را روشن می کنند. آنها همچنین برای کار کردن به فضای اضافی نیاز ندارند. اگر در کلان شهر زندگی می کنید و متراژ کمی دارید، درب های کشویی فرانسوی انتخاب ایده آلی هستند. این سازه ها در داخل یا خارج باز نمی شوند.

آنها به این طرف و آن طرف حرکت می کنند در حالی که اتاق را بازتر از آنچه هست نشان می دهند . مطمئناً می‌توانید درب های فرانسوی چوبی و شیشه‌ای سنتی را که به سمت بیرون یا داخل چرخش می‌کنند، نصب کنید، اگر فضای خالی ندارید. این سازه ها در هر زمانی از روز با شکوه به نظر می رسند و همچنین دسترسی ظریف و راحت را بین اتاق های دیگر خانه فراهم می کنند.

درب تاشو

درب های تاشو شامل مجموعه ای از درب های تک لولایی است که پشت سر هم جمع می شوند. بسیاری از صاحبان خانه این سازه ها را چه در داخل و چه در خارج نصب می کنند. درهای تاشو داخلی نیز به عنوان جداکننده یا پارتیشن بین دو فضا عمل می کنند. می توان از آنها برای تبدیل نیمی از یک اتاق نشیمن بزرگ به دو اتاق کوچکتر با کمک درهای شیشه ای چوبی تاشو استفاده کرد.

شما می توانید به طور کامل یا جزئی تاشو باز کنید. این درب ها مطابق با حساسیت های طراحی شما ساخته شده اند. به عنوان مثال، اگر می خواهید کل یک دیوار را به یک درب تاشو شیشه ای چوبی گسترده تبدیل کنید، می توان این کار را انجام داد. درهای تاشو مناظری بی وقفه از باغ شما را ارائه می دهند و همچنین به ایجاد حس باز بودن کمک می کنند.

درب های تک لولایی

این طراحی کلاسیک هرگز از مد نمی افتد درهای تک لولایی دارای یک لولای چرخشی هستند که در یک طرف پنل چسبانده شده است که به انتهای دیگر درب امکان می دهد به سمت داخل یا خارج چرخش کند. این سازه ها به طور گسترده بر روی دیوارهای داخلی و خارجی منازل و ادارات نصب می شوند. درهای تک لولایی به حداکثر رساندن فضا در صورت باز شدن باریک کمک می کنند. آنها همچنین یک جایگزین عالی برای درهای تاشو یا انباشته هستند زیرا برای نصب به فضای قابل توجهی نیاز دارند. درهای تک لولایی معمولاً به سمت داخل یا خارج می چرخند، بنابراین به فضای باز نیاز دارند که معادل اندازه آنها باشد.

درب های محوری

آیا می خواهید به خانه مدرن خود فقط یک دکور قدیمی بدهید؟ درب چوبی شیشه ای را که می چرخند نصب کنید. این سازه ها به طور مرکزی در بالا و پایین یک قاب لولا شده اند. وقتی این در باز است، هم بیرون و هم در داخل دیوار قرار می گیرد و می توان آن را در هر جهتی باز کرد.

لعاب کاری و قاب بندی

قبل از نصب درب های فریم چوبی، با متخصص شیشه خود صحبت کنید تا بهترین راه حل های لعاب و قاب بندی خانه خود را بیابید. به عنوان مثال، اگر می خواهید درهای فریم چوبی را بر روی دیوارهای بیرونی خانه خود نصب کنید، ایمنی و امنیت در اولویت قرار دهید.

4 ویژگی درب های فریم چوبی

اکنون که همه چیز را در مورد محبوب ترین انواع طرح های درب فریم چوبی می دانید، وقت آن است که در مورد مزایای این سازه ها بخوانید :

مقاوم در برابر خوردگی

این طبیعت چوب و شیشه با تکنولوژی بالا است که آن را 100% بدون زنگ نگه می دارد. این ویژگی به خصوص اگر در شهری با آب و هوای مرطوب زندگی می کنید مفید است. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض رطوبت می تواند طول عمر درها و پنجره ها را کاهش دهد. اما، با درب‌ های فریم چوبی مدرن، نباید نگران چنین چیزهایی باشید.

نگهداری آسان

درب های شیشه ای چوبی بدون نیاز به نگهداری، سال ها دوام خود را حفظ می کنند. با این حال مراقبت از این سازه ها یک بار در ماه ایده خوبی است. هر گونه زباله را از قاب چوبی با استفاده از یک پارچه خشک نرم پاک کنید و شیشه های شیشه را با یک پارچه نرم مرطوب تمیز کنید.

تنوع طراحی عالی

جدای از زنده کردن فضاها، درب های فریم چوبی در چندین گزینه شیشه ای و قاب بندی موجود است. می‌توانید از بین انواع شیشه‌های بی‌شماری از شیشه کم‌مصرف گرفته تا شیشه عایق صدا گرفته تا شیشه‌های رنگی و خیلی چیزهای دیگر را انتخاب کنید. فریم های چوبی بسته به اینکه چه چیزی با دکوراسیون خانه شما مناسب است، از انواع مختلف چوب با روکش های طبیعی یا صیقلی تولید می شوند.

امنیت بالا

برخلاف درب های معمولی، این درب ها قابلیت تجهیز به سیستم های قفل چند نقطه ای را دارند. به این معنی که می توان چندین قفل در نقاط مختلف یک قاب نصب کرد. علاوه بر قفل درب اولیه، قسمت پایینی درب فریم چوبی اغلب با یک قفل ثانویه برای امنیت بیشتر تعبیه شده است.

از اینکه تا انتهای این مقاله با وبسایت پنجره آنلاین همراه بودید از شما سپاسگذاریم. از شما دعوت میکنیم از دیگر مقالات پنجره آنلاین و درب و پنجره یو پی وی سی با کیفیت دیدن فرمایید.

“زكات علم، آموختن آن به ديگران است.
استفاده از مقالات با ذکر نام پنجره آنلاین بلامانع است”

 

منبع و ماخذ : All You Need to Know before Installing Wooden Glass Doors

نویسنده : سید سامان سیاح

به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

یک نظر در “انواع درب های فریم چوبی و 4 ویژگی برتر آنها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *