مقالات

قفل دو سیلندر چیست؟

قفل دو سیلندر

در مقالات پیشین سایت به انواع قفل درب که از انواع یراق آلات است پرداختیم . حال قصد داریم به طور خاص به یکی از انواع قفل درب به نام قفل دو سیلندر بپردازیم . در ادامه با موضوعاتی همچون قفل دو سیلندر چیست؟ ، قفل تک سیلندر در مقابل قفل دو سیلندر ، مزایای قفل دو سیلندر ، تولید کنندگان قفل دو سیلندر ، عوامل امنیتی قفل دو سیلندر بپردازیم . اگر قصد خرید قفل و نصب آن بر روی درب هایتان را دارید حتما با ما همراه باشید .

از شما دعوت میکنیم از محصولات دستگیره دو طرفه upvc ما نیز دیدن فرمایید.

قفل دو سیلندر چیست؟

قفل دو سیلندر

قفل دو سیلندر

برای ساختمان‌های تجاری و کاربردهای مسکونی خاص، قفل‌های دو سیلندر و قفل های ددبولت ، سطح بیشتری از امنیت را ارائه می‌دهند. این نوع قفل دارای دو سیلندر بوده و برای قفل و بازکردن درب از بیرون یا داخل نیاز به کلید دارد. برخلاف قفل تک سیلندر، مکانیزم قفل چرخشی انگشت شست وجود ندارد.

قفل تک سیلندر در مقابل قفل دو سیلندر

قفل تک سیلندر و قفل دوسیلندر

قفل تک سیلندر و قفل دوسیلندر

قفل‌های تک سیلندر با استفاده از کلید در قسمت بیرونی در قفل و باز می‌شوند، اما برای قفل یا باز کردن قفل در سمت داخلی نیازی به کلید ندارند. یک دستگاه تک سیلندر را می توان با چرخاندن یا فشار دادن انگشت شست روی دستگیره داخلی قفل و باز کرد. این پیچ را درگیر یا کم می کند.

قفل های دو سیلندر از هر دو طرف کلید می خورند.  آنها با یک کلید هم از بیرون و هم از داخل درب کار می کنند. این بدان معنی است که صاحب خانه یا کسب و کار باید از کلیدی برای درگیر کردن یا جمع کردن پیچ قفل حتی از داخل استفاده کند.

مزایای قفل دو سیلندر

مزیت اصلی نصب قفل های دو سیلندر افزایش امنیت است. این به این دلیل است که درهای دارای پنجره های مجاور یا پانل های شیشه ای ممکن است شکسته شوند و به مهاجمان اجازه می دهد به داخل آن برسند و قفل در را به صورت دستی باز کنند. این یک ضعف قابل توجه از نظر سرقت های تجاری و سرقت های مسکونی است.

قفل های دو سیلندر یک لایه حفاظتی اضافی برای امنیت خانه و مشاغل هستند. بدون مکانیزم قفل دکمه ای، مزاحمان نمی توانند قفل در را به صورت دستی باز کنند. جایگزینی قفل های تک سیلندر با مدل های دو سیلندر ممکن است ورود سارقین از طریق شکستن قفل را تا 50 درصد یا بیشتر کاهش دهد.

یکی از معایب مهم نگرانی ایمنی اضافی است. با قفل‌های دو سیلندر، نگه داشتن یک کلید اضافی در مواقعی که ساکنین نیاز به خروج از ساختمان در مواقع اضطراری دارند، بسیار مهم است.

تولید کنندگان قفل دو سیلندر

شرکت های Kwikset ، Medeco و Sargent تولید کنندگان پیشرو قفل های دو سیلندر قابل اعتماد و با کیفیت هستند.

پیچ‌های بسته‌بندی مسکونی Medeco Maxum به‌عنوان درجه ANSI درجه 1 شناخته می‌شود. با درج‌های فولادی سخت‌شده و پین‌های چرخان، در برابر ضربه زدن و کنجکاوی بسیار مقاوم است. پیچ فولادی سخت شده آن در فولاد گیج سنگین حداکثر محافظت را در برابر ورود اجباری ایجاد می کند. و دارای فناوری قفل برای محافظت در برابر تکرارهای غیرمجاز است.

عوامل امنیتی قفل دو سیلندر

نصب صحیح برای اطمینان از عملکرد قفل با امنیت بالا بسیار مهم است. مطمئن شوید که:

پیچ های مورد استفاده برای محکم کردن قفل یا بست باید از فولاد جامد ساخته شده و از داخل درب بدون سر پیچ ها نفوذ کنند.

پیچ های اتصال حداقل ¼ اینچ قطر دارند و در یک شوک فلزی جامد قرار می گیرند.

لازم به ذکر است که هیچ قفلی برای محافظت از خانه یا محل کار شما در برابر مزاحمان 100% تضمین نمی شود. با این حال، می توانید با استفاده از قفل های دو سیلندر و پیچ و مهره ها، خطر شکستگی را کاهش دهید .

منبع

Double-Cylinder Locks: Design and Function

نوشته ی مهنوش بهرام آبادی
به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *