مقالات

تعویض دستگیره در مرحله به مرحله

تعویض دستگیره در

در مقالات قبلی سایت پنجره آنلاین درمورد انواع دستگیره پنجره دوجداره  صحبت کردیم . حال در این مقاله قصد داریم درمورد مراحل تغویض دستگیره در اشنایی بیشتری پیدا کنیم. در ادامه به موضوعاتی همچون : تعویض دستگیره در (پیچ ها را بردارید ، اهرم ها را بردارید، صفحه قفل را بردارید ، صفحه Jamb Plate را بردارید ، صفحه ضربه ای یا Jamb Plate را بردارید ، Latch یا چفت را نصب کنید ، دستگیره ها پیوند کنید ، دستگیره ها را پیچ کنید ، نصب دسته را تست کنید.) خواهیم پرداخت .

تعویض دستگیره درب

دستگیره در ورودی

دستگیره در ورودی

1. پیچ ها را بردارید

پیچ ها را با استفاده از پیچ گوشتی یا مته (درایور) از روی صفحه پشت دستگیره در سمت بیرونی درب باز کنید. ممکن است فقط یک پیچ نصب در پایه صفحه وجود داشته باشد. تمام پیچ ها را از روی اهرم یا دستگیره در از داخل جدا کنید.

از شما دعوت میکنیم از محصولات دستگیره دو طرفه upvc ما نیز دیدن فرمایید.

2. اهرم ها را بردارید

دستگیره یا اهرم داخلی را با یک دست بگیرید. دسته بیرونی در را با دست دیگر بگیرید. هر دو را همزمان تکان داده و بکشید تا از هم جدا شوند. آنها را از در بیرون بکشید.

3 . صفحه قفل را بردارید

دو پیچ را که صفحه جلوی مجموعه چفت را روی لبه در محکم می کند، باز کنید. سیلندر چفت به صفحه وصل شده و همراه با صفحه بیرون می آید. اگر صفحه داخل یک گیره کم عمق گیر کرده است، آن را با پیچ گوشتی بیرون بیاورید.

4 . صفحه ضربه ای یا Jamb Plate را بردارید

دو پیچ را که Jamb Plate یا صفحه ی ضربه ای را روی درب محکم می‌کنند باز کنید. صفحه ضربه ای را از گیره جدا کنید. اگر با قطعات جدید کار  می کند، استفاده از صفحه ضربه ای قدیمی خوب است. دسته جدید را تست کنید و در صورت تمایل صفحه ی قدیمی را روی چوب نگه دارید.

5 .Latch یا چفت را نصب کنید

مجموعه چفت جدید را در داخل سوراخ لبه در قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که پیچ چفت در جهت مناسب قرار دارد. با بسته شدن در، سمت منحنی پیچ چفت باید به سمت صفحه ضربه ای روی پایه درب قرار گیرد. صفحه جلوی مجموعه چفت را با دو پیچ ارائه شده در کیت به درب محکم کنید.

نکته
اگر درب شما گیره ای برای صفحه قفل ندارد، به جای آن از بوش 3/4 اینچی استفاده کنید. باید در کیت گنجانده شود. صفحه رویی را از قفل خارج کرده و دور بیندازید. بوش را روی سیلندر چفت جایی که صفحهات برداشته شده بزنید.

6. دستگیره ها پیوند کنید

دستگیره بیرونی را با قرار دادن دوک یا محور روی دستگیره از طریق سیلندر قفل در 90 درجه روی در قرار دهید. دستگیره یا اهرم مربوطه را در قسمت داخلی درب قرار دهید و دو قسمت را به هم متصل کنید. وقتی این دو قسمت به هم می‌پیوندند، باید کمی احساس راحتی کند.

7. دستگیره ها را پیچ کنید

دو پیچ بلند را در هر طرف دستگیره در یا اهرم داخلی از روی صفحه یا اسکاج قرار دهید. پیچ ها را محکم ببندید و قطعات داخلی و خارجی را به هم نزدیک کنید. هر گونه پیچ نصب را بر حسب مورد روی صفحه نمای بیرونی نصب کنید.

نکته

دستگیره داخلی و پیچ های اهرمی را هر بار به طور متناوب از یک طرف به سمت دیگر محکم کنید. این کمک می کند تا دستگیره یا دسته را صاف نگه دارید تا از اتصال جلوگیری شود. پیچ ها را بیش از حد سفت نکنید، چراکه باعث اتصال نیز    می شود و چرخاندن دستگیره را سخت می کند.

8. نصب دسته را تست کنید

در را ببند. اگر درب چسبید ، مطمئن شوید که صفحه قفل با لبه در یک سطح باشد و به صفحه ضربه ای روی درب ساییده نشود. اگر پیچ چفت به درستی با سوراخ صفحه ضربه‌ای هم‌تراز نشده است، صفحه ضربه‌ای را بردارید و با استفاده از یک اسکنه، پیچ و مهره را در جهتی که برای تراز مجدد پیچ با سوراخ لازم است، استفاده کنید، که نیازی به مقدار زیادی نیست. صفحه را دوباره پیچ کنید و تناسب آن را تست کنید.

منبع

How to Remove an Emtek Lockset

به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *