مقالات

قفل پنجره کشویی – 3 مورد از بهترین ها

قفل پنجره کشویی

در این مقاله قصد داریم به طور خاص درمورد انواع قفل پنجره کشویی صحبت کنیم . در ادامه با موضوعاتی همچون قفل پنجره کشویی چیست؟ ، انواع قفل پنجره کشویی ( قفل پنجره کشویی Deadbolt ، قفل پنجره کشویی نوع پیچ Screw type ، قفل پنجره کشویی گیره Clasp،) آشنا خواهید شد.

قفل پنجره کشویی چیست؟

قفل پنجره کشویی یکی از ساده ترین راه ها برای ایمن نگه داشتن پنجره است. هدف نهایی تمام قفل ها یکی ست : جلوگیری از ورود اجباری . پنجره ها می توانند هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی باز و بسته شوند و این باعث ایجاد انواع طرح های قفل شده است.

اگرچه این طرح‌ها متنوع هستند، اما همه آن‌ها هدف و عملکرد یکسانی دارند . برخی تغییرات به ظاهر کوچک در طراحی می توانند دنیایی از تفاوت را ایجاد کنند و تصمیم شما را تغییر دهند. دانستن کمی بیشتر در مورد انواع قفل پنجره کشویی می تواند به شما در انتخاب و یافتن قفل مناسب برای خانه کمک کند.

انواع قفل پنجره کشویی

  • قفل پنجره کشویی ددبولت Deadbolt

  • قفل پنجره کشویی نوع پیچ Screw type

  • قفل پنجره کشویی گیره ای Clasp

قفل پنجره کشویی ددبولت Deadbolt

قفل ددبولت

قفل ددبولت

مکانیزم قفل ددبلت یکی از قدیمی ترین و ابتدایی ترین مفاهیم برای انواع قفل ها می باشد. برای پنجره های کشویی، هنوز هم به عنوان یکی از قابل اعتمادترین طرح ها عمل می کند، زیرا واقعاً می تواند نیروی زیادی را تحمل کند و همچنان تکان نمی خورد. با این حال، آنها نیاز به کمی کار دستی دارند تا به درستی نصب شوند، و این بدان معناست که شما باید از ابزارها و مهارت های خود استفاده کنید. برای کارکرد قفل ددبلت، باید آن را در یک سوراخ قرار دهید. و آن سوراخ باید در قاب پنجره تعبیه شود. اگر بتوانید این کار را کمی مدیریت کنید، می‌توانید از مزایای امنیت آن لذت ببرید.

قفل پنجره کشویی نوع پیچ Screw type

قفل نوع پیچ

قفل نوع پیچ

قفل پنجره کشویی نوع پیچ یا همان قفل پیچی ساده یکی از ساده ترین و ابتدایی ترین طرح ها هستند. اما این بدان معنا نیست که آنها ناکارآمد هستند. برعکس، یک قفل پیچی می تواند یکی از محکم ترین و ایمن ترین قفل هایی باشد که روی یک پنجره کشویی قرار می دهید. ویژگی آن ها این است که استفاده از آن ها بسیار ساده می باشد. آنها به هیچ ابزار و هیچ تلاشی برای نصب نیاز ندارند ، به سادگی آنها را روی قاب قرار دهید و محکم پیچ کنید. و اگر شک دارید که تحمل کافی را دارند یا خیر، فقط دو تا از آن ها را در مجاورت یکدیگر قرار دهید. این باعث می شود قفلی ایجاد شود که باز کردن آن به این راحتی ها ممکن نیست !

قفل پنجره کشویی گیره Clasp

قفل گیره

قفل گیره

در عصر امروز، پنجره های کشویی اغلب با قاب های وینیل و پی وی سی ساخته می شوند. در حالی که این یک مصالح ساختمانی بسیار بادوام و کارآمد است، اما همیشه در ترکیب با قفل پنجره های آلومینیومی و فولادی قدیمی بهترین نیست. این قفل ها می توانند قاب وینیل را خم کرده و پس از استفاده مکرر آثار خراش عمیقی بر جای بگذارند. برای مبارزه موثر با این موضوع، طراحان قفلی را ارائه کردند. این قفل ها معمولاً از مواد بادوامی ساخته می‌شوند که جایگزینی برای فولاد هستند و به ابزار و سفت کردن نیاز ندارند . آن ها را به سادگی روی قاب پنجره قرار دهید و گیره را محکم کنید. آن ها همان امنیت فوق العاده را بدون آسیب رساندن به قاب پنجره فراهم می کنند.

در این مطلب سعی شد کمی درمورد اهمیت قفل درب و پنجره و به خصوص قفل پنجره های کشویی و انواع و کاربرد آن ها صحبت کنیم . امیدواریم برای شما مفید واقع شده و هنگام خرید این قفل ها به نکات ذکر شده توجه کنید .

منبع

Best Sliding Window Locks

نوشته مهنوش بهرام آبادی
به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *