مقالات

درب و پنجره آلومینیومی- 9 دلیل برای انتخاب آن

در این مقاله 9 دلیل برای انتخاب درب و پنجره آلومینیومی از جمله  استحکام بالا ، فریم های بادوام ، حذف صداهای مزاحم ، صرفه جویی در انرژی ، نگهداری آسان ، افزایش زیبایی نما ، عدم نیاز به رنگ آمیزی ، چکش خواری بالا ، مفید برای محیط زیست را بررسی خواهیم کرد. از اینکه پنجره آنلاین را برای دیدن این مقاله انتخاب کردید از شما سپاسگذاریم.

9 دلیل برای انتخاب درب و پنجره آلومینیومی

درب ها و پنجره ها اجزای معماری ساختمان هستند که گاهی نادیده یا دست کم گرفته می شوند. با این وجود، آنها ممکن است ظاهر و عملکرد هر خانه ای را بهتر یا خراب کنند. درب و پنجره ها نه تنها زیبایی هر منطقه را تکمیل می کنند. اما آنها همچنین یک رابط کلیدی بین فضای بیرونی زیبا و فضای داخلی دنج ایجاد می کنند.

آنها همچنین منادی نور طبیعی خورشید و هوای تازه فراوان هستند. می توان از مواد زیادی مانند چوب، فولاد، آهن و پی وی سی برای ساخت در و پنجره استفاده کرد، اما اخیراً تغییری در روند ایجاد شده است. درب و پنجره آلومینیومی از نظر معماران و طراحان داخلی از همه مواد دیگر مانند چوب و فولاد پیشی گرفته اند. اما، منبع این محبوبیت عظیم چیست؟ و آیا باید به فکر نصب در و پنجره های اسکلت آلومینیومی در خانه خود باشید؟ بیایید بررسی کنیم.

لازم به ذکر است اعلام کنیم که در مقالات قبلی سایت به انواع درب و ویژگی های آن ها و همچنین انواع یراق آلات آن شامل انواع لولاها (لولای معمولی یا تخت ، لولای پیانو، لولای بشکه ای یا استوانه ای، لولای مخفی ، لولای چاقویی ، لولای سالیس ، لولای چمنی و…) و انواع قفل در پرداختیم. شما عزیزان می توانید از این مقالات نیز جهت تکمیل اطلاعات خود استفاده نمایید.

 استحکام بالا

درب و پنجره آلومینیومی نسبت استحکام به وزن بالایی دارند که حتی در صورت اعمال نیروی مکانیکی هدفمند از فرورفتگی آنها جلوگیری می کند. با وجود چنین استحکام بالایی، آلومینیوم بسیار سبک وزن است. در و پنجره های اسکلت آلومینیومی نیز از استحکام کششی بالایی برخوردار هستند. از این رو آنها بهترین خصوصیت طراحی و ارگونومی را ارائه می دهند. طرح‌های درب و پنجره‌های قاب آلومینیومی اغلب در دفاتر تجاری، موسسات آموزشی و ساختمان‌های مسکونی استفاده می‌شوند.

فریم های بادوام

پنجره ها و درهای اسکلت آلومینیومی می توانند هر چیزی را که به سمت آنها پرتاب می شود تحمل کنند. طراحی پنجره ها و درب های قاب آلومینیومی تحت تأثیر خوردگی، سایش و پارگی، رطوبت یا فشار خارجی قرار نمی گیرد. پنجره ها و درب های قاب آلومینیومی ممکن است به راحتی چندین دهه دوام بیاورند بدون اینکه عملکرد یا ظاهر آنها به خطر بیفتد . درب و پنجره آلومینیومی بدنه ضد زنگ دارند و می توان از آنها به عنوان ورودی دستشویی استفاده کرد.

حذف صداهای مزاحم

خانه مکانی است که همه ما می‌خواهیم بعد از یک روز کاری سخت در آن استراحت کنیم، اما سر و صدای خیابان که از پنجره‌ها و درها به داخل می‌ریزد اغلب آن را غیرممکن می‌کند. پنجره ها و درب های قاب آلومینیومی با قابلیت های عایق حرارتی و صوتی خود تضمین می کنند که تأثیرات محیطی آنها حداقل است. آنها سر و صدا را از خانه یا محل کار شما دور می کنند و محیط کار و زندگی راحت تر و پربارتر را فراهم می کنند.

صرفه جویی در انرژی

بیشتر و بیشتر صاحبان خانه به طور فزاینده ای نسبت به کارایی زیست محیطی خانه های خود هشدار می دهند تا قبوض برق را کاهش دهند. خوشبختانه، پنجره ها و درها با قاب آلومینیومی از پس وظیفه خود بر می آیند . پنجره ها و درب های قاب آلومینیومی، وقتی با شیشه های بازتابنده حرارت ترکیب می شوند، نور طبیعی زیادی را به منطقه می دهند. آنها به طور همزمان گرمای غیر ضروری را مسدود می کنند، مصرف انرژی و در نتیجه قبض انرژی را کاهش می دهند.

نگهداری آسان

همه ما در دنیایی پویا زندگی می‌کنیم که در آن وسایل مصرفی میتوانند دارای چندین ویژگی باشند . زمان کمی برای کارهایی مانند نگهداری از خانه در اختیار ما می گذارد. درب و پنجره ها هم از این قائده مستثنی نیستند . آنها نیاز به تمیز کردن منظم، جلوگیری از خراش، تعمیر و غیره دارند. چه می شود اگر بتوان انجام این کارها را به حداقل ممکن کاهش داد؟ از طرف دیگر، درب و پنجره آلومینیومی تقریباً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند.

افزایش زیبایی نما

نوآوری مدرن فنستراسیون به پنجره‌ها و درها با قاب آلومینیومی معمولی و کسل‌کننده اجازه می‌دهد تا زیبایی کاملاً جدیدی به خود بگیرند. پنجره‌ها و درب‌های قاب آلومینیومی اکنون به زیبایی معاصر نگاه می‌کنند، زندگی می‌کنند و نفس می‌کشند. آنها در طیف وسیعی از رنگ ها، شکل ها و اندازه ها هستند و طراحی باریک و در عین حال محکم آنها امکان سفارشی سازی را فراهم می کند . پنجره ها و درب های فریم آلومینیومی جذابیت بصری بی نظیری دارند.

عدم نیاز به رنگ آمیزی

پنجره ها و درب های اسکلت آلومینیومی به جای رنگ آمیزی، روکش پودری دارند. این بدان معنی است که شما مجبور نخواهید بود در مورد رنگ آمیزی مجدد که به خودی خود یک عملیات زمان بر است، زحمت بکشید. در عوض، می‌توانید به سادگی طرح‌های درب و پنجره‌های قاب آلومینیومی خود را تحسین کنید و تماشا کنید که درخشش خود را برای سال‌های آینده حفظ می‌کنند.

چکش خواری بالا

آلومینیوم، به عنوان یک فلز چکش خوار، ممکن است برای پاسخگویی به نیازهای خاص شما شکل بگیرد. پنجره ها و درب های قاب آلومینیومی در سبک های مختلف، از درب های فرانسوی باشکوه گرفته تا درب های کشویی شیک و با صرفه جویی در فضا عرضه می شوند.ساختار مستحکم آلومینیوم به معمار این امکان را می دهد که چارچوب هر زیرساختی را بدون محدود شدن با نسبت های درب تکمیل کند.

مفید برای محیط زیست

مسئولیت در قبال محیط زیست چیزی است که دیگر نمی توان آن را کنار گذاشت. به عنوان یک فلز با یکی از ساده ترین روش های بازیافت، آلومینیوم با داشتن یک منبع مفید برای محیط زیست به محیط زیست کمک می کند. علاوه بر این، انرژی مصرف شده در طول فرآیند بازیافت تنها 5 درصد انرژی اولیه است که مزایای زیست محیطی آن را افزایش می دهد. هیچ مصالح ساختمانی دیگری که در حال حاضر در ساخت و ساز به کار می رود نمی تواند چنین شایستگی را به رخ بکشد.

از اینکه تا انتهای این مطلب با پنجره آنلاین همراه بودید سپاسگذاریم. از شما دعوت میکنیم از مطلب لوور آلومینیومی چیست؟ (louver) و  5 کاربرد برتر فلز آلومینیوم در صنایع روز دنیا  دیدن فرمایید.

 

“زكات علم، آموختن آن به ديگران است.
استفاده از مقالات با ذکر نام پنجره آنلاین بلامانع است”

 

منبع و ماخذ :  9reasons for Choosing Aluminium Doors and Windows

نویسنده : سید سامان سیاح

به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *