مقالات

لوور آلومینیومی چیست؟ (louver)

در این مقاله توضیح خواهیم داد که لوور آلومینیوم چیست؟ (به انگلیسی : louver) و به بررسی ویژگی های لوور آلومینیومی (Aluminium louver) میپردازیم و نکاتی در باب آن مطرح میکنیم. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید از شما سپاسگذاریم.

لوور آلومینیوم چیست؟ (به انگلیسی : louver)

لوور آلومینیومی (به انگلیسی: Louver) بخش مهمی از معماری از قرون وسطی بوده است. مردم از سیستم های لوور در ساخت خانه های خود استفاده می کردند، بیشتر برای محافظت از خود در برابر نور خورشید. کرکره‌های لوور آلومینیومی یراق آلاتی هستند که دارای لت‌های افقی هستند که می‌توان آن‌ها را در زوایای مختلف قرار داد تا از نور خورشید دور شوند.

لوور های سنتی، لوور های مدرن

در حال حاضر ما عمدتاً لوورهای آلومینیومی را برای اهداف تزئینی و زیبایی معماری قرار می دهیم. لوورهایی که ما اغلب میسازیم و گاهی هنوز از جنس چوب نیز ساخته می‌شوند. سیستم های لوور مدرن با فلزاتی مانند فولاد ضد زنگ، تیتانیوم و آلومینیوم ساخته شده اند. گاهی اوقات لوورها نیز از شیشه یا مس ساخته می شوند. از سیستم های لوور در درب های جلو، کمدها و سقف ها نیز استفاده می شود.

لوور آلومینیوم برای چیست؟

استفاده از لوورها در داخل خانه اغلب برای ایجاد سایه بان، تهویه یا تزئین است. لت های افقی که در زوایای مختلف برای ایجاد سایه از نورها قرار می گیرند، لوور آلومینیومی نامیده می شوند. در حال حاضر پنجره های لوور آلومینیومی به عنوان یک قطعه تزئینی معماری برای افزایش زیبایی و ظرافت ساختمان ها به حساب می آیند. اکثر پنجره های آلومینیومی کرکره ای در حال حاضر با مواد جایگزین نیز ساخته می شوند، از جمله تیتانیوم و فولاد ضد زنگ. از آنها در کمدها، سقف و درهای ورودی استفاده می شود.

ویژگی های لوور آلومینیومی (Aluminium louver)

سه ویژگی مختلف برای لوورهای آلومینیومی بسیار مهم است که در ادامه این مقاله به آن اشاره میکنیم:

مقاومت بالا

لوورهای آلومینیومی موثر، بادوام و بسیار مستحکم هستند. آنها برای محافظت از سیستم HVAC در برابر بارندگی و نفوذ گرد و خاک طراحی شده اند. به طور مشابه، گاهی اوقات لوازم جانبی صفحه نمایش به لوور آلومینیومی متصل می شود تا از ورود پرندگان و حشرات جلوگیری کند. با این حال، محافظت بیش از حد از طریق استحکام زیاد ممکن است باعث ایجاد مشکل در عملکرد محصول شود. بنابراین، حفظ تعادل مناسب بین استحکام و عملی بودن یکی از ویژگی های مهم لوورهای آلومینیومی با کیفیت بالا مهم است.

ویژگی های زیبایی شناختی

لوورهای آلومینیومی بخش مهمی از نمای بیرونی ساختمان شما هستند. بنابراین، ظاهر و سبک آنها باید با زیبایی شناسی ساختمان شما مطابقت داشته باشد. انتخاب رنگ و طرح باید با در نظر گرفتن تأثیر تابش خورشید بر لوور آلومینیومی انجام شود.

چنین نوردهی هایی می توانند با گذشت زمان رنگ را محو کنند. به طور مشابه، پوشش محافظ ممکن است برای حفظ رنگ طولانی مدت در مناطق ساحلی مورد نیاز باشد. یک اسپری نمک مقاوم تضمین می کند که رطوبت و شوری دریا باعث از بین رفتن لایه بالایی لوور آلومینیومی نمی شود.

ویژگی های ایمن بودن

جدا از زیبایی و استحکام، لوورهای آلومینیومی معمولاً در بیشتر ساختمان ها هدف خاصی را انجام می دهند. به این ترتیب، توانایی اجازه دادن به عبور هوا، تهویه مناسب و حفظ مانع حیاتی برای دور نگه داشتن حشرات، حیوانات و زباله‌ها معمولاً در نصب لوور آلومینیومی مهم است.

“زكات علم، آموختن آن به ديگران است.
استفاده از مقالات با ذکر نام پنجره آنلاین بلامانع است.”

از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگذارریم. از شما دعوت میکنیم از دیگر مقالات وبسایت پنجره آنلاین و مقاله پروفیل آلومینیوم نرده و نما و پروفیل آلومینیوم چیست (Aluminium profile) دیدن فرمایید.

 

منبع و ماخذ : What Is Aluminium Louver And Why Is Aluminium Louver Used

نویسنده : سید سامان سیاح

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *