مقالات

لولای چمنی چیست؟

لولای چمنی چیست؟

در مقالات گذشته سایت پنجره آنلاین درمورد انواع لولاهای درب و کابینت صحبت کردیم . در این مقاله قصد داریم به طور خاص به لولای چمنی یا Grass Hinges بپردازیم . در ادامه با موضوعاتی همچون لولای چمنی Grass Hinges چیست؟، نصب لولای کابینت چمنی ، نحوه تنظیم لولای چمنی آشنا خواهیم شد . با ما همراه باشید .

لولای چمنی Grass Hinges چیست؟

لولای چمنی

لولای چمنی

لولاهای چمنی اغلب به عنوان لولای اروپایی نیز شناخته می شوند. هر دو اصطلاح لولایی را توصیف می‌کنند که در فضای داخلی کابینت یا فضای ذخیره‌سازی بسته قرار می‌گیرد و ظاهرخارجی تمیزی ارائه می دهد که در طراحی داخلی معاصر بسیار محبوب است .

لولاهای چمنی یا اروپایی همچنین از جهت اینکه تنظیم آسان تری دارند نیز منحصر به فرد هستند. سه پیچ تنظیم جداگانه به تراز کردن درب کمک می کند. این امر آنها را بسیار پویاتر از لولاهای سنتی می کند و به شما امکان می دهد تناسب بسته شدن درب کابینت را به خوبی تنظیم کنید.

مراحل نصب لولای کابینت چمنی

نصب لولای چمنی

نصب لولای چمنی

  • با یک مداد، خطی را که از بالا به پایین درب کابینت کشیده شده است، در حدود ۷/۸ اینچ از لبه مشخص کنید
  • مطمئن شوید که خط موازی با لبه درب باشد. خطوط عمود بر 3.5 اینچ از لبه بالا و لبه پایین درب علامت بزنید
  • محل تلاقی این دو خط، محل مرکز فنجان لولا است که به سمت در فرو می رود
  • با استفاده از مته 35 میلی متری Forstner، سوراخی با ته صاف به عمق نیم اینچ دریل کنید
  • فنجان های لولا را به داخل سوراخ ها فشار دهید و آنها را به خوبی جا دهید
  • لولاها را با سوراخ های 7/64 اینچی در سوراخ های پیچ در فلنج های دو طرف فنجان و پیچاندن پیچ های چوبی شماره 6 5/8 اینچی به عنوان لنگر، محکم کنید.
  • اکنون زمان علامت گذاری داخل کابینت است. 1/4 اینچ از جلوی کابینت را اندازه بگیرید و یک خط عمودی را که موازی با لبه جلویی کابینت است علامت بزنید.
  •  خط عمود خود را که روی خط اول 1/2 اینچ از بالا و پایین کابینت قرار دارد، علامت بزنید. صفحه نصب را از لولا جدا کرده و روی خطوط متقاطع داخل کابینت قرار دهید.
  • سوراخ های پیلوت را از طریق سوراخ های صفحه دریل کنید و با همان پیچ های شماره 6 که روی در استفاده کردید، آن را به داخل کابینت محکم کنید.
  • مراحل 1 تا 9 را برای هر یک از لولاهایی که باید در داخل درب کابینت نصب کنید، تکرار کنید. در حالی که فضای داخلی درب کابینت با جلوی کابینت باز شده است، لولا را به صفحه نصب قلاب کنید. میله ها را با فشار دادن روی آنها در جای خود محکم کنید. در را ببند و تمام شد.

نحوه تنظیم لولای چمنی

لولای چمنی جدا از اینکه ظاهر بیرونی کابینت شما را مختل نمی کند، یکی از مزایای بزرگ آن  قابلیت تنظیم آن  از داخل است.
تنها چیزی که برای تنظیم لولاهای کابینت نیاز دارید یک پیچ گوشتی Pozidriv شماره 2 است. ممکن است پیچ گوشتی فیلیپس در اینجا انتخاب مناسبی به نظر برسد، اما زاویه کناره های محرک می تواند پیچ ها را از بین ببرد. پیچ گوشتی های Pozidriv دارای بال های مستقیم هستند که امکان اعمال گشتاور بیشتری را بدون خطر کنده شدن فراهم می کند.

اگر تراز عمودی کابینت مشکل دارد، باید اولین پیچ را تنظیم کنید. پیچ را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا در را به سمت لولای کابینت نزدیک کنید و در خلاف جهت عقربه های ساعت در را از سمت لولای کابینت دورتر کنید.

اگر تراز افقی مشکل است، باید یک تنظیم بالا یا پایین انجام دهید. با استفاده از پیچ گوشتی خود، پیچ وسط را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا در را به سمت بالا حرکت دهید و در خلاف جهت عقربه های ساعت برای حرکت درب به پایین.

اگر شکاف بین کابینت و درب خیلی باز یا خیلی باریک است، باید تنظیمات جانبی را انجام دهید. با استفاده از پیچ گوشتی، پیچ سوم را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا درب به کابینت نزدیک شود و آن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا کابینت بیشتر به بیرون فشار یابد.

منبع

How to Adjust Grass Hinges

به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *