مقالات

انواع پنجره آلومینیومی از جهت بازشوندگی

انواع پنجره آلومینیومی

در مقالات قبلی سایت به پنجره هایupvc پرداختیم . حال قصد داریم به کاربرد پنجره های آلومینیومی و انواع آن بر اساس بازشوندگی بپردازیم و در ادامه با موضوعاتی همچون کاربرد پنجره آلومینیومی، انواع پنجره آلومینیومی از جهت بازشوندگی پنجره محفظه ای Casement window،پنجره هایی که به سمت داخل باز می شوند Inward opening side-hung window،پنجره شیب و چرخش به سمت داخل Inward opening turn&tilt window،پنجره شیب به داخل بازشو از پایین (فقط شیب).Inward opening bottom-hung(tilt only) window،پنجره هایی که به سمت بیرون باز می شوند Outward opening side-hung window خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید .

از شما دعوت میکنیم از محصولات دستگیره دو طرفه upvc ما نیز دیدن فرمایید.

کاربرد پنجره آلومینیومی

پنجره ها بخش کلیدی هر خانه یا ساختمانی هستند. عملکرد اصلی انواع پنجره ها همچون پنجره های دو جداره و پنجره های سه جداره اجازه دادن به نور طبیعی روز، تهویه و اتصال به بیرون است. علاوه بر این عملکردهای کلاسیک، پنجره ها باید الزامات زیبایی شناختی، بهره وری انرژی صوتی و امنیت را برآورده کنند. بنابراین انتخاب پنجره های مناسب به عوامل بسیاری بستگی دارد زمانی که شما در حال ساخت یک خانه جدید یا بازسازی یک خانه قدیمی هستید. نوع بازشدن پنجره می تواند اکثر عملکردهای پنجره را تغییر دهد، انتخاب نوع بازشوی مناسب هنگام در نظر گرفتن پنجره ها برای پروژه ساختمانی شما مهم است. بنابراین باید نوع باز شدن پنجره را در نظر بگیرید که مناسب شما هست یا خیر.

انواع پنجره آلومینیومی از جهت بازشوندگی

در و پنجره آلومینیومی

در و پنجره آلومینیومی

  • پنجره محفظه ای Casement window

  • پنجره هایی که به سمت داخل باز می شوند Inward opening side-hung window

  • پنجره شیب و چرخش به سمت داخل Inward opening turn&tilt window

  • پنجره شیب به داخل بازشو از پایین (فقط شیب)Inward opening bottom-hung (tilt only) window

  • پنجره هایی که به سمت بیرون باز می شوند Outward opening side-hung window

پنجره محفظه ای Casement window

پنجره آلومینیومی محفظه ای

پنجره آلومینیومی محفظه ای

پنجره محفظه ای محبوب ترین نوع بازشو است که مانند یک پنجره قاب دار به طور سنتی باز می شود. مقرون به صرفه است و به طور گسترده با طراحی ساده و بدون پیچیدگی و به سادگی باز می شود. اگرچه پنجره‌های قاب‌دار اغلب به عنوان پنجره‌های لولایی کناری شناخته می‌شوند، لنگه های پنجره می‌توانند به‌صورت آویزان به پهلو، پایین یا بالا در لولاهای متصل به قاب پنجره آویزان شوند.

پنجره هایی که به سمت داخل باز می شوند Inward opening side-hung window

این نوع پنجره سنتی است و بیشترین درخواست را دارد. ارسی پنجره توسط یک یا چند لولا به قاب وصل می شود. با استفاده از دسته می توان ارسی پنجره را برای چرخش به داخل باز کرد. تمیز کردن این پنجره از داخل آسان است و راه فرار بسیار خوبی را ارائه می دهد.

پنجره شیب و چرخش به سمت داخل Inward opening turn&tilt window

پنجره های چرخشی و شیب دار دارای سیستم لولای دوگانه و دو تنظیم مختلف دریچه بازشو هستند. بازشوی چرخشی و شیب دار هنگامی که دریچه پنجره در حالت “شیب” است، بالای دریچه برای تهویه مطمئن کمی به سمت داخل باز        می شود. و هنگامی که در حالت “چرخش” است ، نوسانات دریچه به طور کامل مانند یک پنجره لولایی جانبی باز می شود.

این نوع پنجره معمولاً 15 درجه باز می شود. و امکان تهویه کافی را فراهم می کند و آنها را برای دفاتر، مشاغل، هتل ها و آپارتمان ها ایده آل می کند. گزینه های ایمنی و نظافت این سبک پنجره را به طور فزاینده ای محبوب کرده و در بسیاری از آپارتمان های نوساز گنجانده شده است.

پنجره شیب به داخل بازشو از پایین (فقط شیب)Inward opening bottom-hung (tilt only) window

این همان سبک پنجره چرخشی و شیب دار است به جز موقعیت دسته ها. بسته به نحوه قرارگیری دستگیره می توان ابتدا این پنجره را کج کرد و در حالت دوم پنجره را چرخاند. به این نوع باز شدن پنجرهشیب قبل از چرخش” نیز گفته می شود.

پنجره هایی که به سمت بیرون باز می شوند Outward opening side-hung window

این نوع پنجره سنتی  محبوب دیگر در بریتانیا است. لولا جانبی است و دسته آن در مرکز روی پنجره قرار دارد. ارسی پنجره فقط تا یک زاویه محدود باز می شود و فقط از بیرون تمیز می شود. از آنجایی که ارسی به سمت بیرون باز می شود، هیچ ارسی در اتاق وجود ندارد که زیورآلات طاقچه، پرده یا پرده های مزاحم را ایجاد کند.

منبع

WHAT ARE THE DIFFERENT TYPES OF ALUMINIUM WINDOWS?

نوشته مهنوش بهرام آبادی
به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *