مقالات

لولای بشکه ای یا استوانه ای چیست؟what is Barrel Hinges

لولای بشکه ای یا لولای استوانه ای

در این مقاله از مقالات سایت پنجره آنلاین قصد داریم شما را با یکی از کاربردی ترین لولاها به خصوص برای کابینت ها و جعبه ها چوبی و آرایشی معرفی کنیم . در متن زیر موضوعاتی همچون لولای بشکه ای Barrel Hinges چیست؟ ، کاربرد لولای بشکه ای ، لولای بشکه ای در چه مواردی کاربرد ندارد؟ ، لولای بشکه ای چگونه نصب می شود؟ و نکاتی برای نصب لولاهای بشکه را برای شما شرح خواهیم داد . اگر به دنبال لولایی هستید که ظاهری زیبا و ساده به کابینت های شما ببخشد متن زیر را حتما مطالعه کنید .

لولای بشکه ای یا استوانه ای Barrel Hinges چیست؟

لولای بشکه ای یا لولای استوانه ای

لولای بشکه ای یا لولای استوانه ای

هنگامی که یک کابینت می سازید که کیفیت ظاهری یا به اصطلاح ویترین آن برای شما بسیار مهم است یا یک جعبه چوبی خاص در دار طراحی می کنید ، می‌خواهید همه توجهات را به طراحی، چوب و کاردستی خودتان معطوف کنید . اینجاست که لولاهای بشکه ای وارد می شوند. این لولاها که در جهان به نام Barrel Hinges شناخته می شوند به قدری مجزا و دور از دید عمل می کنند که به خوبی می توانید آنها را جواهرات پنهان واقعی پروژه خود بنامید .
این لولاها همان طور که از اسمشان پیداست به شکل بشکه بوده و در سایز های کوچکی تولید می شوند و معمولاً از برنج جامد ساخته شده اند و رایج ترین برندی که احتمالاً با آن روبرو خواهید شد برند Soss است .

کاربرد لولای بشکه ای یا استوانه ای

لولای بشکه ای یا لولای استوانه ای در جعبه جواهرات

لولای بشکه ای یا لولای استوانه ای در جعبه جواهرات

لولاهای بشکه برای پروژه های چوبی مانند کابینت های کوچک یا جعبه های جواهرات استفاده می شوند . لولاهای بشکه برای زمانی که نمی خواهید لولا دیده شود یک انتخاب عالی هستند .آن ها هنگام نگاه کردن به یک جعبه چوبی یا کابینت کاملاً از هر طرف نامرئی هستند . و نکته ی دیگر اینکه قابلیت باز شدن تا 180 درجه را دارند .

لولای بشکه ای یا استوانه ای در چه مواردی کاربرد ندارد؟

لولاهای بشکه برای کاربری های عمودی یا کاربری هایی که بار زیادی را باید متحمل شوند توصیه نمی شوند.

لولای بشکه ای یا استوانه ای چگونه نصب می شود؟

لولای بشکه ای یا لولای استوانه ای

لولای بشکه ای یا لولای استوانه ای

برای نصب لولای بشکه ای در و چارچوب (یا درب و جعبه) را سوراخ کنید و سپس لولاها را داخل سوراخ ها قرار دهید. اگر لولاها دارای پیچ‌های تنظیم کوچک هستند ( برای مثال، لولاهای بشکه ای Soss ) آنها را توسط یک پیچگوشتی بچرخانید تا کمی باز شوند و آن را در جای خود نگه دارید.

نکاتی برای نصب لولای بشکه ای یا استوانه ای

  • هنگام علامت گذاری محل سوراخ کردن لولاهای بشکه، مطمئن شوید که دو بار اندازه گیری کرده اید. بسیار مهم است که آن را به درستی دریافت کنید. هیچ فرصتی برای تنظیم تناسب لولاها و سوراخ ها وجود ندارد .
  •  لولاهای بشکه ای فقط در اندازه های متریک فروخته می شوند، بنابراین برای سوراخ کردن سوراخ ها باید از مته متریک استفاده کنید.
  • بسیار مهم است که سوراخ هایی که ایجاد می کنید عمق مناسبی داشته باشند .
  •  هنگامی که لولا های بشکه ای در سوراخ ها قرار گرفتند، به یک پیچ گوشتی کوچک برای باز کردن آنها نیاز دارید. این کار آنها را در جای خود قفل می کند.

در این مقاله سعی کردیم شما را با لولا های بشکه ای Barrel Hinges آشنا کنیم . درمورد کاربرد های این لولا ها ، مواردی که نباید از آن ها استفاده کنیم ، نحوه ی نصب آن ها و نکات مهم که هنگام نصب باید به آن ها توجه کنید صحبت کردیم . و در آخر به این نتیجه می رسیم که اگر ظاهر کابینت و یا جعبه های مختلف تزیینی ، چوبی و آرایشی اولویت اصلی را برای شما دارد و نمی خواهید که لولا ها در دیدرس مخاطب قرار بگیرد ، لولاهای بشکه بهترین گزینه برای شما خواهند بود.

منبع

Everything to Know About Barrel Hinges

نوشته ی مهنوش بهرام آبادی
به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *