مقالات

لولای سالیس چیست؟

لولای سالیس چیست؟

در مقالات پیشین سایت پنجره آنلاین درمورد انواع یراق آلات و به ویژه انواع لولا صحبت کردیم. حال قصد داریم به طور خاص به یکی از انواع لولای کابینت به نام لولای سالیس Salice Hinges بپردازیم . در ادامه با موضوعاتی همچون لولای سالیس Salice Hinges چیست؟،نحوه ی تنظیم لولای سالیس Salice Hinges(تنظیم جانبی،تنظیم عمق،تنظیم ارتفاع) خواهیم پرداخت. اگر به دنبال خرید لولای مناسب برای کابینت هایتان هستید حتما این مقاله را مطالعه فرمایید .

لولای سالیس Salice Hinges چیست؟

لولای سالیس

لولای سالیس

کابینت ها اغلب دارای لولاهای سالیس هستند که به عنوان لولاهای اروپایی نیز شناخته می شوند، این لولا ها در درب کابینت پنهان شده اند و ظاهری زیبا و ساده را ارائه می دهند. لولاهای سالیس نسبت به لولاهای نوع پین معمولی تطبیق پذیرتر هستند زیرا به سه روش مختلف تنظیم می شوند. تنظیم جانبی درب کابینت را به چپ یا راست حرکت می دهد. تنظیم عمق درب کابینت را صاف روی کابینت می بندد. تنظیم ارتفاع درب کابینت را بالا و پایین می کند. برای تنظیم لولاهای سالیس، به سادگی پیچ های قسمت قابل اجرا لولا را که به داخل کابینت متصل است، باز یا سفت کنید. روش تنظیم بسته به مدل لولای سالیس در کابینت شما کمی متفاوت است.

نحوه ی تنظیم لولای سالیس Salice Hinges

نحوه تنظیم لولای سالیس

نحوه تنظیم لولای سالیس

در زیر مراحل مختلف تنظیم لولای سالیس در درب هاب کابینت شما عنوان شده است :

  • تنظیم جانبی
  • تنظیم عمق
  • تنظیم ارتفاع
تنظیم جانبی

درب کابینت شما دارای دو لولای سالیس است، بنابراین ممکن است تنها یکی از آنها خارج از خط باشد، به این معنی که لبه بالایی در با بالای کابینت همسطح نیست. هر دو لولا را بررسی کنید تا مشخص کنید کدام یک نیاز به تنظیم دارد. اگر لولای سری 800 یا لولای سری Silentia دارید، پیچ نزدیک به درب را باز کنید. درب خود را به سمت چپ یا راست در موقعیت مورد نظر بلغزانید، سپس پیچ را محکم کنید. اگر لولا سری 900، سری 600 یا سری 900 Silentia دارید، پیچ ثابت لولا را روی بدنه اصلی لولا باز کنید، درب را به موقعیت دلخواه ببرید، سپس پیچ را سفت کنید.

تنظیم عمق

پیچ در پشت لولای سالیس برای عمق تنظیم می شود و اطمینان می دهد که درب کابینت در همان سطح درب های مجاور است. با گذشت زمان، درب ها ممکن است به دلیل باز و بسته شدن مکرر شل شوند. پیچ را باز کنید و درب را به کابینت نزدیک یا دورتر کنید تا در موقعیت دلخواه قرار گیرد. پیچ را محکم کنید. اگر صفحات نصب محکم Domi مدل BAV، صفحات نصب مدل BAPXR یا صفحات نصب مدل BARXR دارید، می توانید عمق را بدون باز کردن هیچ پیچی تنظیم کنید. در عوض، تنظیم کننده بادامک را روی صفحه نصب       می چرخانید.

تنظیم ارتفاع

اگر صفحات نصب محکم Domi مانند مدل BAV یا سری 200 دارید، دو پیچ روی زبانه های بالایی و پایینی لولای سالیس برای ارتفاع تنظیم می شوند. این پیچ ها را باز کنید، درب را به دلخواه بالا یا پایین ببرید، سپس پیچ ها را سفت کنید. اگر صفحه های نصب سری 200 مدل B2RXE، سری 200 مدل B2PXE یا Domi و لولاهای مدل BAPXR یا لولاهای مدل BARXR دارید، تنظیم کننده بادامک را در پشت قسمت اصلی لولا بچرخانید تا درب در موقعیت دلخواه شما قرار گیرد .

در این مقاله سعی کردیم به یکی از محبوب ترین لولاهای درب کابینت ، لولای سالیس ، بپردازیم . با توجه به پنهان بودن این لولا در درب کابینت اگر ظاهر زیبا و ساده برای شما اهمیت زیادی دارد لولای سالیس بهترین انتخاب برای شما خواهد بود . همچنین نحوه ی تنظیم لولای سالیس را مرحله به مرحله (تنظیم جانبی،تنظیم عمق،تنظیم ارتفاع) برای شما شرح دادیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد .

منبع

?How do I Adjust Salice Hinges

نوشته ی مهنوش بهرام آبادی
به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

یک نظر در “لولای سالیس چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *