مقالات

لولای پیانو چیست؟لولای متری

لولای پیانو یا لولای متری

در این مقاله از مقالات سایت پنجره آنلاین قصد داریم درمورد یکی از انواع لولا به نام لولای پیانو یا لولای متری صحبت کنیم. در ادامه با موضوعاتی همچون لولای پیانو یا لولای متری چیست؟، آیا لولای پیانو برای در های سنگین مناسب است؟ ، لولای پیانو از چه ساخته شده است؟ ، لولای پیانو برای چه مواردی استفاده می شود؟ و مزایای لولای پیانو آشنا خواهید شد.

لولای پیانو piano hinge یا لولای متری چیست؟

لولای پیانو یا لولای متری

لولای پیانو یا لولای متری

لولای متری یا پیانو مانند لولاهای دیگر با اتصال دو جسم کار می کند و به طور همزمان امکان چرخش محدودی را دارد. با این حال، لولاهای پیانو با طولشان از همتایان خود متمایز می شوند. آنها طولانی تر از سایر لولاها هستند، لولاهای پیانو برای کاربری هایی که شامل اتصال اجسام یا قطعاتی می شود که به همان اندازه می باشند ایده آل است .

لولای پیانو که به عنوان لولای متری نیز شناخته می شود، یک یاتاقان مکانیکی است تمام طول جسم یا قطعه ی مورد نظر را پوشش می دهد. آنها طراحی اولیه مشابه بسیاری از لولاهای دیگر را دارند. لولاهای پیانو از دو قطعه مستطیلی شکل تشکیل شده است که در مرکز به هم متصل شده اند. این مرکز به بند انگشت معروف است. هنگامی که این دو قطعه در کنار هم قرار می گیرند، یک سنجاق از طریق بند انگشت وارد می شود تا آنها را در کنار هم نگه دارد .

آیا لولای پیانو یا لولای متری برای در های سنگین مناسب است؟

طراحی لولای پیانو پایداری بیشتری نسبت به لولاهای سنتی دارد که آن را برای درب‌های سنگین‌تر که نیاز به پشتیبانی اضافی دارند، ایده‌آل می‌کند.

اندازه لولای پیانو (لولای متری)

لولای پیانو

لولای پیانو

عرض (از لبه یک برگ تا لبه برگ دیگر اندازه گیری می شود) از حدود 1 تا 2 اینچ متغیر است. عرض و ضخامت لولاها با افزایش طول افزایش می یابد. لولاهای پیانو در طول‌های استاندارد، معمولاً از 12 تا 72 اینچ فروخته می‌شوند.

لولاهای پیانو با طول آنها مشخص می شود. آنها به طور خاص برای پوشش تمام طول اجسامی که به هم متصل می کند طراحی شده اند. به عنوان مثال، اگر اجسام 12 اینچ طول دارند، ممکن است از یک لولای پیانو 12 اینچی برای اتصال آنها استفاده شود. با این گفته، لولاهای پیانو را می توان در هر طولی طراحی کرد. برخی از آنها چند فوت طول دارند. متداول ترین طول لولای پیانو 72 اینچ است، لولاهای پیانو با طول کوتاه تر از 72 اینچ بریده می شوند. یک لولا زمانی لولای پیانو نامیده می شود که طولش با طول جسمی که به آن متصل میشود یکی یا بسیار نزدیک باشد .

لولای پیانو (لولای متری) برای چه مواردی استفاده می شود؟

درست است که دلیل نام گذاری این لولا این است که اغلب برای اتصال درب های پیانو استفاده می شود اما ، لولاهای پیانو در محصولات و کاربردهای بی شمار دیگری نیز یافت می شوند. به عنوان مثال برای میزهای کار و میزهای تاشو ، درهای کابینت و جعبه ها . همچنین درها اغلب توسط یک لولای پیانو به قاب ها متصل می شوند. ماشین آلات و تجهیزات صنعتی نیز ممکن است دارای یک یا چند لولای پیانو باشند.

مزایای لولای پیانو (لولای متری)

استفاده از لولای پیانو چندین مزیت دارد. برای شروع، آنها اجازه توزیع برابر بار را می دهند. وزن اجسام متصل باری ایجاد می کند که تمامش را بر روی لولا می اندازد. اگر لولا کوتاه تر از اجسام باشد، این بار به طور مساوی توزیع نمی شود. اما لولای پیانو این مشکل را حل کرده است. این لولا بار را به طور مساوی بر روی صفحات خود تقسیم می کند.

نگهداری از لولاهای پیانو نیز آسان است. همیشه می توانید به جای یک لولای پیانو از چندین لولای کوچکتر استفاده کنید. اما ، با چندین لولا، کار خود را بیشتر می کنید .چراکه ممکن است مجبور شوید که آنها را مرتباً سفت و روغن کاری کنید.

منابع

Everything to Know About Piano Hinges

A Beginner’s Guide to Piano Hinges

نوشته مهنوش بهرام آبادی
به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *