مقالات

درب محافظ فلزی چیست؟ و نحوه ی نصب آن

درب محافظ فلزی

در ادامه با موضوعاتی همچون درب محافظ فلزی چیست؟ ، مراحل نصب درب محافظ فلزی (ابزارها و مواد خود را جمع آوری کنید ، فضای باز شدن در را اندازه بگیرید و پروفیل Z (Z bar) را برش دهید ، اندازه ی مناسب را بررسی کنید ، درب صفحه فلزی را آویزان کنید ، سربرگ را ایمن کنید،Expander را نصب کنید) آشنا خواهیم شد. حال قصد داریم به مرحله ی نصب درب و به طور خاص درب محافظ فلزی بپردازیم .

با ما همراه باشید .

لازم به ذکر است اعلام کنیم که در مقالات قبلی سایت به انواع درب و ویژگی های آن ها و همچنین انواع یراق آلات آن شامل انواع لولاها (لولای معمولی یا تخت ، لولای پیانو، لولای بشکه ای یا استوانه ای، لولای مخفی ، لولای چاقویی ، لولای سالیس ، لولای چمنی و…) و انواع قفل در پرداختیم. شما عزیزان می توانید از این مقالات نیز جهت تکمیل اطلاعات خود استفاده نمایید.

درب محافظ فلزی چیست؟

درب محافظ فلزی

درب محافظ فلزی

درب محافظ فلزی یک انتخاب اقتصادی برای صاحبان خانه و مشاغلی است که خواهان افزایش حفاظت امنیتی برای خانه های خود هستند. درب های امنیتی در طیف گسترده ای از رنگ ها، سبک ها و ویژگی ها برای هر خانه یا کسب و کار مناسب هستند. از آنجایی که درب های محافظ یک جایگزین ارزان و محبوب برای میله های پنجره فلزی و نرده ها هستند، در اکثر فروشگاه های لوازم خانگی محلی به طور گسترده در دسترس هستند.

مراحل نصب درب محافظ فلزی

نصب درب های امنیتی یک پروژه نسبتاً سریع است، بنابراین بسیاری از کسانی که توانایی انجام این کار را دارند ترجیح   می دهند به جای پرداخت هزینه های یک متخصص، نصب را خودشان انجام دهند.

مراحل زیر نحوه نصب درب های محافظ فلزی را توضیح می دهد.

1. ابزارها و مواد خود را جمع آوری کنید

برای سهولت در نصب، یک درب امنیتی فلزی با لولا های متصل انتخاب کنید. انتخاب خود را بر اساس مقداری که درب پوشش می دهد، قرار دهید. تمام سخت افزارهای لازم برای نصب باید همراه با خرید درب باشد. دستورالعمل های سازنده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمام سخت افزار و لوازم جانبی مورد نیاز برای پروژه خود را دارید. از آنجایی که مدل‌ها متفاوت هستند، از راهنمایی و دستورالعمل های کاربر سازنده حتما استفاده کنید. همه لوازم جانبی و ابزار نصب را برای دسترسی آسان بچینید.

2.فضای باز شدن در را اندازه بگیرید و پروفیل Z(Z bar) را برش دهید

از یک متر برای اندازه گیری ارتفاع باز شدن درب استفاده کنید. از چارچوب داخلی بالایی (سربرگ) درب تا چارچوب داخلی پایینی (آستانه) اندازه گیری کنید. پروفیل Z قطعه ای است که همراه با خرید درب ارائه می شود و به درب صفحه فلزی متصل می شود. هنگام نصب از عینک ایمنی و دستکش استفاده کنید. از یک اره برقی برای برش پروفیل Z استفاده کنید تا در دهانه درب قرار بگیرد. پروفیل Z را ، 3/16اینچ کوچکتر از عرض چارچوب در ببرید.

3. اندازه ی مناسب را بررسی کنید

درب محافظ فلزی را در داخل دهانه درب قرار دهید. محل قرارگیری درب را بررسی کنید و مطمئن شوید که درب به درستی جا می شود. از شریکی بخواهید که درب را در جای خود نگه دارد تا بتوانید حفاری را شروع کنید.

 4. درب صفحه فلزی را آویزان کنید

از یک مته برقی برای محکم کردن درب روی قالب آجری استفاده کنید. این کار را با استفاده از پیچ های موجود در سخت افزار نصب سازنده انجام دهید. این پیچ‌ها را از طریق سوراخ‌های لولا دریل کنید و آن‌ها را از طریق پروفیل Z و داخل قالب‌گیری هدایت کنید. درب را باز و بسته کنید تا مطمئن شوید که همه ی قسمت ها به درستی آویزان شده است.

 5. سربرگ را ایمن کنید

قطعه بالای دری را بالای درب صفحه محافظ فلزی قرار دهید. برای تعیین محل قرار دادن پیچ ها، قطعه را در سوراخ های از پیش تعیین شده قرار دهید و پیچ ها را سفت کنید. اندازه تیغه پیچ گوشتی خود را با اندازه پیچ های ارائه شده مطابقت دهید. از پیچ گوشتی برای پیچاندن قطعه ی بالای در، در جای خود استفاده کنید.

6. Expander را نصب کنید

در را باز کنید. قطعه Expander را در امتداد پایین درب صفحه امنیتی بلغزانید. Expander نواری است که به عنوان یک مانع برای جلوگیری از جمع شدن زباله ها در زیر در عمل می کند. از یک مته برقی برای پیچاندن آن در جای خود استفاده کنید. درب را دوباره باز کرده و ببندید تا مطمئن شوید که پس از قرار گرفتن Expander ، فضای کافی وجود دارد. هنگامی که این قطعه به درستی نصب شد، نصب شما کامل می شود.

منبع

How to Install Metal Security Screen Doors

نوشته ی مهنوش بهرام آبادی
به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *