مقالات

ایمنی درب و پنجره یو پی وی سی-6 نکته در باب آن

ایمنی درب و پنجره یو پی وی سی

 در این مطلب به 6 نکته در باب ایمنی درب و پنجره یو پی وی سی اشاره خواهیم کرد و به بررسی این نکات از جمله استحکام و امنیت پروفیل های یو پی وی سی ، شیشه ضد سرقت ، مکانیسم قفل چند نقطه ، مقاوم در برابر آتش ، مهره های داخلی ، بادوام، محکم و ماندگار ، مقاوم در برابر انواع عناصر خواهیم پرداخت. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مطلب انتخاب کردید متشکریم.

6 نکته در باب ایمنی درب و پنجره یو پی وی سی

از آنجایی که درب ها و پنجره ها وسیله ورود به هر ساختمانی هستند، باید به نحو احسن ساخته شده و امنیت کافی را ایجاد کنند. درب‌ها و پنجره‌ها به خانه‌ها ثبات ساختاری و ایمنی می‌دهند و در عین حال بی‌صدا و عایق هستند. آیا تصور اتاق های بدون پنجره یا درب های شیک دشوار نیست؟ پنجره ها انبوهی از نور طبیعی را وارد فضای اتاق می کنند در حالی که درها به عنوان نقطه اصلی ورود به خانه عمل می کنند.

در حال حاضر، ساخت و ساز و نوع مواد استفاده شده برای ساخت این درب ها و پنجره ها در مورد امنیت آنها اهمیت دارد. در این سناریو، یو پی وی سی به عنوان یک ماده به دلیل مزایای عملکردی آن در همه جا ترجیح داده می شود.میتوان قاب‌های UPVC را به شیشه‌های سکوریت شده و لمینت تخصصی اضافه کرد و ایمنی پنجره‌ها و درب ها را به حداکثر رساند.

استحکام و امنیت پروفیل های یو پی وی سی

برای افراد ناآشنا، UPVC مخفف پلی وینیل کلرید پلاستیکی نشده است، یک پلیمر صنعتی بسیار محبوب که در صنایع معماری و ساخت و ساز کاربرد دارد. برای ساخت قاب و پروفیل در و پنجره استفاده می شود و مزایای زیادی دارد. نصب و تعمیر آن آسان است و به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارد. از آنجایی که یو پی وی سی در برابر آب و هوا مقاوم است، در اثر باران، گرد و غبار باد و سایر اثرات آب و هوایی آسیب نمی بیند.

همچنین بر خلاف چوب، موریانه در آن رخنه نمیکند و در اثر رطوبت آسیب نمی بیند. بر خلاف آلومینیوم و فریم های فلزی مختلف، یو پی وی سی خورده نمی شود و دچار سوراخ و خوردگی نمی شود. این بدان معناست که از نظر ساختاری، پنجره‌ها و درب‌های UPVC در طول سال‌ها ثابت و بادوام باقی می‌مانند . برای افزایش استحکام یو پی وی سی از جوش‌کاری دقیق و تقویت‌کننده‌های فولادی گالوانیزه بسیار ایمن هستند استفاده میکنند. همچنین می توان سیستم های قفل تک یا چند نقطه ای را برای سطح بیشتری از مقاومت در برابر نفوذ انتخاب کرد.

مخاطب عزیز در صورت علاقه به مبحث ایمنی درب و پنجره یو پی وی سی میتوانید از مقالات دستگاه جوش درب و پنجره یو پی وی سی-5 ویژگی مهم آن و مزایای پنجره یو پی وی سی چیست؟ نیز دیدن فرمایید.

شیشه ضد سرقت

یکی دیگر از راه‌های ایمن‌سازی درب‌ها و پنجره‌های UPVC، نصب شیشه‌های ضد ضربه و ضد سرقت در بین قاب‌ها ی یو پی وی سی است. دو راه حل امنیتی برای پنجره ها و درب های یو پی وی سی وجود دارد: نصب شیشه سکوریت با ضخامت بالا نصب شیشه لمینت مقاوم در برابر ضربه. شیشه سکوریت با عیار بالا از فرآیند حرارت دادن ساخته شده است.

این به شیشه استحکامی می دهد که چندین برابر بیشتر از شیشه آنیل شده معمولی است. یکی از خواص ضروری شیشه سکوریت این است که در صورت خرد شدن به قطعات ریز و بی ضرر مانند سنگریزه تبدیل می شود و خرد نمی شود. این از هر گونه آسیب به افراد حاضر در حین ضربه جلوگیری می کند.

مکانیسم قفل چند نقطه

صاحبان خانه های مدرن به راحتی می توانند پنجره ها و درب های یو پی وی سی را با مکانیسم های قفل متعدد ایمن کنند. این ویژگی امنیت را افزایش می دهد زیرا با انتخاب قفل پنجره یا قفل درب یک طرفه شما می‌توانید قفل‌هایی با امنیت بالا را در اطراف چهارچوب پنجره‌ها و درها قرار دهید تا شکستن آن بسیار دشوار باشد.

اگر محله شما اخیراً چندین مورد سرقت را تجربه کرده است، ممکن است انتخاب یک قاب uPVC با سیستم قفل چند نقطه ای همراه با شیشه های دو جداره ایده آل باشد. به یاد داشته باشید که قاب های upvc نشکن و سریع نصب می شوند.

مقاوم در برابر آتش

در صورت وقوع حادثه آتش سوزی، نصب خانه شما با پنجره ها و درهای یو پی وی سی ایمن تر می شود. ایده خوبی است که قبل از نصب قاب ها، از متخصص درب و پنجره در مورد ویژگی های ایمنی آتش سوزی یو پی وی سی سؤال کنید . شما همچنین می توانید خانه خود را با پنجره ها و درب های UPVC مقاوم سازی کنید، زیرا آنها بیشتر به صورت پیش ساخته هستند. همانطور که می دانید، قاب های ساده یو پی وی سی می تواند تفاوت بین مرگ و زندگی شما و اعضای خانواده شما باشد.

مهره های داخلی

هر قاب پنجره در خانه شما یا به صورت خارجی یا داخلی منجوق شده است. فرآیند مهره کاری شامل نواری از مواد چوبی ، پلاستیکی یا فلزی باشد که به لبه یک شیشه چسبانده می شود و به راحتی پنل را در چارچوب نگه می دارد.

این ویژگی را به عنوان یک لایه امنیتی اضافی برای پنجره‌ها و قاب درب‌های UPVC خود در نظر بگیرید. پنجره‌های قدیمی‌تر که هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرند دارای مهره‌های خارجی هستند که می‌تواند سارقان را برای سرقت تشویق کند.

با این حال، درب‌ها و پنجره‌های UPVC مدرن مجهز به مهره‌های داخلی هستند که باعث می‌شود آنها بسیار ایمن باشند. امروزه اگر یک سارق بخواهد با قاب‌های یو پی وی سی وارد خانه شما شود، مجبور می‌شود شیشه پنجره را بشکند و در نتیجه صدای زیادی ایجاد میشود و توجه زیادی را به خود جلب میکند.

بادوام، محکم و ماندگار

دوام بالا به طور کلی نشانه ای از افزایش امنیت است UPVC یک ماده مقاوم و بادوام است که کاملاً قادر به مقاومت در برابر عناصر مخرب است. بنابراین قاب‌های UPVC در برابر خوردگی مقاوم بوده و سال به سال کارایی خود را حفظ می‌کنند . اگر در کنار دریا یا در شرایط مرطوب طولانی زندگی می کنید، پنجره ها و درب های یو پی وی سی گزینه های مناسبی برای شما هستند. این قاب ها با پوشش ویژه ای عرضه می شوند که از آنها در برابر اشعه های مضر ماوراء بنفش (UV) و مادون قرمز (IR) محافظت می کند بدون اینکه رنگ و پوشش این پنجره ها و درها محو شود.

مقاوم در برابر انواع عناصر

اطلاع از حوادثی که در آن رعد و برق شیشه های پنجره را می شکند و قاب ها را ترک می زند یا می شکند، غیرمعمول نیست. علاوه بر این، هوازدگی یکی دیگر از مشکلات رایجی است که اغلب سازه های خارجی به طور مرتب با آن مواجه می شوند و در نتیجه امنیت آنها را کاهش می دهد. اما نه درب و پنجره یو پی وی سی . ما نمی گوییم که قاب های uPVC شکست ناپذیر هستند، اما فاصله زیادی با آن ندارند.

این ماده در برابر سخت ترین شرایط آب و هوایی و باد مقاومت می کند و هنوز هم رشد می کند. یو پی وی سی می تواند همه این کارها را بدون نیاز به تعمیر و نگهداری منظم انجام دهد. اما، ایده خوبی است که قاب های خود را از هر گونه زباله ای که ممکن است پس از یک طوفان عظیم جمع شده است، تمیز نگه دارید. بررسی آنها طول عمر بیشتری را تضمین می کند. تمام قاب های یو پی وی سی هر چند ماه یکبار با یک پارچه مرطوب نیاز به پاک کردن دارند.

“زكات علم، آموختن آن به ديگران است.
استفاده از مقالات با ذکر نام پنجره آنلاین بلامانع است”

منبع و ماخذ : Are uPVC Doors & Windows Secure – A Complete Guide

از اینکه تا انتهای این مقاله با پنجره آنلاین همراه بودید سپاسگذاریم. از شما دعوت میکنیم از دیگر روکش پروفیل درب و پنجره UPVC و مزایای پنجره یو پی وی سی چیست؟ پنجره آنلاین دیدن فرمایید.

نویسنده : سید سامان سیاح
به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *