مقالات

پنجره کشویی چیست؟

پنجره کشویی

در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از انواع پنجره ، به نام پنجره کشویی آشنا کنیم . در ادمه درمورد موضوعاتی همچون پنجره کشویی Sliding window چیست؟ ، اشکال پنجره کشویی(پنجره کشویی دو صفحه ای یا دو لایتی ، پنجره کشویی سه پنل یا سه لایتی ) پنجره کشویی چگونه کار می کند؟ و مزایا و معایب پنجره کشویی صحبت خواهیم کرد. پس اگر قصد خرید پنجره کشویی را دارید حتما با ما همراه باشید .

پنجره کشویی Sliding window چیست؟

پنجره کشویی

پنجره کشویی

یکی از انواع پنجره که این روزها میان خریداران بسیار هم پر طرفدار شده است پنجره های کشویی می باشد. این پنجره ها به صورت افقی از یک طرف به طرف دیگر با سر خوردن روی یک ریل باز می شوند.
آنها نیازی به فضای اضافی برای باز شدن ندارند و این امر این پنجره ها را به یک انتخاب محبوب در پاسیوها ، ایوان ها، پیاده روهای تنگ یا هر جایی که نمی خواهید درب یک پنجره معمولی به بیرون بازشود و باعث اشغال فضای بیشتری بشود تبدیل کرده است . پنجره‌های کشویی دسترسی آسان و کنترل‌شده به هوای تازه را فراهم می‌کنند و در صورت بسته بودن ، بهره‌وری انرژی عالی را ارائه می‌دهند.

اشکال پنجره کشویی

پنجره کشویی

پنجره کشویی

پنجره کشویی دو صفحه ای یا دو لایتی

یک پنجره کشویی دو صفحه ای یا دو لایتی دارای یک صفحه شیشه ای ثابت است و طرف دیگر یک ارسی قابل اجرا است که برای باز کردن به چپ یا راست می لغزد.

پنجره کشویی سه پنل یا سه لایتی

یک پنجره کشویی سه پنل یا سه لایت دارای سه صفحه شیشه ای در یک قاب پنجره است. پانل میانی معمولاً ثابت است، در حالی که هر دو لنگه بیرونی به چپ یا راست حرکت می کنند تا پنجره باز شود.

پنجره‌های کشویی تقریباً همیشه عریض‌تر از بلندتر هستند، که آنها را به گزینه‌ای مناسب برای مناطقی تبدیل می‌کند که در آن پنجره‌های باز ، باز می‌شوند. پنجره‌های کشویی دید بیشتری از محیط اطراف شما ایجاد می‌کنند و آنها را به انتخابی عالی برای خانه‌هایی تبدیل می‌کند که مناظر وسیعی دارند.

پنجره های کشویی چگونه کار می کنند؟

برای راه اندازی یک پنجره کشویی، به سادگی قفل پنجره  را باز کنید و ارسی(های) پنجره را به سمت چپ یا راست در مسیر پنجره فشار دهید. ارسی(ها) را به موقعیت اولیه خود فشار دهید تا پنجره بسته شود.
کار کردن با پنجره های کشویی نیز آسان است، زیرا می توان آنها را به راحتی تنها با فشار یک انگشت باز کرد. این بدان معنی است که آنها همچنین برای مناطقی که پنجره به راحتی قابل دسترسی نیست یا ممکن است فضا محدود باشد، انتخاب خوبی هستند

مزایا و معایب پنجره کشویی

مزایا

کارکرد آسان

باز و بسته کردن یک پنجره کشویی بسیار ساده است و به راحتی می توانید خانه خود را به تهویه باز کنید و از هوای خوب و هوای تازه لذت ببرید.

تعمیر و نگهداری کم

پنجره‌های کشویی معمولاً با قطعات کمتری نسبت به سایر سبک‌های پنجره معمولی ساخته می‌شوند که باعث می‌شود تعمیر و نگهداری کمتری داشته باشند.

ماندگاری

در پنجره های کشویی از قرقره یا فنر استفاده نمی شود که در طول زمان ممکن است فرسوده شود و عملکرد پنجره را تحت تاثیر قرار دهد.

نماهای بدون مانع

پنجره های کشویی نور طبیعی فراوان و چشم اندازی وسیع از محیط اطراف شما را فراهم می کنند.

معایب

تمیز کردن سخت

بر خلاف سایر سبک های پنجره که برای تمیز کردن آسان به سمت داخل کج می شوند، در این پنجره ها باید ارسی ها را بردارید تا بیرون را تمیز کنید.

نیمه باز شدن

 همه ارسی های یک پنجره کشویی را نمی توان باز کرد، بر خلاف پنجره های دو لنگه بازشو یا پنجره های قاب دار.
آب در آستانه می ماند . گاهی اوقات آب می تواند در آستانه پنجره کشویی جمع شود که می تواند منجر به مشکلات بعدی شود. برای جلوگیری از این مشکل حتما پنجره های کشویی خریداری کنید که دارای سوراخ های زهکشی مناسب هست.

منابع

What is a Sliding Window

Sliding Windows

نوشته مهنوش بهرام آبادی
به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *