مقالات

قفل شیب دار چیست؟ Tilt Latches

قفل شیب دار

قفل شیب دار: در مقالات پیشین سایت پنجره آنلاین به انواع قفل در و انواع قفل پنجره پرداختیم . در این مطلب قصد داریم با یکی از بهترین انواع قفل پنجره به نام قفل شیب دار آشنایی پیدا کنیم . در ادامه به شرح موضوعاتی همچون قفل شیب دار چیست؟ Tilt Latches ، قفل ‌شیب دار شکسته ، علائم شکستگی قفل شیب دار ، چرا قفل شیب دار می شکند؟ و انواع قفل شیب دار خواهیم پرداخت . اگر قصد خرید قفل برای پنجره هایتان را دارید حتما مطلب زیر را مطالعه فرمایید .

قفل شیب دار چیست؟ Tilt Latches

قفل شیب دار

قفل شیب دار

قفل ‌های شیب‌دار، قفل ‌های پلاستیکی روی پنجره‌های یک یا دولنگه بازشو هستند که امکان کج شدن ارسی را فراهم می‌کنند.
آنها از یک فنر برای فشار دادن یک زبانه پلاستیکی گوه ای به کانال های کناری پنجره شما استفاده می کنند. هنگامی که درگیر هستند، از کج شدن ارسی به داخل جلوگیری می کنند. هنگامی که با فشار دادن هر دو چفت به داخل جدا می شوند، به ارسی اجازه می دهند تا برای تمیز کردن یا نگهداری به داخل کج شود.

قفل ‌شیب دار شکسته

قفل ‌های شیب دار شکسته خطرناک هستند، زیرا ممکن است در هنگام کار، ارسی به داخل بیفتد. و باعث خسارت مالی یا شخصی برای شما می شود . اگر قفل شیب دار شما شکسته است، توصیه می کنیم پنجره را بسته و قفل کنید تا زمانی که بتوان آن را تعمیر کرد.

علائم شکستگی قفل شیب دار

  • زبان های فرسوده یا شکسته قابل مشاهده است
  • چسبناک است و به سختی کار می کند یا فنر خود را از دست داده است
  • لنگه پنجره هنگام بازشدن می افتد

چرا قفل شیب دار می شکند؟

قفل ‌های شیب دار با فشار دادن زبانه‌های گوه‌ای به کانال‌های کناری پنجره کج‌شده و ارسی را در جای خود نگه می‌دارند .  قفل های شیب‌دار وینیل می‌توانند پس از سال‌ها قرار گرفتن در معرض نور خورشید خرد شوند. روغن کاری ناکافی باعث ساییدگی چفت های کج و فنرهای آنها در طول زمان می شود. دست زدن خشن می تواند فشار غیرضروری بر زبانه های شکننده وارد کند و همچنین باعث شکستگی شود.

انواع قفل شیب دار

قفل شیب دار

قفل شیب دار

قفل های شیب دار از نظر شکل، رنگ و سبک بسیار متفاوت هستند، اما عملکرد آنها یکسان است. می‌توانیم سبک‌های خاصی را شناسایی کرده و در صورت لزوم، قفل های شکسته را جایگزین کنیم.. ما معمولاً سعی می کنیم سبک قفل را با بقیه ویژگی مطابقت دهیم. آیین نامه های ساختمانی نیازمند «قفل های ایمنی» قفل خاصی برای پنجره های سنگین موجود در بسیاری از آپارتمان ها یا کاندوها هستند.

قفل های شیب دار وینیل فنری ، قفل هایی هستند که به طور خودکار در جای خود قرار می گیرند. آنها تقریباً در تمام پنجره های وینیل یک یا دو لنگه بازشو یافت می شوند.

قفل شیب دار در اثر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش ترک خورده می خورد.

قفل های شیب‌دار وینیل فنری اغلب بر روی پنجره‌های آلومینیومی سنگین در ساختمان‌های آپارتمانی یا آپارتمانی یافت می‌شوند. آنها معمولاً یک پیچ شش شکل دارند که زبانه ها را در موقعیت خود قفل می کند تا کاربران پنجره را از کج کردن آنها به عنوان یک اقدام احتیاطی بازدارد.

منبع

Window Tilt Latches

نوشته مهنوش بهرام آبادی
به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *