مقالات

5 مزیت شیشه های رنگی

5 مزیت شیشه های رنگی

در این مطلب قصد داریم به مزیت شیشه های رنگی بپردازیم و مواردی مانند بهره وری انرژی ، محافظت در برابر آفتاب ، بهبود امنیت ، افزایش حریم خصوصی ، نگهداری آسان را نیز مورد بررسی قرار دهیم. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مطلب انتخاب کردید از شما سپاسگذاریم.

مزیت شیشه های رنگی

شیشه رنگی با افزودن مقادیر کمی اکسید فلز به ترکیب شیشه ساخته می شود. این امر انتقال انرژی خورشیدی را تغییر می دهد و رنگ را بدون تغییر ویژگی های اساسی شیشه تغییر می دهد. این فرآیند در نهایت اثرات نور خورشید را کاهش می دهد که می تواند به محافظت از فضای داخلی و مبلمان در برابر آسیب کمک کند. شیشه های رنگی ضد آفتاب موجود در بازار این نوعی شیشه سکوریت مقاوم است که در ادامه این مطلب از مزایای این نوع شیشه  به شما خواهیم گفت.

بهره وری انرژی

شیشه های رنگی راه حل مناسبی برای کاهش هزینه های انرژی شماست، به خصوص اگر تصمیم دارید شیشه های خود را رنگی کنید. مزیت شیشه های رنگی این نوع  شیشه به گونه ای طراحی شده است که گرما را جذب می کند، در نتیجه میزان گرمایش مورد استفاده در خانه یا محل کار شما را کاهش می دهد.

محافظت در برابر آفتاب

شیشه های رنگی نه تنها یک شکل ایده آل برای محافظت از اثاثیه است، بلکه یک ابزار حفاظتی عالی برای سلامت شما نیز می باشد. در صورت قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش در هنگام نشستن در کنار پنجره، این نوع شیشه میزان اشعه ماوراء بنفش را تا 99 درصد کاهش می دهد. بنابراین، حفاظت ضروری برای خانواده و کارکنان خود را فراهم کنید.

بهبود امنیت

برای امنیت بیشتر، می توان از شیشه های مقاوم برای جلوگیری از ورود آسان مزاحمان به خانه یا محل کار استفاده کرد. شیشه ضد آفتاب نیز دید داخل را سخت تر می کند.

مخاطب گرامی برای تکمیل اطلاعات خود در زمینه شیشه میتوانید از مقاله های شیشه خم چیست؟ (10 مدل پرکاربرد آن)  و  انواع شیشه و کاربرد های آن  نیز دیدن فرمایید.

افزایش حریم خصوصی

اگر به حریم خصوصی نیاز دارید، شیشه های رنگی برای راه حلی برای مبهم کردن اموال شما عالی است. همچنین می تواند برای فضاهای اداری استفاده شود، جایی که بسیار مهم است که رویه ها محتاطانه و محرمانه باقی بمانند که این خود مزیت شیشه های رنگی محسوب میشود.

نگهداری آسان

تمیز کردن و نگهداری شیشه های رنگی بسیار آسان است. همچنین ضد آب و ضد خش است که دوام زیادی را ممکن می کند. بنابراین، با سرمایه گذاری در این نوع شیشه، در زمان و هزینه تمیز کردن صرفه جویی خواهید کرد.

در پایان میپردازیم به نکاتی مهم درباره شیشه رنگی :

  • شیشه 100% قابل بازیافت است و می توان بدون افت کیفیت یا خلوص آن را به طور بی پایان بازیافت کرد.
  • شیشه به نور طبیعی داخل اتاق اجازه می دهد که آب و هوای اتاق را تغییر م دهد، مانند نور روز، دمای اتاق، محیط، دید و غیره.
  • شیشه گزینه های زیبایی شناختی تقریبا نامحدودی را ارائه می دهد.
  • رنگ در طراحی و استفاده از شیشه های رنگی مهم و قدرتمند است.
  • سازه های شیشه ای در بسیاری از کشورها به نماد توسعه تبدیل شده اند، جایی که مردم تمایل دارند این ساختمان ها را نماد ثروت و تجمل بدانند.
  • برای کارهای زینتی، شیشه در طیف وسیعی از بافت، رنگ، پرداخت و اشکال موجود است.
  • به طور سنتی و منطقی پنجره ها “بوم” بزرگ هنر شیشه ای هستند.
  • با استفاده از شیشه، معماران تعادل عمدی بین نور رنگی و فضای مطبوع را حفظ می کنند.
  • برای مرمت و بازسازی، صنعتگر شیشه نقش مهمی ایفا می کند.
  • هنر شیشه ای به آثار هنری بزرگ و مدرن اطلاق می شود که معمولاً به صورت تکی ساخته می شوند که اساساً یا تماماً از شیشه ساخته شده اند.
  • از آغاز به عنوان یک پانل پنجره در خانه های لوکس تا اعضای ساختاری پیچیده در ساختمان های عصر جدید، نقش آن در معماری در طول سال ها تکامل یافته است.

از اینکه تا انتهای این مطلب با پنجره آنلاین همراه بودید متشکریم. از شما دعوت میکنیم تا از دیگر مقالات وبسایت پنجره آنلاین مانندشیشه هوشمند چیست؟و شیشه پرده کرکره چیست؟ دیدن فرمایید.

“زكات علم، آموختن آن به ديگران است.
استفاده از مقالات با ذکر نام پنجره آنلاین بلامانع است”

منبع : Top 5 advantages of tinted glass

نویسنده : سید سامان سیاح
به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *