مقالات

قفل اهرمی – استاندارد قفل درب

اهرم کلیددار

در مقالات پیشین سایت به انواع قفل در مثل قفل دو سیلندر پرداختیم . حال قصد داریم با قفل های اهرمی آشنا شویم . در ادامه به موضوعاتی همچون قفل اهرمی چیست؟ ، عملکرد قفل اهرمی ( عملکرد ورودی ، عملکرد انبار ، عملکرد کلاس درس ) و چالش قفل اهرمی خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید .

از شما دعوت میکنیم از محصولات دستگیره دو طرفه upvc ما نیز دیدن فرمایید.

قفل اهرمی چیست؟

قفل اهرمی

قفل اهرمی

قفل های اهرمی اغلب توسط مشاغل اداری روی درهای اداری و سایر درهای داخلی استفاده می شود. این قفل ها اکنون قفل استاندارد برای کاربردهای تجاری است. قفل های دستگیره با اهرم جایگزین شدند از این رو  آن را قفل اهرمی نامیدند . این قفل ها با فشار دادن یا پایین کشیدن اهرم فعال می شوند، این امر باعث می شود که قفل آزاد شود و درب باز شود. آن ها همچنان حاوی سیلندر قفل روی اهرم بیرونی هستند، به همین دلیل یک چکش می تواند همچنان اهرم بیرونی را بشکند و اجازه دسترسی به اتاق را بدهد. بهتر است در مواقعی که احتمال مقاومت در برابر ورود اجباری وجود دارد، از قفل های ددبولت استفاده کنید.

عملکرد قفل اهرمی

عملکرد قفل اهرمی

عملکرد قفل اهرمی

قفل‌های اهرمی دارای یک عملکرد کلاچ هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد در هنگام قفل شدن در برابر نیرویی که مستقیماً به دسته بیرونی وارد می‌شود مقاومت کنند. هنگامی که فشار وارد می شود، اهرم به سادگی از بیرون سست می شود و از گشتاور شدن اهرم برای باز کردن درب جلوگیری می کند. این قفل ها همچنین شامل پیچ‌های قابل جابجایی هستند که در عین حال امنیت و قدرت فیزیکی را اضافه می‌کنند. اما به خوبی لازم نیست. آنها همچنین برای درب هایی با ضخامت های 1 و 3/4 اینچ تا 2 اینچ قابل تنظیم هستند.

قفل های اهرمی را می توان با یکی از چندین عملکرد تنظیم کرد، ما به طور پیش فرض سه نوع عملکرد مختلف را ذخیره می کنیم: ورودی، انبار و کلاس درس.

عملکرد ورودی

اهرم داخلی همیشه می تواند چرخانده شود تا قفل باز شود. با فشار دادن شستی به داخل، اهرم بیرونی قفل می شود. چرخاندن اهرم داخلی در این نقطه، شستی را بیرون می زند و اهرم بیرونی را باز می گذارد. اگر ترجیح می‌دهید اهرم بیرونی همیشه قفل بماند، می‌توانید شستی داخلی را فشار داده و بچرخانید، و سپس چرخاندن اهرم داخلی قفل اهرم بیرونی را باز نمی‌کند. اهرم بیرونی دارای یک قفل کلیددار  است که می توان از آن برای باز کردن قفل اهرم به دلخواه استفاده کرد.

عملکرد انبار

اهرم داخلی همیشه می تواند برای باز کردن قفل چرخانده شود و شستی ندارد. اهرم بیرونی همیشه قفل است و فقط با استفاده از کلید قابل استفاده است.

عملکرد کلاس درس

اهرم داخلی همیشه می تواند برای باز کردن قفل چرخانده شود و شستی ندارد. اهرم بیرونی را می توان روی قفل یا باز شدن تنظیم کرد، اما فقط با کلید.

آنها انواع مختلفی از سیلندرهای قفل را می پذیرند مانند: سیلندرهای قفل با امنیت بالا و SFIC. قفل اهرمی در طول سال ها بارها ارتقا یافته است. آنها در بسته های الکترونیکی، دکمه فشاری و بیومتریک موجود هستند که کنترل دسترسی نامحدود را ارائه می دهند.

چالش قفل اهرمی

خود اهرم چالش های زیادی را برای سازندگان ایجاد کرد مانند شکستن اهرم بیرونی به دلیل نیروی بیش از حد. هنگامی که در قفل است، اهرم بیرونی حرکت نمی کند، مردم اهرم قفل شده را به سمت پایین فشار می دادند و باعث شکستن اهرم یا مکانیزم قفل داخلی می شد. این مشکل با طراحی مجدد مکانیزم قفل حل شد تا در هنگام قفل شدن، اهرم بیرونی آزادانه به سمت پایین حرکت کند. با این حال، ضامن قفل برای باز شدن فعال نمی شود. اکثر قفل های اهرمی تجاری مطابق با استانداردهای ANSI Grade 1 طراحی شده اند که بالاترین استاندارد است.

در مصارف مسکونی، قفل های اهرمی بیشتر برای درهای داخلی مانند اتاق خواب، حمام و کمد استفاده می شود. برخلاف قفل های اهرمی تجاری، قفل های مورد استفاده در کاربردهای مسکونی با نگاهی به طراحی طراحی شده اند. آنها همچنین در پرداخت های بیشتری نسبت به برنامه های کاربردی قفل اهرمی تجاری موجود هستند.

منابع

Lever Lock — The Standard in Door Locks

Lever Lock with BiLock or Abloy Protec2 Core

نوشته مهنوش بهرام آبادی
به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *