مقالات

ورق گالوانیزه چیست

ورق گالوانیزه چیست

در این مقاله به ورق گالوانیزه چیست؟-دلیل استفاده از گالوانیزه در پنجره دوجداره، تفاوت گالوانیزه درب با گالوانیزه پنجره دوجداره چیست؟- تسمه لولا چیست؟- نحوه استفاده از تسمه لولا، وظیفه اصلی گالوانیزه و تسمه لولا در درب و پنجره‌ها از مقالات پنجره انلاین می پردازیم از شما دعوت میکینم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

ورق گالوانیزه چیست؟

به ورق‌های فولادی که سطح آن با آلیاژی همانند روی پوشش داده شده است گالوانیزه می‌گویند.

 

دلیل استفاده از ورق گالوانیزه در پنجره دوجداره

از آن‌جایی که پروفیل‌های یو پی وی سی تولید‌شده از آلیاژ پلاستیکی می‌باشند، قابلیت تحمل وزن و فشار بالا را ندارند، بنابراین برای افزایش مقاومت و استحکام درب و پنجره دوجداره upvc در داخل آن از گالوانیزه یو پی وی سی استفاده می‌کنند که از قطعات بسیار مهم و حیاتی در داخل درب و پنجره دوجداره می‌باشند.

 

ورق گالوانیزه چیست

ورق گالوانیزه چیست

تفاوت گالوانیزه درب با گالوانیزه پنجره دوجداره چیست؟

از آن‌جایی که ضخامت پروفیل یو پی وی سی در درب‌ها بیشتر از پنجره‌ها می‌باشد، بنابراین محفظه‌ی داخلی آن‌ها هم بزرگ‌تر از پنجره‌ها بوده و در نتیجه ابعاد گالوانیزه مصرفی در درب‌ها بسیار بزرگ‌تر از ابعاد مصرفی در پنجره‌ها می‌باشد.

 

تسمه لولا چیست؟

یکی از قطعات مهم در پنجره‌های دوجداره تسمه لولا می‌باشد که عملکردی همانند گالوانیزه در پنجره های دوجداره دارد که به صورت صفحه‌ای مستطیلی از جنس آهن با ضخامت حدود ۱ میلی متر با روکش روی می‌باشد و با اندازه‌های متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
موارد کارایی تسمه لولا در جاهایی می باشد که امکان رد شدن پیچ‌ها از داخل گالوانیزه‌ وجود نداشته و در نتیجه می‌بایست از تسمه لولا جهت استحکام و ثابت نگه داشتن پیچ‌ها در داخل پروفیل، استفاده کرد. یکی از معیارهای طول عمر و افزایش کارایی پنجره‌ها استفاده از تسمه لولا در داخل شیار پنجره می‌باشد.

نحوه استفاده از تسمه لولا

تسمه لولا را به اندازه مورد نیاز برش داده و در شیارهای باریک داخل پروفیل، در جاهایی که لولا به آن پیچ می‌شود، گذاشته و سپس عمل جوش ۴ گوشه پروفیل انجام می‌گیرد، در این صورت دیگر نگرانی جهت هرز شدن پیچ های روی پروفیل UPVC و از رگلاژ خارج شدن پنجره‌ها در دراز مدت وجود ندارد.

 

وظیفه اصلی گالوانیزه و تسمه لولا در درب و پنجره‌ها

در مجموع استفاده از گالوانیزه یو پی وی سی و تسمه لولا دو کار اساسی را در درب و پنجره‌ها انجام می‌دهند:

  •  استحکام بخشیدن به درب و پنجره‌
  •  کمک به رگلاژ مناسب یراق آلات 

 

به دلیل آن‌که عدم پایداری رگلاژ پنجره دوجداره یکی از مشکلات رایج است که بسیاری از خریداران با آن روبه‌رو می‌شوند و این عدم پایداری ممکن است بعد از گذشت ۲ تا ۶ ماه پس از نصب اتفاق بیا‌فتد، که یکی از عمده‌ترین دلایل آن وجود اشکال در تسمه و گالوانیزه‌های مورد استفاده در پنجره‌ها می‌باشد.

در پایان از شما دعوت می شود مقالات پروفیل گالوانیزه چیست؟ و انواع پروفیل در این وبسایت مطالعه فرمایید.

 

منابع و ماخذ:

Galvanized Steel Sheet

?What is Galvanized Steel

 

نویسنده : فرشید پارسین کارشناس سئو و تولید محتوا

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *