مقالات

پنجره سه جداره چیست؟

پنجره سه جداره

در مقالات پبشین سایت با پنجره های دوجداره و ویژگی ها و کاربردهای آن ها آشنا شدیم . حال قصد داریم به پنجره های سه جداره بپردازیم . در ادامه با موضوعاتی همچون پنجره سه جداره چیست؟، مزایا و معایب پنجره سه جداره ، تشخیص پنجره سه‌جداره و دوجداره ، چه زمانی پنجره سه جداره ایده خوبی نیست؟ و چه زمانی پنجره سه جداره ایده خوبی است؟ آشنا خواهیم شد . با ما همراه باشید .

پنجره سه جداره چیست؟

پنجره سه جداره

پنجره سه جداره

پنجره‌های دو جداره در ساختمان‌های جدید اکنون منسوخ شده‌اند . سرمایه‌گذاران و مشتریان خصوصی اکنون به احتمال زیاد پنجره‌های سه جداره را انتخاب می‌کنند که از نظر عایق حرارتی بسیار بهتر هستند. با وجود مزایای غیرقابل شک، معایبی هم دارند که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد .

بسته های دیسک سه گانه ، همانطور که از نام آن پیداست ، شامل سه دیسک با یک گاز بی اثر، معمولا کریپتون یا آرگون است. به آنها دو محفظه نیز می گویند زیرا بین شیشه ها دو محفظه وجود دارد. آنها در خانه هایی نصب می شوند که صاحبان آنها به بهره وری انرژی توجه می کنند.

جهت تکمیل تر کردن اطلاعات خود از مقاله روکش پروفیل درب و پنجره UPVC و پروفیل آلومینیوم نور خطی (Led Linear Aluminium Profile) اطلاعات تخصصی که قبلاً برای شما در آن ارائه کردیم نیز استفاده فرمایید.

مزایا و معایب پنجره سه جداره

مزایا

بزرگترین مزیت پنجره های سه جداره ضریب انتقال حرارت پایین است که به این معنی است که گرمای کمی از خانه خارج می شود. به این ترتیب می توانید در هزینه های گرمایش در ماه های پاییز و زمستان صرفه جویی کنید.

ویژگی اکولوژیکی پنجره های سه جداره مزیت اصلی آنها است که از سوی سرمایه گذاران مورد توجه‌ است. به همین دلیل است که این گونه پکیج ها به طور فزاینده ای در ساختمان های مسکونی نو ساز نصب می شوند. چنین پنجره هایی با مقررات قانونی فعلی نیز مطابقت دارند، زیرا از سال 2021 حداکثر ضریب انتقال حرارت مجاز پنجره برای پنجره های سقف 1.1 W / (m2 K) و برای پنجره های نما – 0.9 W / (m2 ∙ K) است.

شیشه به تنهایی برای لذت بردن از گرمای خانه کافی نیست – اتصالات پنجره ، پروفیل و مونتاژ نیز بسیار مهم هستند . اگر می خواهید در خانه صرفه جویی در مصرف انرژی داشته باشید و نترسید که سرمای حیاط به داخل خانه نفوذ کند، بهتر است از پنجره های سه جداره استفاده کنید تا دو جداره.

از شما دعوت میکنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله های  پروفیل چیست؟ و پروفیل CRP چیست؟ را نیز مطالعه فرمایید.

معایب

از آنجا که که وزن پنجره های سه جداره بیشتر است بهتر است در ساختمان های بسیار قدیمی استفاده نشود ، قیمت پنجره سه جداره نسبت به دوجداره بیشتر است و در پنجره های سه جداره میزان محدودتری از عرض برای لنگه می توان استفاده کرد .

تشخیص پنجره سه‌جداره و دوجداره

پنجره سه جداره و دوجداره

پنجره سه جداره و دوجداره

اگر نمی دانید پنجره های خانه شما دو جداره هستند یا سه جداره، تشخیص آن بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک چراغ قوه از گوشی خود بتابانید. اگر سه نقطه منعکس شده را دیدید، پس شیشه سه گانه در خانه خود دارید.

چه زمانی پنجره سه جداره ایده خوبی نیست؟

• در مکان هایی که حفظ گرمای ویژه برای ما مهم نیست: گاراژها ، اتاق های خدمات یا باغ های اختصاصی.

• در ساختمان های قدیمی، جایی که به هر حال عایق حرارتی کافی وجود ندارد ، گرما به هر حال فرار می کند و شیشه های سه گانه گران قیمت کمک زیادی نمی کند.

• در آپارتمانی که روی رادیاتور کنتور نصب نکرده ایم و هزینه گرمایش به ازای هر متر مربع آپارتمان را می پردازیم ، هزینه زیادی برای پنجره ها می پردازیم و به هر حال قبض انرژی ما پایین نمی آید.

چه زمانی پنجره سه جداره ایده خوبی است؟

• زمانی که خانه عایق حرارتی مناسبی دارد و می دانیم که آنها در قبض های گرمایش به ما کمک می کنند و باعث صرفه جویی در انرژی می شوند .

•زمانی که یک متر روی رادیاتور نصب کردیم (این به ما امکان می دهد تا 50٪ در قبوض صرفه جویی کنیم)

• وقتی دوست داریم وقت خود را کنار پنجره بگذرانیم و می خواهیم گرم باشیم .

پس اینکه آیا نصب پنجره سه جداره ایده ی خوبی است یا خیر به محل نصب مورد نظر و شرایط مورد استفاده بستگی دارد.

در پایان از شما دعوت میکنیم مقالات درب و پنجره یو پی وی سی با کیفیت – ۴ نکته در باب انتخاب آن و مزایای پنجره یو پی وی سی چیست؟ مطالعه فرمایید.

منبع

What is a Triple Glazed Window?

نوشته مهنوش بهرام آبادی
به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *