مقالات

روکش پروفیل درب و پنجره UPVC

روکش پروفیل درب و پنجره UPVC

در این مقاله شما را با روکش پروفیل درب و پنجره UPVC، روش های متداول تولید پروفیل رنگی UPVC، رنگ آمیزی پروفیل درب و پنجره UPVC، تفاوت مغز سفید با مغز رنگی پروفیل لمینت، رنگ RHENOCOLL در وبسایت پنجره انلاین آشنا کنیم لطفا تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

روکش پروفیل درب و پنجره UPVC

به طور کلی پروفیل های UPVC  تولید شده دارای رنگ ثابت سفید هستند. با این حال کارخانه های تولید پروفیل، برای بالا بردن تنوع ظاهری و راضی کردن سلیقه ی تمام مشتریان خود، اقدام به تولید روکش های از پیش طراحی شده کرده اند. به عنوان مثال کارخانه های نام آشنای رها آلمان، وینتک ترکیه و ویستابست هر کدام دارای طرح های مخصوصی هستند که مشتری می تواند در سفارشات خود از انواع طرح ها بهره مند شود.

در تمامی صنایع ساختمانی، ظاهر زیبا و جذاب از عوامل تاثیرگذار در انتخاب مشتری می باشد. صنعت upvc نیز از این قضیه مستثنی نبوده و تنوع رنگی و ظاهر زیبای پروفیل متناسب باسلیقه ی مشتری مدنظر قرار می گیرد.

 روش های متداول تولید پروفیل رنگی UPVC

  1. رنگ آمیزی پروفیلUPVC
  2. لمینیت پروفیلUPVC
  3. کواکسترود پروفیلUPVC

لازم به ذکر است موارد دوم و سوم این روش در مقاله لمینیت پروفیل درب و پنجره UPVC کاملا توضیح داده شده است.

روکش پروفیل درب و پنجره UPVC

روکش پروفیل درب و پنجره UPVC

 رنگ آمیزی پروفیل درب و پنجره UPVC

یکی از ساده ترین و ارزان ترین روش ها، رنگ آمیزی پروفیل با رنگ های پایه آب، ریتاردروتینه است که بیشتر از روش های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش هیچ تغییری در فرمولاسیون اولیه پروفیل upvc اتفاق نمی افتد.

معمولا بعد از برش و مونتاژ پروفیل سفید، پنجره مونتاژ شده برای رنگ آمیزی به اتاق رنگ انتقال یافته و پروسه رنگ آمیزی در محیطی بدون گرد و غبار با استفاده از پیستوله انجام می شود. معایب اصلی این روش، آسیب پذیر بودن پوشش رنگی ایجاد شده است که حمل و بارگیری را حساس تر نموده و هرگونه خراش روی سطح پروفیل باعث نمایان شدن لایه سفید رنگ زیرین می شود.

رنگ RHENOCOLL

رنگ مخصوص سطوح PVC و UPVC می باشد که بر پایه آب تولید شده و پس از اجرا بصورت یکپارچه و یکنواخت با سطح پی وی سی پیوند شیمیایی ایجاد می کند. بدلیل انعطاف پذیری بالا، قابلیت اعمال بر روی سطوح پر تنش و پرکاربرد را دارا است. این محصول پس از اعمال در برابر عوامل محیطی مانند باد، باران و اشعه خورشید بسیار مقاوم، با دوام و ضد آب می باشد.

تفاوت مغز سفید با مغز رنگی پروفیل لمینت

در پروفیل های مغز رنگی بدلیل نزدیکی رنگ روکش و پروفیل مخصوص، خراشیده شدن سطح روکش محسوس نیست و چندان قابل مشاهده نمی باشد ولی در پروفیل های سفید رنگ قابل مشاهده است.
در پروفیل های تک رو لمینت نقاط جوش و اتصال پنجره های ساخته شده، رنگ سفید نمایان می شود که باید از رنگ برای پوشاندن آن استفاده کرد.

بسیاری از سازندگان و معماران ساختمانی برای جلوه بخشیدن به نمای بیرونی و نمای داخلی ساختمان از درب ها و پنجره های یو پی وی سی دوجداره دو رو لمینت استفاده می کنند و در این میان پنجره دوجداره دو رو لمینیت بسیار پرطرفدار است بنابراین برای افزایش کیفی محصول، از پروفیل های رنگی که نزدیک به رنگ روکش یا لمینت باشد استفاده می شود، و پروفیل مغز قهوه ای نامیده می شود. در لمینت داخلی و بیرونی از پروفیل های سفید رنگ استفاده می شود اما در پروفیل های دو رو لمینت باید از پروفیل مغز قهوه ای و یا همرنگ لمینت استفاده گردد.

ماخذ و منابع:

The Window Mart uPVC Windows & uPVC Doors

lamination

نویسنده: فرشید پارسین کارشناس سئو وتولید محتوا

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

یک نظر در “روکش پروفیل درب و پنجره UPVC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *