مقالات

هندریل چیست؟ (Handrail)

هندریل

در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم هندریل چیست؟ (Handrail) و تفاوت نرده (Railing) و هندریل (Handrail) را به طور کامل توضیح دهیم. همچنین به بهترین متریال برای نرده (railing) و هندریل (Handrail) پله چیست؟ نیز اشاره خواهیم کرد. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید از شما سپاسگذاریم.

هندریل چیست؟ (Handrail)

یکی از اصلی ترین ویژگی های ایمنی راه پله نرده ها هستند که به جلوگیری از سقوط و آسیب کمک می کنند. این قطعات راه پله را می توان از مواد مختلفی مانند فلز، چوب یا شیشه ساخت تا جلوه های بصری متفاوتی به دست آورد. نوع نرده پله و نوع نرده استفاده شده نیز بر ظاهر راه پله تأثیر می گذارد.

تفاوت نرده (Railing) و هندریل (Handrail)

هندریل (handrail) که به آن نرده پلکان (banister) نیز می گویند، بخشی از راه پله است که افراد هنگام بالا و پایین رفتن از پله ها برای جلوگیری از سقوط آن نگه می دارند. هندریل باید ثبات و یک راهنمای پیوسته در طول پله ایجاد کند. یک هندریل می تواند از مواد مختلفی ساخته شود. می توان آن را به دیوار وصل کرد یا از کنار راه پله امتداد داد، یا در بالای نرده ها (پایه های عمودی) در سمت باز یک راه پله قرار داد.

نرده (railing) مانعی است که از افتادن افراد از کنار پله ها جلوگیری می کند. یک نرده باید آنقدر محکم باشد که در صورت افتادن یا فشار دادن شخصی در برابر شکستن آن مقاومت کند. نرده ها همچنین می توانند از مواد مختلفی ساخته شوند و می توانند به سبک های مختلف از یک سری پایه های عمودی ساده که یک نرده را تشکیل می دهند تا نرده های کابلی مدرن، مد شوند.

بهترین متریال برای نرده (railing) و هندریل (Handrail) پله چیست؟

بهترین متریال برای نرده و هندریل راه پله به محیط راه پله و ظاهر مورد نظر بستگی دارد. فلزات، مانند فولاد، آلومینیوم و آهن فرفورژه، انتخاب های محبوبی برای محیط های تجاری و صنعتی و محیط های معاصر هستند، جایی که چوب ظاهر کلاسیک تری را ارائه می دهد. هنگامی که نمای فراتر از نرده مهم است، اغلب از شیشه استفاده می شود.

مخاطب گرامی جهت تکمیل اطلاعات خود در زمینه فلزات کاربردی در فرآیند ساخت نرده و هندریل میتوانید از مقالات کاربرد ورق گالوانیزه در صنایع گوناگون و روش های تولید قوطی پروفیل فولادی  و پروفیل های آلومینیومی درب و پنجره نیز دیدن فرمایید.

فولاد یک ماده محبوب برای نرده های راه پله و نرده برای پله های خروجی تجاری و راه پله های صنعتی است. فولاد همچنین بهترین ماده برای رشته های راه پله است. برای جلوگیری از زنگ زدگی، اغلب از فولاد گالوانیزه یا ضد زنگ استفاده می شود. فولاد گالوانیزه با روی پوشانده شده است تا از آسیب مواد خورنده به فولاد زیر جلوگیری شود. کروم، نیکل، نیتروژن و مولیبدن به فولاد ضد زنگ اضافه می شود تا فلز در برابر خوردگی مقاومت کند.

نکته : نرده و هندریل های موجود در بازار از تنوع بالایی برخوردار است و از متریال مختلفی (مانند چوب ، استیل ، فرفوژه ) ساخته شده است .

از اینکه تات انتهای این مقاله با پنجره آنلاین همراه بودید متشکریم. از شما دعوت میکنیم تا از دیگر مقالات وبسایت پنجره آنلاین مانند راه پله شیشه ای چیست؟ و انواع نرده راه پله Railing – کاربرد، مزایا و معایب  نیز دیدن فرمایید.

“زكات علم، آموختن آن به ديگران است.
استفاده از مقالات با ذکر نام پنجره آنلاین بلامانع است.”

منبع : Different Types of Staircase Railings, Handrails & Materials

Your Guide To Handrails—Types, Materials, Accessories And Height Guide

25 Stair Railing Ideas to Elevate Your Home’s Style

نویسنده : سید سامان سیاح

 

به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *