مقالات

انواع نرده راه پله Railing – کاربرد، مزایا و معایب

انواع نرده راه پله Railing – کاربرد، مزایا و معایب موضوع این مقاله از وب سایت پنجره آنلاین است. امیدواریم از آن لذت ببرید.

نرده های پله چند خطی (به انگلیسی railing line stairs) از میله ها یا لوله های افقی تشکیل شده اند که از ابتدای نرده به انتهای نرده امتداد دارند. میله‌ها یا لوله‌ها می‌توانند سبک‌ها، اندازه‌ها و مواد مختلفی داشته باشند تا ظاهر مورد نظر را منعکس کنند. نرده های چند خطی معمولا در ساختمان های تجاری و صنعتی برای راه پله های خروجی و پله های دسترسی به تجهیزات استفاده می شود.

مزایای نرده های چند خطی

نرده های چند خطی ظاهری تمیز برای پله های خروجی ایجاد می کنند.

• میله ها و لوله های مورد استفاده برای نرده های چند خطی را می توان به راحتی تغییر داد تا نیازهای طراحی پروژه های مختلف را برآورده کند.

معایب نرده های چند خطی

نرده های چند خطی می توانند یک خطر بالقوه ایمنی ایجاد کنند زیرا کودکان می توانند از آنها بالا بروند. به همین دلیل، نرده های پیکت برای مناطقی که عموم مردم به آن دسترسی دارند، گزینه ارجح تری هستند و برخی از قوانین ساختمانی محلی این امکان را به آنها نمی دهد.

نرده راه پله کابلی

نرده راه پله کابلی از کابل های فلزی با کشش بالا، افقی یا عمودی به جای پیکت یا پانل برای ایجاد مانع در کنار پله ها تشکیل میشود. نرده کابل را می توان با انواع نرده های مختلف و مواد پست جدید از جمله فولاد، آلومینیوم و چوب استفاده کرد. نرده کابل را می توان هم در راه پله های داخلی و هم در راه پله های بیرونی استفاده کرد و برای ارائه ظاهری مدرن به خانه ها و ساختمان های تجاری استفاده می شود.

مزایا نرده راه پله کابلی

نرده های کابل منظره ای بدون مانع ایجاد می کنند، زیرا کابل معمولاً بسیار نازک تر از پیکت های سنتی است.

• مانند سایر نرده های فلزی، نرده کابل قوی، بادوام و نگهداری آسان است و فقط به تمیز کردن گاه به گاه نیاز دارد.

نرده کابل همه کاره است و به راحتی می توان آن را در هر فضایی با استفاده از طیف گسترده ای از کیت های کشش کابل، انواع پست ها و پرداخت ها پیکربندی کرد.

معایب نرده راه پله کابلی

نرده کابل معمولاً گرانتر از نرده شیشه ای، آلومینیومی یا چوبی است.

• برخی از دولت‌های شهری و محلی به گزینه‌های نرده افقی مانند نرده کابلی اجازه نمی‌دهند. در صورت مجاز بودن، ریل های راه پله کابلی باید مطابق با کد باشند.

• با توجه به مقدار کابلی که برای ایمنی لازم است، این نرده ها می توانند بسیار شلوغ به نظر برسند.

• از آنجایی که به طور معمول سطح خاصی از کشش نیز مورد نیاز است، این نوع نرده ها در صورت نصب حرفه ای بهتر هستند.

 

از این که تا این بخش وب سایت پنجره آنلاین با ما همراه بودید سپاس گزاریم.

در این مقاله انواع نرده راه پله Railing – کاربرد، مزایا و معایب آن را بررسی کردیم. در مقالات بعدی وب سایت پنجره آنلاین درباره نوع نصب و نیز متریال و جنس نرده ها بحث خواهیم کرد.

از شما دعوت میکنیم حتماً مقالات مربوط به زیر شیشه – شیم – تاکوز – اسپیسر زیر شیشه و نیز سایر اخبار پنجره آنلاین را حتما مطالعه بفرمایید. در این بخش ها  ما تلاش داریم آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به یراق آلات در و پنجره را در اختیار شما قرار دهیم.

منبع انواع نرده راه پله Railing – کاربرد، مزایا و معایب

8 Different Types of Staircase Railings, Handrails & Materials

Your Guide To Handrails—Types, Materials, Accessories And Height Guide

25 Stair Railing Ideas to Elevate Your Home’s Style

Modern Stair Railing That Goes Far Beyond the Basic Style

 

 

تهیه و تدوین از علی بشری کارشناس سئو
به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *