مقالات

لولای قابل تنظیم چیست-لولای قابل رگلاژ

لولای قابل تنظیم

در مقالات پیشین سایت به تعریف انواع لولاها پرداختیم. حال قصد داریم به طور خاص به تعریف لولای قابل تنظیم یا لولای قابل رگلاژ بپردازیم. در ادامه با موضوعاتی همچون لولای قابل تنظیم چیست؟-مزیت های لولای قابل رگلاژ چیست؟-منظور از رگلاژ پنجره چیست؟-نحوه رگلاژ لولای قابل تنظیم در پنجره دوحالته آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

لولای قابل تنظیم چیست؟

در راستای ارتقاء کیفیت تولید درب و پنجره های UPVC، اخیرا تولیدکنندگان پروفیل و کارخانه های سازنده درب و پنجره در هنگام تولید پنجره های تک حالته(که دارای اسپانیولت تک حالته هستند) ، لولاهای ۷۵ و ۱۰۰ میلیمتر را به خاطر عدم استاندارد بودن و ایجاد خسارات جبران ناپذیر حذف نموده اند و به تولید و عرضه ی لولاهای مقاوم تر و با کیفیت تر پرداخته اند. از این رو با الهام از سیستم لولاهای دوحالته، لولای قابل رگلاژ را به بازار آوردند.

بــرای آنکــه درب و پنجره ها مجددا دچــار نقص و از کار افتادگی و ایجاد خســارت نشوند، در کنار توجه به قیمت باید برای کیفیت این نوع لولاها نیز اهمیت زیادی قائل شوید. در همین راستا شرکت پنجره آنلاین تولید کننده انواع درب و پنجره دوجداره UPVC و آلومینیوم قصد دارد در ادامه لولای قابل تنظیم را برای شما به طور کلی شرح داده و همچنین نحوه ی رگلاژ کردن پنجره ها را به شما آموزش دهد.

لولای قابل تنظیم

لولای قابل تنظیم

مزیت های لولای قابل رگلاژ چیست؟

در پنجره دوجداره دوحالته و یا در برخی پنجره های UPVC تک حالته از لولای قابل تنظیم به استفاده می کنند. مزیت این لولاها نسبت به لولای های ساده مانند لولای ۱۰۰ (لولای ۱۰ سانتی متری) و لولای ۷۵ (لولای ۷.۵ سانتی متری)، قابلیت رگلاژ آن هاست.

همچنین این سری از لولاها دارای مقاومت بسیار زیادی بوده و شما می توانید آن را برای پنجره های دوجداره که وزن بالایی دارند مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین باید در نظر داشته باشید که رگلاژ کردن پنجره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در هر لولای قابل ریگلاژ شما قادر هستید در دو یا سه محور لنگه متحرک پنجره را ریگلاژ کرده و آن را مورد استفاده قرار دهید.

برای اطلاع از قیمت و شرایط این محصول وارد قسمت لولای قابل تنظیم آلومینیومی و شده و محصول خود را سفارش دهید.

همچنین برای سفارش انواع لولاها مانند لولا 3D لولا سنگین برند super powerلولا ایستا ۹۰ میلیمتری و لولا 3بعدی super power  وارد قسمت محصولات سایت شوید.

منظور از رگلاژ پنجره چیست؟

لولای قابل رگلاژ

لولای قابل رگلاژ

منظور از رگلاژ پنجره، عایق بندی بهتر ، تنظیم لنگه بازشو برای باز و بسته شدن کاربردی تر و درست حرکت کردن لنگه بازشوی پنجره دوجداره می باشد. در پنجره ای که دارای لولای قابل تنظیم است می توانید به راحتی با استفاده از آچار Alen (آچاری L مانند با مقطع شش‌ضلعی) لنگه بازشو را در امتداد افقی و عمودی قرار دهید.

نحوه رگلاژ لولای قابل تنظیم در پنجره دوحالته

رگلاژ لولای پنجره دوجداره از طریق لولای پایین و اهرمی در ادامه لولای بالا امکان پذیر می باشد. لولای پایین به وسیله دو پیچ با حفره شش ضلعی می تواند لنگه را جابجا کند. اما در لولای بالا، روی لولا، پیچی برای تنظیم و رگلاژ موجود نیست. پیچ رگلاژ این قسمت را در اهرم ادامه لولا به بالای لنگه بازشو می توانید مشاهده کنید.

برای رگلاژ ابتدا پوسته های لولای پایین را بیرون می آوریم تا پیچ هایی با حفره شش ضلعی مشخص شود. پیچی که بصورت عمودی است برای حرکت لنگه بصورت بالا و پایین بوده و پیچ دوم برای حرکت در جهت چپ و راست عمل می کند.

آچار alen شماره ۴ را در داخل حفره پیچ ها قرار داده و در جهتی که لنگه بازشو به حالت موردنظر برگردد می چرخانیم.

همچنین برای سفارش انواع ست لولای تنظیمی وارد لینک های زیر شوید.

ست لولا تنظیمی

ست لولای رگلاژی دوتیکه

ست لولا وسط تنظیمی

در آخر

اگر در خانه یا محیط کار خود پنجره دوجداره دارید و متوجه شدید که عملکرد آن مانند گذشته نبوده و در استفاده از آن دچار مشکل می شوید، بهتر است آن را رگلاژ نمایید. رگلاژ کردن پنجره عملکرد آن را بهبود می بخشد و باعث افزایش طول عمر پنجره می شود.

شما چگونه پنجره منزل خودتان را رگلاژ می نمایید؟ آیا راهکارهای ارائه شده برای شما باری شما مسمع ثمر واقع شد؟ اگر تصمیم دارید برای پنجره های خود دستگیره انتخاب کنید پیشنهاد می‌کنیم مطلب کدام دستگیره پنجره مناسب شماست؟ و همچنین دستگیره پنجره فنر دار و  دستگیره مخفی پنجره را مطالعه فرمایید چراکه قطعا در تصمیم گیری بهتر به شما کمک می کند.

منابع  و ماخذ  : Adjustable hinge

نویسنده مهنوش بهرام آبادی
به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *