مقالات

انواع پروفیل UPVC

انواع پروفیل UPVC

در این مقاله شما را با انواع پروفیل UPVC، پروفیل لنگه در، پروفیل فریم، پروفیل میانی، پروفیل لنگه، پروفیل لنگه کشویی، پروفیل فریم کشویی، پروفیل زهوار، پروفیل پنل، پروفیل اتصال قاب به قاب بر اساس نوع استفاده و محل کاربرد آن در وبسایت پنجره انلاین اشنا کنیم که در ادامه به توضیح هر یک می‌پردازیم از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مقاله با همراه شوید.

 

انواع پروفیل UPVC

پروفیل لنگه در : یکی از انواع پروفیل UPVC پروفیل لنگه در است. ابعاد این نوع پروفیل بزرگ است و برای تولید لنگه در از آن استفاده می شود.

پروفیل فریم : از این پروفیل برای ساخت کلاف پنجره استفاده می کنند.

پروفیل میانی : از پروفیل میانی برای ستون پنجره و در بسیاری موارد برای فریم درهای بیرون بازشو استفاده میکنند که در فروشگاه پروفیل پنجره آنلاین قابل خریداری است.

پروفیل لنگه : از  این نوع پروفیل برای بازشو پنجره استفاده می کنند.

پروفیل لنگه کشویی: برای تولید ستون و لنگه پنجره های کشویی مورد استفاده قرار می گیرد.

پروفیل فریم کشویی : از فریم کشویی برای تولید کلاف پنجره کشویی استفاده می شود.

پروفیل زهوار : پروفیل زهوار برای نگه داشتن شیشه و پنل از یکدیگر می باشد.

پروفیل پنل : از دیگر انواع پروفیل UPVC پروفیل پنل است این پروفیل یک صفحه با عرض 10 سانتی‌متر است که صفحات در هم چفت می شوند که برای قسمت های پاخور مناسب هستند.

پروفیل اتصال قاب به قاب: هنگام اتصال چند پنجره به صورت صاف و پشت سرهم از پروفیل اتصال قاب به قاب استفاده می کنند.

لازم به ذکر است یکی دیگر از بخش‌های مهم پروفیل UPVC، نوع شیشه دوجداره آن است که در پنج حالت شیشه دوجداره رنگی، ساده، رفلکس، سکوریت و لمینیت طراحی و تولید می‌شود.

 

قطعات پروفیل UPVC

پروفیل چهارچوب یا فریم

یک ازقطعات پروفیل یو پی وی سی که به عنوان قاب دور درب و پنجره دوجداره استفاده می‌شود، چهارچوب یا فریم است. این نوع پروفیل یکی از رایج‌ترین انواع مورد استفاده است که در تمامی پنجره‌ها به کار برده می‌شود. برای خرید پروفیل درب و پنجره UPVC از نوع فریم، می‌توانید ابعاد شش و هفت سانتی‌متری را سفارش دهید.

این پروفیل‌ها خود به سه دسته کشویی، بازسازی و نوسازی تقسیم می‌شوند که شما می‌توانید بسته به نیاز خود، هرکدام از آن‌ها را از پروفیل در وبسایت پنجره انلاین خریداری کنید.

 

پروفیل وسط یا مولیون

این پروفیل در ابعاد ۶۰ میلی‌متر برای پنجره‌های دوجداره و ۷۰ میلی‌متری مخصوص پنجره‌های سه‌جداره تولید می‌شود. کاربرد پروفیل مولیون در دو حالت میانی ثابت و میانی متحرک می باشد.

 

پروفیل وسط یا مولیون

پروفیل وسط یا مولیون

پروفیل بازشو یا سش

پروفیل های سش یا بازشو، مانند حروف S انگلیسی طراحی می‌شوند. از انواع این نوع پروفیل می توان به  پروفیل بازشو پنجره، درب و کشویی اشاره کرد.

پروفیل بازشو

پروفیل بازشو

پروفیل پنل

پروفیل‌های پنل معمولاً با ارتفاع دیواره داخلی و خارجی ۱۰۰ میلی‌متر و عرض ۲۰ میلی‌متر ساخته می‌شوند که این عرض برای پوشاندن درب و پنجره یو پی وی سی به کار می‌رود.

 

انواع پروفیل UPVC

پروفیل پنل

پروفیل زهوار

یکی دیگر از انواع پروفیل UPVC پروفیل زهوار است، نوعی پروفیل جانبی است که به جهت حفاظت از شیشه در قسمت داخلی پنجره استفاده می‌شود که در دو نوع معمولی و دکوراتیو در بازار موجود است و تنها تفاوت ظاهر آن‌ها با یکدیگر است.

پروفیل زهوار

پروفیل زهوار

پروفیل قفل کشویی

این نوع پروفیل که به آن اینترلاک نیز گفته می‌شود، یکی از پروفیل‌های UPVC است که در پنجره‌های کشویی کاربرد دارد و شیار جانبی پروفیل پنجره را پوشش داده و عایق می‌کند. همچنین باعث زیبایی بیشتر پنجره می‌شود.

پروفیل قفل کشویی

پروفیل قفل کشویی

پروفیل آداپتور لوله

از دیگر انواع پروفیل UPVC پروفیل آداپتور لوله است. این  نوع پروفیل در ناحیه اتصال دو در یا دو پنجره استفاده می‌شود و هدف آن ایجاد چرخش است.

پروفیل آداپتور لوله

پروفیل آداپتور لوله

در پایان از شما دعوت می کنیم مقالات پروفیل لمینیت UPVC، پروفیل سش (Window Sash) یا لنگه پنجره مطالعه فرمایید.

 

منابع و ماخذ در این مقاله :

Types of upvc profiles

Adapter profiles

نویسنده: فرشید پارسین کارشناس سئو و تولید محتوا

5/5 - (1 امتیاز)

یک نظر در “انواع پروفیل UPVC

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *