مقالات

تعویض لولای پنجره مرحله به مرحله

تعویض لولای پنجره

در مقالات پیشین سایت به انواع یراق آلات پنجره از جمله انواع لولاها پرداختیم . حال در این مقاله قصد داریم با موضوع تعویض لولای پنجره و مراحل آن آشنایی بیشتری پیدا کنیم . در ادامه با موضوعاتی همچون اهمیت یادگیری مراحل تعویض لولای پنجره ، مراحل تعویض لولای پنجره ( اندازه گیری لولای اصلی پنجره ، حذف لولای پنجره معیوب ، تعویض لولای پنجره ، اتصال لولا به سش sash ) خواهیم پرداخت .

اهمیت یادگیری مراحل تعویض لولای پنجره

فرض کنید اخیراً متوجه شده اید که پنجره UPVC شما به درستی بسته نمی شود. در این صورت، لولاهای شما احتمالاً نیاز به تعویض اساسی دارند. برای جایگزینی کلی لولاهای UPVC موجود خود، ابتدا به خصوص لولاهای قدیمی خود را باز کنید، که عمدتاً نشان می دهد که برای همه مقاصد، حتماً لولاهای UPVC موجود خود را تعویض کنید.

شما باید یک لولای جایگزین را از یک تامین کننده معتبر خریداری کنید. مطمئن شوید که اندازه و نوع صحیح لولاهای UPVC را دارید. این پنجره ها اغلب گرانتر از آنهایی هستند که می توانید از یک فروشگاه سخت افزار محلی خریداری کنید. اگر نمی توانید لولاهای پنجره UPVC مناسب برای پنجره های خود را پیدا کنید، یک متخصص را استخدام کنید.

پنجره های UPVC به طور کلی به صورت جفتی و در اندازه های مختلف تولید می شوند. این آموزش به شما کمک می کند لولای پنجره یو پی وی سی را تغییر دهید، اگرچه این اموزش بسیار ساده است اما در برخی موارد اگر پنجره معیوب در طبقه همکف نباشد به دو نفر نیاز است، یکی برای نگه داشتن پنجره و دیگری برای تعمیر سش پنجره متصل به چارچوب .

مراحل تعویض لولای پنجره

تعویض لولای پنجره

تعویض لولای پنجره

اندازه گیری لولای اصلی پنجره

برای اینکه بتوانید لولای پنجره معیوب خود را عوض کنید، ابتدا باید آن را اندازه بگیرید. لولای پنجره موجود را از گوشه بالا تا انتهای میله بلند اندازه بگیرید. هنگام سفارش لولای پنجره جدید، لولای متناسب با اندازه اصلی را انتخاب کنید. (ضروری نیست که طول دقیقاً یکسان باشد، اما طول ها باید تا حد امکان نزدیک باشد) دوم عرض آن را اندازه گیری کنید (Dim B) رایج ترین عرض 17-18 میلی متر است، اما لولای شما باید 15-16 میلی متر باشد.

سپس باید نسخه باریک را انتخاب کنید. اکثر پنجره‌های upvc اکنون با لولاهای پنجره‌ای با ارتفاع پشته 13 میلی‌متر مطابقت دارند، اما برخی از قاب‌های پنجره قدیمی‌تر دارای لولاهایی با ارتفاع پشته 17 میلی‌متر هستند. رایج ترین ارتفاع 13 میلی متر است، اما اگر ارتفاع شما 17 میلی متر باشد، به محدوده ارتفاع پشته 17 میلی متری نیاز خواهید داشت.

حذف لولای پنجره معیوب

برای برداشتن لولای قدیمی معمولاً سه پیچ وجود دارد که آن را به ارسی نگه می‌دارد و سه پیچ آن را به قاب بیرونی نگه می‌دارد، هر پیچ را بردارید (لطفاً توجه داشته باشید که اگر لنگه بزرگ است، در حین برداشتن لولا به کمک نیاز خواهید داشت.)

تعویض لولای پنجره

لولای پنجره جدید باید در گوشه بالایی قاب قرار گیرد، اگر سوراخ های اصلی قابل مشاهده نیستند یا با لولای جدید مطابقت ندارند نگران نباشید که می توان سوراخ های جدیدی را با پیچ های اصلی ایجاد کرد. قاب های UPVC در برابر پیچ هایی مشابه چوب مقاومت دارند.

اتصال لولا به سش sash

اتصال لولا به سش مانند قاب بیرونی است، اما باید چند مورد را بررسی کنید، ابتدا بالای لولا را نزدیک بالای سش پنجره قرار دهید و دو پیچ را وصل کنید، سپس بررسی کنید که آیا پنجره به درستی و در موقعیت مناسب ببندید، ممکن است لازم باشد موقعیت لولا را کمی بالاتر یا پایین تر تغییر دهید تا به موقعیت صحیح برسید.

منابع و ماخذ :

How Do You Do UPVC Window Hinge Replacement?

Window Hinge fitting & replacement for UPVC Windows

نوشته مهنوش بهرام آبادی
به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *