مقالات

فریم بازسازی

فریم بازسازی

در این مقاله به فریم بازسازی، مقایسه پروفیل فریم بازسازی، پروفیل یو پی وی سی در وبسایت پنجره انلاین اشاره می کنیم. در ادامه از شما دعوت میکنیم مقاله روکش پروفیل درب و پنجره UPVC مطالعه بفرمایید و تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فریم بازسازی

تعویض پنجره های ساختمان های قدیمی بدون هرگونه تخریب و ایجاد مشکلات برای ساکنین، انگیزه ای شده است تا  محصولاتی را برای این موضوع در نظرگرفته شود. این محصولات پس از برش پنجره قبلی (که عمدتا از جنس آهن و آلومینیوم هستند) بر اساس دستورالعمل نصب مشخص، مانند غلافی بر روی باقی مانده پنجره کهنه نصب می گردد و امکان استفاده از تمام مزایای یک پنجره یو پی وی سی با شیشه چند جداره و یراق آلات مدرن را فراهم می سازد.

از شما دعوت میکنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله های  پروفیل چیست؟ و پروفیل CRP چیست؟ را نیز مطالعه فرمایید.

پروفیل فریم بازسازی

مشتریان در زمان تعویض پنجره های قدیمی خود باید به این نکته توجه داشته باشند که پروفیل های مورد استفاده در تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره upvc، با پروفیل های در پنجره های نوسازی کاملا متفاوت می باشند چرا که پروفیل بازسازی دارای لبه ای است که فریم باقیمانده از پنجره قدیمی و آهنی را کاملا پوشش می دهد. در این مطلب به مقایسه پروفیل بازسازی وین تک و ویستابست پرداخته ایم.

فریم بازسازی

فریم بازسازی

یکی از پرکاربرد ترین پروفیل های UPVC در ساخت درب پنجره دوجداره ، پروفیل های سری ۶۰ با سه محفظه می باشد. از جمله مشخصات این پروفیل رعایت استاندارد های کیفی معتبر, ضخامت ۳ میلی متری برای دیواره های اصلی و استفاده از این پروفیل برای بازسازی و تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره بدون تخریب می باشد. از اصلی ترین پروفیل های پنجره دوجداره ، پروفیل فریم یا قاب است.

جهت تکمیل تر کردن اطلاعات خود از مقاله روکش پروفیل درب و پنجره UPVC و پروفیل آلومینیوم نور خطی (Led Linear Aluminium Profile) اطلاعات تخصصی که قبلاً برای شما در آن ارائه کردیم نیز استفاده فرمایید.

انواع پروفیل فریم یا قاب

  • قاب بلند
  • پروفیل قاب کوتاه 
  • پروفیل قاب بازسازی

 

تفاوت کاربرد پروفیل قاب بلند و قاب ساده در استفاده از یراق آلات و ریل های مختلف مانند درب و پنجره دوجداره tilt & slide می باشد. پروفیل بازسازی درب پنجره دوجداره  نیز در تعویض پنجره های قدیمی کاربرد دارد و با لبه ۳۴٫۵ میلیمتری خود، فریم باقیمانده از پنجره قدیمی را کاملا پوشش می دهد.

در هنگام نصب پروفیل بازسازی پنجره ، این پروفیل به گونه ای قرار می گیرد که چهارچوی باقی مانده از پنجره را به طور کامل پوشش می دهد  و زمینه برای نصب پنجره را همواره می سازد.

فایده دیگر قاب بازسازی این است که عایق بندی بهتری را هم ایجاد می کند، و برای فضاهایی که نیاز به عایق بندی  حرارتی و صوتی بالاتر است، می توان بجای پروفیل های معمولی نیز از پروفیل بازسازی استفاده کرد. ( حتی در ساختمان های نوساز)

مراحل نصب پنجره  با پروفیل قاب بازسازی در ساختمانی که نیاز به استفاده از پروفیل بازسازی باشد، قبل  از هر چیز تیم فنی نصب پنجره باید از محل بازدید کرده و اندازه گیری لازم را انجام دهند.

 

اگر اندازه گیری به دقت انجام نشود و صحیح نباشد، پروفیل به خوبی جای نگرفته و نه تنها عایق بندی کامل را ندارد، بلکه برای نصب پنجره روی آن نیز ممکن است مشکل ایجاد شود.

چه نصب پنجره جدید و چه نصب پنجره قدیمی باید با دقت و توسط افراد ماهر صورت گیرد. پس از اندازه گیری و انتخاب پروفیل با ابعاد و ضخامت مناسب ، یراق آلات و حالت بازشو پنجره مورد نظر نیز باید بررسی و انتخاب شوند. قید های پنجره باید برای آماده سازی جهت نصب روی پروفیل بازسازی برش داده شوند.

پس از خارج کردن پنجره قدیمی از چارچوب که البته  این چارچوب باقی می ماند، پروفیل بازسازی روی فریم قبلی نصب می شود و آن را به طور کامل فرا میگیرد.

 

منابع ماخذ این مقاله:

UPVC Windows & Doors

Window Systems

 

نویسنده: فرشید پارسین کارشناس سئو و تولید محتوا

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *