مقالات

جلوگیری از خرابی پنجره دوجداره – 3 راهکار موثر

جلوگیری از خرابی پنجره دوجداره

در این مقاله قصد داریم به 3 راهکار موثر در جلوگیری از خرابی پنجره دوجداره بپردازیم و مواردی مانند دانستن نحوه تعمیر پنجره دو جداره ، آیا می توانید پنجره های دوجداره که مه آلود شده اند را تعمیر کنید؟ ، تعویض پنجره دوجداره یا تعمیر شیشه دوجداره را مورد بررسی قرار خواهیم داد.از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید از شما سپاسگذاریم.

جلوگیری از خرابی پنجره دوجداره – 3 راهکار موثر

پنجره‌های دوجداره با کیفیت به نظر می‌رسند، اما با گذشت زمان شیشه‌های داخل پنجره‌ها ممکن است آسیب ببینند و در نتیجه خاصیت عایق بودن خود را از دست بدهند. یا شاید متوجه شده اید که تراکم و رطوبت در داخل شیشه ها شکل می گیرد. همه اینها مستلزم تعویض شیشه دوجداره است اگر گزینه تعمیر مد نظر شما نباشد . اگرچه پنجره‌های دوجداره مستحکم هستند و می‌توانند مادام‌العمر دوام بیاورند، اما در برخی مواقع، به طور کل از کار می‌افتد و تعمیر یک گزینه نیست و شما راهی جز تعویض پنجره یو پی وی سی UPVC ندارید.

قبل از تماس با شخصی برای نصب پنجره UPVC، اطمینان حاصل کنید که امکان تعمیر وجود ندارد. برای آن، شما باید به چند سوال به خودتان پاسخ دهید :

• آیا یراق الات پنجره دوجداره خراب شده قابل تعمیر است؟ (اگر آسیب بیشتر باشد بهترین گزینه جایگزینی شیشه دوجداره است)
• آیا باید برای نصب پنجره UPVC با یک متخصص تماس بگیرید یا خودتان می توانید مشکل را حل کنید؟
• آیا آب بندی شیشه های دوجداره قابل تعمیر است؟
• بودجه تعویض پنجره UPVC چقدر خواهد بود؟

دانستن نحوه تعمیر پنجره دو جداره

قبل از اینکه با شخصی برای نصب پنجره UPVC جدید تماس بگیرید، مهم است که بدانید در وهله اول چه چیزی باعث این مشکل شده است. آیا این یک شیشه شکسته بود یا شاید نشتی در اب بندی شیشه. مسئله این است که ابزارهای بسیار دقیقی مورد نیاز است، و این لزوماً فعالیتی نیست که خودتان انجام دهید.

با این کارنه تنها در زمان صرفه جویی می کنید، بلکه با دانستن اینکه تعمیرات حرفه ای به درستی انجام شده اند، خیالتان راحت خواهد بود که این موضوع در جلوگیری از خرابی پنجره دوجداره به شما کمک خواهد کرد. شما نمی توانید خودتان با آن مقابله کنید. حتی اگر احساس می کنید در این صنعت متخصص هستید، باید از افراد واجد شرایط مشاوره بگیرید، در غیر این صورت مشکلات بیشتری ایجاد خواهید کرد که احتمالاً منجر به تعویض شیشه دوجداره می شود.

آیا می توانید پنجره های دوجداره که مه آلود شده اند را تعمیر کنید؟

در حالی که اینها گزینه های معمولی هستند، شرایطی وجود دارد که باید جایگزین شیشه دوجداره را انتخاب کنید، به خصوص اگر پنجره آسیب قابل توجهی دیده باشد. زمانی که شیشه های کاملاً آسیب دیده، پوسیدگی قابل توجه و چارچوب ها دیگر به درستی کار نمی کنند. در این موقع است که با یک شرکت آگاه مشورت می کنید تا بهترین اقدامی را که ممکن است مفید باشد، تعیین کنید.

این بستگی به سن پنجره شما دارد. مردم اغلب به این فکر نمی‌کنند و بلافاصله به سراغ نصب پنجره‌های UPVC جدید می‌روند، در حالی که در واقعیت، تعمیرات نیز جواب می‌دهد. گاهی اوقات فقط مشکلات کوچکی مانند شکستگی دسته، عدم روغن کاری و غیره است که به راحتی قابل تعمیر است. با این حال، مردم وضعیت را تجزیه و تحلیل نمی کنند و بلافاصله با تعویض پنجره UPVC تماس می گیرند.

تعویض پنجره UPVC یا تعمیر شیشه دوجداره

این فقط به آسیب دیدگی پنجره بستگی دارد. در صورت خرابی مکانیکی می توان تعمیرات ساده را انجام داد. اما اگر مشکل از تراکم رطوبت است، می گوییم تعویض پنجره UPVC بهتر است . تعمیر بسیار ارزان تر از تعویض شیشه دوجداره است، اما اگر پنجره ها بیش از حد قدیمی هستند، فرض کنید 20 سال قدمت داشته باشند، بهتر است نصب پنجره UPVC جدید را انتخاب کنید. با این حال، اگر پنجره شما نسبتا جدید است فرض (شاید 10 سال) شما هنوز هم ممکن است از خدمات پس از فروش آن برند برخوردار باشید.

از اینکه تا انتهای این مقاله با پنجره آنلاین همراه بودید متشکریم. از شما دعوت میکنیم تا از دیگر مقالات پنجره آنلاین مانند   تشخیص خرابی پنجره دوجداره  و  نحوه شستشوی پنجره دوجداره   نیز دیدن فرمایید.

“زكات علم، آموختن آن به ديگران است.
استفاده از مقالات با ذکر نام پنجره آنلاین بلامانع است”

منابع و ماخذ : Explore Different Options for Double Glazing Repairs

نویسنده : سید سامان سیاح
به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *