مقالات

یراق آلات پنجره دوجداره upvc

یراق آلات پنجره دوجداره upvc چیست؟

یراق آلات پنجره دوجداره upvc چیست؟ موضوع این مطلب از سایت پنجره آنلاین است.  در ادامه برخی از مهم‌ترین انواع آنها همچون یراق اسپانیولت برای پنجره دوجداره upvc، دستگیره درب و پنجره ، سیلندر درب و پنجره ، زبانه قفل پنجره دوجداره، انواع بازشو های پنجره دوجداره به شما معرفی خواهیم کرد.

انتخاب یراق مناسب برای پنجره دوجداره از مهم ترین نکاتی ست که هنگام خرید پنجره دوجداره باید به آن توجه داشته باشید. جهت توضیحات بیشتر از شما دعوت میکنیم از محصولات دستگیره دو طرفه upvc ما نیز دیدن فرمایید.

لیست انواع یراق آلات درب و پنجره دوجداره

  • یراق تک حالته
  • یراق دو حالته
  • یراق کشویی
  • یراق کشویی – لغزشی نیمه اتوماتیک
  • یراق کشویی – لغزشی تمام اتوماتیک
  • و یراق تاشو

مخاطب عزیز شما میتوانید از فروشگاه پنجره آنلاین که شامل تمامی یراق آلات پنجره دوجداره است دیدن فرمایید.

این یراق آلات محکم بوده و ماندگاری بسیار بالایی دارند. انواع بازشو های پنجره دوجداره upvc  (تک حالته ، دوحالته ، کلنگی ، کشویی ، فولکس واگنی) می باشند.

اسپانیولت در یراق آلات پنجره دوجداره upvc

اسپانیولت به عنوان قفل درب نیز شناخته می‌شود و یکی از مهم‌ترین اجزای یراق آلات پنجره‌ دوجداره است. کیفیت اسپانیولت به نوع آلیاژ استفاده شده در آن وابسته است. این قسمت برکیفیت درب و پنجره دوجداره بسیار موثر است. اگر آلیاژ بی کیفیت در اسپانیولت استفاده شود باعث افزایش فشار بر روی دستگیره‌های درب شده و آنها را از کار می‌اندازد.

دستگیره درب و پنجره

دستگیره مناسب برای درب و پنجره، طول عمر درب و پنجره و حتی اسپانیولت را افزایش می دهد. هنگامی که دستگیره‌های بلندتری نصب می کنید فشار کمتری به اسپانیولت وارد می شود، همچنین دستگیره هایی که اهرم توپُر دارند، ازکیفیت بالاتری برخوردار هستند .

یک نکته ی دیگر که در انتخاب دستگیره بسیار حائز اهمیت است، ضخامت صفحه اصلی دستگیره است. همچنین ماشین‌کاری اتصال اهرم به صفحه اصلی نحوه حرکت آن را آسان تر می کند. علاوه بر این‌ها، کیفیت بالای آلیاژ در ساخت شفت چهار پهلو باعث کارکرد بهتر و طولانی تر دستگیره ها می شود .

فنر باید جنس مناسبی داشته باشد، در غیر این صورت عملکرد اهرم در زاویه قائم تغییر می‌کند. و مورد دیگری که درباره دستگیره‌ها باید به آن توجه کرد، زوار جای پیچ است . این مورد حتما باید از استحکام و مقاومت بالایی در برابر شکستگی و خرد شدن برخوردار باشد .

سیلندر درب و پنجره

این نوع از یراق آلات پنجره دوجداره کاربرد بسیار فراوانی دارند. یکی از بهترین انواع سیلندرهای درب و پنجره، سیلندرهای برنجی هستند، که عموما با آلومینیوم پوشانده می‌شوند.

زبانه قفل پنجره دوجداره

در پنجره های دوجداره، زبانه قفل ممکن است کوتاه یا بلند باشد . اما در هر دو صورت، باید به گونه ای نصب شود که در حال باز و بسته شدن پنجره در جای خود به درستی قرار گیرد. حداقل وزن لولا هم باید ۱۱۰ گرم باشد تا بتواند در برابر شکستن از خود مقاومت نشان دهد .

بازشو های پنجره دوجداره

درب و پنجره دوجداره یراق آلاتی با نام بازشو دارد . بازشو ها انواع و کاربرد های مختلفی دارند مانند : بازشوهای تک حالته ، دوحالته ، کلنگی ، کشویی ، فولکس واگنی ، تاشو و فرانسوی .

یراق بازشوی کلنگی

به گونه ای نصب می شوند که از روبرو نقطه ی دید بسته می شود .

یراق بازشوی دوحالته

این بازشوها در مکان هایی که امکان باز شدن پنجره در دو حالت عمودی و افقی مهیا است کاربرد دارند . این بازشو ها در برابر صوت ، رطوبت ، باران و گرد و غبار به صورت عایق عمل می کند.

یراق بازشوی کشویی

یراق مربوط به بازشوی کشویی برای فضاهایی که کوچک و محدود هستند و قصد استفاده از پنجره ی کشویی را داریم کاربرد فراوانی دارد .

یراق بازشوی فولکس واگنی

این یراق ها عایق بندی بسیار محکمی داشته و حتی از پنجره های کشویی هم کاربرد بیشتری دارند . این نوع یراق قیمت بالایی دارد اما امکان نصب شدن آن بر روی پروفیل های ارزان وجود دارد .

سخن آخر

در این مقاله با یراق آلات پنجره دوجداره upvc آشنا شدیم و مواردی مانند لیست انواع یراق آلات درب و پنجره دوجداره ، اسپانیولت در یراق آلات پنجره دوجداره upvc ، دستگیره درب و پنجره ، سیلندر درب و پنجره ، زبانه قفل پنجره دوجداره ، بازشو های پنجره دوجداره ، یراق بازشوی کلنگی را نیز مورد بررسی قرار دادیم از اینکه تا انتهای این مقاله با پنجره آنلاین همراه بودید سپاسگذاریم.

منابع و مواخذ مطلب یراق آلات پنجره دوجداره upvc چیست

upvc window fitting

5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

یک نظر در “یراق آلات پنجره دوجداره upvc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *