مقالات

نحوه ساخت شیشه دو جداره

نحوه ساخت شیشه دو جداره

در این مقاله از نحوه ساخت شیشه دو جداره به شما خواهیم گفت و به فرآینده های آن مانند برش شیشه ، لبه کاری شیشه ، شیشه شوی ، مونتاژ اسپیسر ، پر کردن جداره ها با گاز آرگون خواهیم پرداخت. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید از شما سپاسگذاریم.

نحوه ساخت شیشه دو جداره

ترکیبی از دو یا چند ورقه شیشه ای که توسط یک میله جداکننده از هم جدا شده و به گونه ای مهر و موم شده که یک واحد را تشکیل دهد و یک یا چند فضای هوا در بین آنها وجود دارد معمولاً از آن به عنوان “شیشه دو جداره” یاد می شود. شیشه‌های دوجداره یا شیشه‌های عایق‌شده از پنجره‌های دوتایی سنتی و پنجره‌های تمام فلز که فضاهای داخلی و خارجی را با استفاده از یک جداره شیشه جدا می‌کردند تکامل یافته اند. تولید شیشه دو جداره عمدتاً شامل برش شیشه، لبه کاری شیشه، شستشوی شیشه، مجموعه مونتاژاسپیسر و پر کردن گازآرگون است که در ادامه به نحوه ساخت شیشه دو جداره اشاره خواهیم کرد.

برش شیشه

یکی دیگر از مراحل نحوه ساخت شیشه دو جداره در این مرحله از ایجاد شیشه دوجداره، یک جفت شیشه برای ساخت واحد آب بندی شده به دقت اندازه گیری شده و سپس با دست یا با استفاده از میز برش اتوماتیک به اندازه برش داده می شود. علاوه بر این، انواع روش های خودکار، از جمله اره ها و پنل های برش، برای بهبود کارایی کلی فرآیند برش شیشه استفاده می شود. چنین راه حل هایی همچنین باعث کاهش اشتباهات و پایین امدن ضریب خطا می شود در غیر این صورت ممکن است هزینه زیادی برای سازنده داشته باشد.

لبه کاری شیشه

پس از برش و آماده شدن شیشه ها، با آب بندی دو ورق جداگانه با استفاده از درزگیر، یک واحد شیشه تشکیل می شود. این امر با آزاد کردن شیشه از هرگونه پوشش حساس به رطوبت یا حذف لبه (حذف یک نوار پوشش از اطراف محیط شیشه) برای چسباندن درزگیرها به شیشه رخ می دهد.کل این فرآیند می تواند زمان زیادی را ببرد و یکی از مهم ترین فرایند های نحوه ساخت شیشه دو جداره است.

با این حال، می توانید با طیف گسترده ای از راه حل های مقرون به صرفه، به حذف لبه دست پیدا کنید و خرابی های پرهزینه حذف لبه را کاهش دهید. می‌توانید یک میز حذف تک لبه و یک میز حذف دو لبه را در تجهیزات شیشه‌ای خریداری کنید. این میزها برای ایمنی اپراتور و همچنین برای بهره وری طراحی شده اند.

شیشه شوی

در مرحله بعد واحد شیشه دوجداره آب بندی شده از شیشه شوی عبور می کند. فیلتر شیشه شوی ممکن است حیاتی ترین قطعه تجهیزات در کل فرآیند باشد، زیرا اطمینان می دهد که شیشه کاملاً عاری از زباله است. با استفاده از شیشه سوئیفت، می‌توانید به فیلترهای شیشه‌ای در ظرفیت‌های 60 و 84 اینچی دسترسی داشته باشید که به‌صورت سفارشی و مطابق با بسیاری از نیازهای سازنده‌ها ساخته شده‌اند. بازرسی کامل واحدها پس از شستشو انجام می شود تا با کیفیت مورد نیاز مطابقت داشته باشد.

جهت تکمیل اطلاعات خود در زمینه دستگاه شیشه شوی میتوانید از مقاله  انواع دستگاه شیشه شوی صنعتی دیدن فرمایید.

مونتاژ اسپیسر

پس از اطمینان از آماده بودن شیشه برای استفاده، از یک میله فاصله‌گیر، که مهر و موم بین دو شیشه پنجره است، برای ترکیب شیشه‌های منفرد استفاده می‌شود. امروزه به جای اسپیسر فلزی و الیافی که در گذشته از آنها استفاده می شد، از اسپیسرهای رهگیری و انعطاف پذیر استفاده می شود. تصور می‌شد که این فاصله‌ها مقاومت را افزایش میدهند ، اما در واقعیت، این فلز به جای قفل کردن دما، گرما را هدایت می‌کند. اسپیسرهای رهگیری بازده انرژی بیشتری دارند و توانایی به دام انداختن یا قفل کردن دمای مورد نظر را دارند.

با این حال، تمایل آنها به ایجاد نویز و اکو از طریق پنجره ها برای آنها نقطه ضعف محسوب میشود.اسپیسرهای انعطاف پذیر یکی از جدیدترین مواد موجود در بازار امروز هستند. آنها نسبت به سایر اسپیسرها از نظر انرژی کارآمدتر هستند. همچنین، بسته به مواد مورد استفاده در فرآیند ساخت این اسپیسرها، اغلب عایق های بهتری نسبت به آلومینیوم و اسپیسرهای رهگیری در نظر گرفته می شوند.اسپیسرهای منعطف (Swiggle Spacer) پروفیلی سازگاری مطلوبی با محیط زیست دارند و نسبت به آلومینیوم یا مهر و موم های رهگیر کم صداتر هستند.

پر کردن جداره ها با گاز آرگون

اخرین و مهم ترین مرحله نحوه ساخت شیشه دو جداره پر کردن جداره ها با دستگاه تزریق گاز آرگون است. برای افزایش بیشتر بازده حرارتی ، از گاز آرگون (یا کریپتون) به منظور پر کردن فضای بین دو جداره استفاده میشود. تجهیزات پرکننده گاز شامل دستگاه تزریق گاز میشود که در دو مدل تمام اتومات و دستی در بازار موجود میباشد.

از اینکه تا انتهای این مقاله با پنجره آنلاین همراه بودید متشکریم. از شما دعوت میکنیم تا از دیگر مقالات وبسایت مانند معیارهای تعیین قیمت پنجره دوجداره و پنجره دوجداره دوحالته چیست؟ و بهترین شرکت شیشه دوجداره در انگلستان 2022 نیز دیدن فرمایید.

منبع و ماخذ : How to make the double glazed unit

نویسنده : سید سامان سیاح
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *