مقالات

پروفیل Z

پروفیل های Z

در این مقاله به طور کامل با پروفیل Z آشنا می شویم. پروفیل ها با نام های پروفیل Z، پروفیل پرلین Z، پروفیل نوار Z، پروفیل سقف، پروفیل نما، پروفیل ساختمانی فولادی گیج سبک، پروفیل ساختمانی فولادی، پروفیل فولادی سنگین، پروفیل Z سوراخ دار، پروفیل Z رول شده، پروفیل Z تولید ویژه، پروفیل پیش ساخته ساختمان، پروفیل لاشه، پروفیل خرپایی، پروفیل سقف فولادی و غیره تولید می شود. لطفا از مقالات دیگر وبسایت پنجره انلاین دیدن فرمایید و تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

پروفیل Z

این نوع پروفیل در اندازه ها و متراژهای درخواستی تولید می گردد. همچنین انجام سوراخ کاری و برش بدون سوراخ در متراژها و محورهای درخواستی و علامت گذاری بر روی پروفیل ها در خطوط تولید  مطابق جزئیات پروژه و با بسته بندی شخصی برای افراد و شرکت ها تولید می شود.

تمام نقاط روی پروفیل‌ها را می‌توان با استفاده از نقشه‌های سه‌بعدی پروفیل‌های دانلود شده در دستگاه‌های کنترل‌شده، کاملاً اتوماتیک و با ظرفیت بالا توسط رایانه سوراخ کرد.

پروفیل Z

پروفیل Z

 

محصولات پروفیل Z به عنوان باربر یا عنصر کمکی در سازه‌های صنعتی و ساختمان‌های فولادی در بخش‌های ساخت‌وساز، ساخت و ساز فولادی، ساخت و ساز فولادی سبک، اتوماسیون، برق-الکترونیک، فلز، انرژی و غیره ترجیح داده می‌شوند.

پروفیل های Z به عنوان روکش، ریسمان و پروفیل نما در ساختمان های صنعتی فولادی سنگین در معرض بارهای بیش از حد و به عنوان ستون باربر، تیر و خرپا سقف در سازه های فولادی غیر صنعتی مانند سازه های فولادی گیج سبک، انبارها، آشیانه ها و انبارها استفاده می شود.

با توجه به پروژه های طراحی شده و ترسیم شده می توان گزینه های پوششی و مکانیکی را روی مصالح اعمال کرد. مشخصات مصالح را می توان با توجه به بارهای وارده به آنها سخت یا نرم ترجیح داد و ضخامت پوشش گالوانیزه ممکن است با توجه به مقاومت مورد نیاز در برابر خوردگی تغییر کند یا در صورت نیاز رنگ روی ورق نورد گرم اعمال شود.

پروفیل های Z

پروفیل های Z

 

پروفیل های Z به دلیل ظرفیت باربری بسیار بالا، مزیت قیمت و مصالح را تا 40 درصد در مقایسه با سازه های تولید شده در مصالح فولادی سنگین فراهم می کنند. همچنین ساخت ساختمان های فولادی را به دلیل سهولت در تولید، تهیه، حمل و نقل و مونتاژ، قابل اطمینان تر، سریع تر و مقرون به صرفه تر می کند.

پروفیل های Z قابل اعتمادتر هستند و روی سقف ها، تیرها یا ستون ها ترجیح داده می شوند زیرا شکستگی قطعات ندارند. سیستم های ساختمانی فولادی که در کشورهای توسعه یافته ضروری است، مناسب ترین سیستم ساختمانی به ویژه برای کشورهای زلزله خیز است. علاوه بر این، آنها ترجیح داده می شوند زیرا حمل و نقل آسان، اضافه کردن و حذف قطعات به و از آن، سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت هستند.

 

منابع و ماخذ این مقاله:

 

Z Profile Section

نویسنده: فرشید پارسین کارشناس سئو و تولید محتوا

به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *