مقالات

اسپانیولت کشویی چیست؟

اسپانیولت کشویی

در مقالات پیشین سایت به معرفی اسپانیولت پنجره و پنجره کشویی پرداختیم. حال قصد داریم شما را با یکی از انواع اسپانیولت پنجره به نام اسپانیولت کشویی آشنا کنیم. در ادامه موضوعاتی همچون اسپانیولت کشویی چیست؟-مزایای اسپانیولت کشویی-انواع پنجره کشویی (پنجره دو جداره کشویی تک ریل برنجی و پلاستیکی-پنجره دو جداره کشویی جفت ریل برنجی و پلاستیکیر)-نگهداری از اسپانیولت کشویی و اسپانیولت درب کشویی را شرح خواهیم داد.با ما همراه باشید.

اسپانیولت کشویی چیست؟

اسپانیولت کشویی

اسپانیولت کشویی

در انواع مختلف بازشوی یراق آلات درب و پنجره، حالت بازشوی کشویی محبوب ترین و بهینه ترین بازشو در بین مصرف کنندگان می باشد. اسپانیولت کشویی، حالت بازشوی کشویی در پنجره های upvc را برای شما ایجاد کرده و لنگه های پنجره های کشویی upvc را محکم در جای خود قفل می کند. استفاده ی بهینه از فضا و راحتی بیشتر در عملکرد پنجره تنها بخشی از مزایای استفاده از اسپانیولت های کشویی می باشد. این سیستم بازشو به صورت ریلی از دو طرف چپ و راست می باشد.

مزایای اسپانیولت کشویی

سیستم یراق کشویی upvc خدماتی را ارائه می دهد که بسیاری از نیاز های موجود در بازار امروز را برطرف می کند. برای مثال از قابل توجه ترین ویژگی هایی که اسپانیولت کشویی در پنجره ها ایجاد می کند این است که برای پرده های نصب شده مزاحمتی ایجاد نمی کند.

همچنین از دیگر کیفیت های منحصر به فردی که با استفاده از اسپانیولت کشویی در پنجره ها از آن بهره مند می شوید، عدم اشغال فضای خانه هنگام باز و بسته کردن پنجره ها می باشد. به خصوص در مکان های کوچک که صرفه جویی در استفاده از فضا بسیار حیاتی می باشد، نصب اسپانیولت های معمولی در پنجره ممکن است هنگام باز کردن آن ها دردسر ساز شده و فضای را بیش از اندازه اشغال کند. درصورتی که تنها با به کار بردن نوع کشویی خیلی راحت می توان این فضا را حفظ کرد و استفاده های بهینه تری از آن به عمل آورد.

گزینه ی دیگری که باعث برتری اسپانیولت های کشویی می شود ، نصب آسان آن بر روی پنجره ها و در نتیجه صرفه جویی در زمان می باشد.

جهت اطلاع از قیمت و سفارش انواع اسپانیولت های کشویی وارد لینک های زیر شوید.

اسپانیولت کشویی ۱۸۰۰

اسپانیولت کشویی ۱۶۰۰

اسپانیولت کشویی ۱۴۰۰

اسپانیولت کشویی ۱۰۰۰

انواع پنجره کشویی

پنجره کشویی به دو دسته تقسیم می شود:

1. پنجره دو جداره کشویی تک ریل برنجی و پلاستیکی
2. پنجره دو جداره کشویی جفت ریل برنجی و پلاستیکی

همچنین برای آشنایی با انواع قفل پنجره کشویی مقاله ی قفل پنجره کشویی – 3 مورد از بهترین ها را مطالعه فرمایید.

نگهداری از اسپانیولت کشویی

نگهداری از اسپانیولت های کشویی برای اینکه طول عمر مفیدتر و بیشتری داشته باشد بسیار حیاتی می باشد. اولین نکته ای که باید در این جهت مورد توجه قرار دهید این است که سعی کنید فشار مضاعف بر روی آن قرار ندهید. همچنین برای جلوگیر از این مسئله در صورتی که پنجره از رگلاژ خارج شد سریعا اقدامات لازم جهت تعمیر آن را انجام دهید تا این مشکل به خرابی اسپانیولت نیانجامد.

مسئله دیگر در طول عمر اسپانیولت می تواند بسیار تاثیر گذار باشد استفاده از چارچوب با کیفیت بالا می باشد چراکه این قسمت تاثیر مستقیمی بر اسپانیولت شما دارد. به طور کلی می توان گفت دو عامل مهم تضمین کننده طول عمر مفید اسپانیولت کشویی پنجره UPVC شما خواهند بود. اول موضوع عدم وارد کردن فشار بیش از اندازه به پنجره در هنگام قفل کردن و باز و بسته نمودن و دومین مسئله اینکه در ابتدای راه از کیفیت بالای جنس یراق آلات و خود پنجره حتما مطمئن شوید .

اسپانیولت درب کشویی

اسپانیولت های کشویی در درب های کشویی نیز مورد استفاده قرار می گیرد و عملکردش همانند اسپانیولت پنجره می باشد. اگر بخواهیم با جرئیات بیشتر آن را شرح دهیم، اسپانیولت درب کشویی Sliding Door Espagnolette یک میله دنده با پشتی 15 میلی متری و بادامک های قارچی شکل (نقاط قفل) است که در طول های مختلف برای قفل کردن چند نقطه ای درب کشویی بدون سیلندر موجود است. جنس آن فولاد کربن بوده و دارای روکش نقره ای رنگ می باشد .

منبع :

Sliding door lock, Silent-Stop espagnolette mortice lock

نویسنده : مهنوش بهرام آبادی
به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *