مقالات

اسپانیولت ارتفاع چیست؟

اسپانیولت ارتفاع

در مقالات پیشین سایت درمورد اسپانیولت  و اسپانیولت دوحالته صحبت کردیم . حال قصد داریم کمی بیشتر به طور خاص به یکی از انواع اسپانیولت دوحالته به نام اسپانیولت ارتفاع بپردازیم . در ادامه با موضوعاتی همچون اسپانیولت ارتفاع چیست؟-اسپانیولت ارتفاع-نکات مورد توجه-قفل امنیتی اسپانیولت ارتفاع و قیمت اسپانیولت ارتفاع آشنا خواهیم شد.

اسپانیولت ارتفاع چیست؟

اسپانیولت ارتفاع

اسپانیولت ارتفاع

اسپانیولت ارتفاع یکی از انواع اسپانیولت دوحالته است که به شما اجازه می دهد استفاده بهینه و درستی از پنجره های خود داشته باشید . اما این امر امکان پذیر نیست مگر اینکه اسپانیولت شما از ویژگی ها و کیفیت های لازم در ساختار خود برخوردار باشد . به این منظور اسپانیولیت ارتفاع باید شیارهایی داشته باشد که باعث شود بین صفحه اصلی و زیرین فاصله ایجاد شود. به این ترتیب هنگام اصطحکاک، دستگیره ی پنجره بسیار روان تر عمل می کند . همچنین این فاصله باعث می شود که روکش اسپانیولت از بین نرود و از فرسودگی بین دو صفحه ی آن جلوگیری می کند .

اسپانیولت ارتفاع-نکات مورد توجه

  • علاوه بر ضرورت وجود شیارها که در بند بالا ذکر شد،یکی دیگر از مواردی که یک اسپانیولت ارتفاع باید از آن برخوردار باشد وجود یک ضامن امنیت در عرض آن است. در این حالت هنگامی که پنجره باز می شود ضامن از بالا به صورت کلنگی عمل کرده و به قفل شدن دستگیره می انجامد.
  • همچنین لولای بالای قاب اسپانیولت دوحالته لازم است که یک ضامن پین داشته باشد که به راحتی از جای خود درنیاید اگر این نکته در اسپانیولت های پنجره رعایت نشود، می تواند منجر به خارج شدن لنگه ی پنجره از قاب آن شود و هزینه های بسیاری را به عمل آورد.
  • از سوی دیگر در استفاده از این سیستم بازشو، کوچکی و بزرگی سایز اسپانیولت های عرض و ارتفاع جز مواردی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد و حتما طبق جدول استاندارد ارائه شده توسط هر کمپانی تولید کننده آن مورد استفاده قرار گیرد.
  • بازویی اسپانیولت دوحالته باید از دو نقطه قابل رگلاژ شدن باشد که یکی از آنها جهت چپ و راست کردن بازشوی پنجره و دیگری برای تنظیم فشار لنگه به فریم می باشد.
  •  پیچ های استفاده شده در این قطعات باید از مقاومت کافی برخوردار باشد تا در هنگام رگلاژ، رزوه پیچ هرز نگردد و یراق دچار مشکل نشود.
اسپانیولت ارتفاع

اسپانیولت ارتفاع

قفل امنیتی اسپانیولت ارتفاع

قفل امنیتی که بر روی اسپانیولت ارتفاع قرار داده می شود، در ارتفاع و عرض بزرگتر از ۸۰۰ میلی متر استفاده می شود تا این قابلیت را داشته باشد که در هنگام قفل کردن پنجره کاملا لنگه را در محل استاندارد خودش جای دهد و مانع نفوذ گرد و غبار، باد و آب باران شود. همچنین ضریب ایمنی پنجره ها را نیز را افزایش می دهد.

قیمت اسپانیولت ارتفاع

پس از تحقیق درمورد ویژگی ها و عملکرد یک محصول زمان آن می رسد که مناسب ترین نوع آن را با توجه به شرایط و نیازهای خود انتخاب و خریداری کنید. در این مرحله مهم ترین و مورد توجه ترین عامل قطعا قیمت است. قیمت این یراق دوحالته به عوامل بسیاری بستگی دارد. قاعدتا اسپانیولت های ارتفاع در انواع مختلف تولید شده و هر کدام با ویژگی های منحصر به فردی که به مصرف کننده ارائه می دهند دارای قیمت متفاوتی هستند. همچنین قیمت ها می تواند در برندهای مختلف، متفاوت باشد.

شما مهم ترین کاری که باید انجام دهید این است که ابتدا نوع نیاز خود را با توجه به شرایط مخصوص به خودتان مشخص کنید و مستقیما به دنبال همان محصول که نیاز شما را برطرف می کند بروید. زمانی که به دنبال برطرف شدن نیازتان می روید قطعا هزینه ی اضافی متحمل نمی شوید. برای خرید اسپانیولت ارتفاع نیز می توانید وارد قسمت
اسپانیولیت ارتفاع در فروشگاه پنجره آنلاین شده و با آشنایی با انواع اسپانیولت ها، محصول مورد نیاز خود را شناسایی و خریداری فرمایید .

منبع

Window Mechanisms / Espagnolettes

نوشته مهنوش بهرام آبادی
به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *