مقالات

اسپانیولت دوحالته چیست؟ یراق دوحالته

یراق دو حالته چیست؟

در مقالات پیشین سایت به تعریف اسپانیولت و همچنین انواع یراق آلات مثل انواع لولاها و انواع انواع دستگیره ها و… پرداختیم . حال قصد داریم به یکی از انواع یراق دوحالته به نام اسپانیولت دوحالته بپردازیم . در ادامه با موضوعاتی همچون اسپانیولت دوحالته چیست؟ یراق دوحالته-مزایای اسپانیولت دوحالته- بازشو های دوحالته-حالت های چرخش دستگیره پنجره و قطعات یراق دو حالته آشنا خواهید شد . با ما همراه باشید .

از شما دعوت میکنیم از محصولات دستگیره دو طرفه upvc ما نیز دیدن فرمایید.

اسپانیولت دوحالته چیست؟ یراق دوحالته

اسپانیولت دو حالته

اسپانیولت دو حالته

اسپانیولت دوحالته درب و پنجره دوجداره یکی از مهم‌ترین اجزای آن به شمار می‌روند. از اصلی ترین کاربردهای این سیستم که دلیل نام گزاری آن نیز است ایجاد امکان باز و بسته شدن درب و پنجره در دو حالت افقی و عمودی می باشد همچنین این اسپانیولت طوری طراحی شده است که عایق بندی بسیار قوی در برابر نفوذ آب،باران، برف، الودگی، گرد و غبار و … دارد. با وجود اسپانیولت دوحالته هنگامی که تنها برای عوض شدن هوا می خواهید پنجره را باز کنید ، نیاز به باز کردن کل پنجره نیست بلکه تنها با باز کردن حالت دوم آن می توانید به خواسته ی خود برسید .

این نوع از یراق دوحالته دارای تنوع مناسبی است و شما می‌توانید با توجه به سلیقه و کاربرد مکان استفاده از آن ، محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. ناگفته نماند اسپانیولیت دو حالته  عموما به روی پنجره هایی نصب می شود که فضای زیادی را اشغال نمی کنند اما اولین نکته حائز اهمیت در تمامی این اسپانیولت ها ، مربوط به مبحث تحمل وزن است.

حداقل وزنی که این اسپانیولت می بایست در اندازه های مختلف بازشو تحمل نمایند ۱۰۰ کیلوگرم می باشد که برای تحقق این امر مهم، مقاومت، اندازه و وزن مناسب لولاها باید مورد توجه قرار گیرد. علاوه بر آن، پیچ های رگلاژ لولاها نیز باید از جنس مناسب برخوردار بوده تا در هنگام رگلاژ دچار هرز شدن رزوه ها نگردد. در نتیجه انتخاب یک اسپانیولت مناسب و استاندارد برای درب و پنجره های دوجداره از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مزایای اسپانیولت دوحالته

  • ویژگی اصلی اسپانیولت دوحالته باز شدن درب یا پنجره بر روی دو محور به صورت عمودی و افقی می باشد .
  • سیستم اسپانیولت دو حالته به گونه ای طراحی شده است که در برابر نفوذ آب باران، گرد و غبار، آلودگی هوا مقاومت بسیار بالایی داشته باشد و آلودگی صوتی را تا ۴۰ دسی بل با شیشه دوجداره استاندارد و ۷۰ دسی بل با شیشه ۳ جداره کاهش دهد .
  • در زمان شدید بودن باد و باران و طوفان لرزش و صدا ایجاد نمی کند، در هزینه های سرمایشی و گرمایشی بسیار صرفه جویی می کند .
  • با پرده ها درگیری پیدا نمی کند و در عین حال هوا گردش پیدا می کند و در حالت باز ثابت می ماند .
  • در حالت دوم بازشو  نیز حتی در هنگام وزش باد و طوفان عمل می کند.

این ها همه از مزایای این سیستم می باشد. یراق آلات آلمانی را برای عملکرد بهتر این سیستم به شما پیشنهاد می کنیم.

یراق دوحالته

یراق دوحالته

بازشوهای دوحالته

اسپانیولت دوحالته به دو صورت افقی و عمودی باز و بسته میشود . در این نوع بازشوها برای تبادل هوا نیاز به باز کردن کل پنجره نیست و با باز کردن حالت دوم پنجره هوای اطراف کامل عوض شده و فضای محل زندگی شما را زیاد اشغال نمیکند و به پرده های شما آسیبی نمیزند اسپانیولت دوحالته ۸۰% از لنگه بازشوهای شما را در بر میگیرد و همین امر باعش شده تا در هنگام بستن دستگیره پنجره شما عایق بهتر و قویتری نسبت به سایر بازشوها داشته باشد.

حالت های چرخش دستگیره پنجره

  • دستگیره ای که به سمت پایین پنجره می چرخد و پنجره را قفل می نماید . 
  • دستگیره در وضعیت افقی پنجره به صورت معمولی و یا همان تک حالته می چرخد .
  • زمانی که دستگیره را به سمت بالا می کشیم پنجره به اندازه ۲۰ الی ۳۰ سانت از بالا برای تبادل آب و هوای منزل باز می شود .

قطعات یراق دو حالته

  • اسپانیولت ارتفاع
  • مکانیزم عرض و بازویی
  • قفل پشتی
  • قطعه ال شکل بالای لنگه
  • قفل پایین لنگه و مقابل آن
  • لولاهای بالا و پایین لنگه و فریم

منبع 

Window Fittings

نوشته مهنوش بهرام آبادی

به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *