مقالات

لولای قابلمه ای چیست؟ لولای افست offset hinge

لولای قابلمه ای یا لولای افست

در این مقاله از مقالات سایت پنجره آنلاین قصد داریم شما را با یکی از انواع لولا برای درب هایتان به نام لولای قابلمه ای که به نام لولای افست offset نیز شناخته می شود آشنا کنیم.
برای معرفی این لولا به موضوعاتی همچون لولای قابلمه ای چیست؟ لولای افست offset hinge ، چرا باید لولای قابلمه ای را انتخاب کنید؟ و لولای قابلمه ای چگونه کار می کند؟ خواهیم پرداخت .
اگر عرض فضای بازشوی در ، درواقع همان فضایی که از طریق آن با بازکردن در وارد ساختمان می شوید، برای شما اهمیت زیادی دارد و به به فضای بیشتری نسبت به حد استاندارد نیاز دارید ، قبل از اینکه به دنبال عوض کردن درب هایتان باشید حتما این مقاله را مطاله کنید .

لولای قابلمه ای چیست؟ لولای افست offset hinge

لولای قابلمه ای

لولای قابلمه ای

لولای قابلمه ای حمل تجهیزات سنگین بزرگ را از طریق درها ساده‌تر می‌کند و امکان دسترسی آسان‌تر معلولان را در دفاتر یا دیگر ساختمان‌های تجاری و عمومی فراهم می‌کند. در جایی که بسیاری از برنامه‌ها نیاز به تعریض درگاه با هزینه‌های قابل‌توجه دارند، این نوع سخت‌افزار دسترسی امکان اصلاح آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر را فراهم می‌کند.

لولای قابلمه ای یک ایده مقرون به صرفه است زیرا به راحتی می توان آنها را بر روی چارچوب درب ها و درهای موجود نصب کرد. این لولاها در اشکال و اندازه های مختلف موجود هستند و معمولاً از همان پیچ ها و سوراخ های لولاهای فعلی استفاده می کنند. یک لولا افست می تواند به عنوان تعادل مورد نیاز برای حرکت دادن نقطه محوری درب دورتر از لولا عمل کند، که اجازه می دهد تا فاصله بیشتری ایجاد شود.

قوانین ساختمان تجاری و صنعتی مدرن باید الزاماتی را برای امکان ورود ماشین‌ها و تجهیزات بزرگ به داخل ساختمان و همچنین برای راحت تر وارد شدن افرادی که از ویلچر و واکر استفاده می‌کنند در نظر بگیرند. اگر درها عریض‌تر هستند همچنین باید به لولاهای سخت‌افزاری دسترسی داشته باشند.

سازه های خصوصی با قاب های درب اندازه استاندارد با عرض حدود 30-32 اینچ ساخته می شوند. این مسئله می تواند برای آوردن اشیا یا افراد به داخل ساختمان بسیار محدود کننده باشد، زیرا لولاهای معمولی اجازه استفاده کامل از آن فضا را هنگام باز شدن در نمی دهند. با این حال، یک لولای سخت افزاری به گونه ای طراحی شده است که محکم باشد و موانع برای ورود را بردارد . ارائه عرض اضافی به قاب های استاندارد درب و افزایش دسترسی .

چرا باید لولای قابلمه ای را انتخاب کنید؟

یک درگاه باریک دیگر نباید یک خطر ناوبری یا شغلی باشد که تجهیزات و افراد نیاز به دسترسی از طریق آن داشته باشند. استفاده از لولا اصطکاکی صنعتی یا لولا افست می تواند تفاوت قابل توجهی در دسترسی ایجاد کند. لولاهای استاندارد را می توان به راحتی با لولاهای افست جایگزین کرد تا چند اینچ به عرض درگاه اضافه شود. لولاهای افست گاهی اوقات به عنوان لولاهای روشن، چرخشی یا تاشو نیز شناخته می شود .

لولای قابلمه ای چگونه کار می کند؟

عملکرد لولای افست

عملکرد لولای افست

طراحی لولاهای قابلمه ای ، پین لولا را از درب دورتر می کند. هنگامی که درب تا 90 درجه باز می شود، حداقل دو اینچ از درب عقب می رود و دهانه را بزرگتر می کند. در بسیاری از موارد، این درمان ساده نیاز به بزرگ‌کردن دهانه در و سرمایه‌گذاری در چارچوب درب جدید را از بین می‌برد.

جایگزینی لولاهای سنتی با لولاهای قابلمه ای یک راه حل ساده و ارزان است. این اصلاح اساسی مطمئناً می تواند دسترسی به تجهیزات و افرادی را که نیاز به دسترسی دارند افزایش دهد. لولاهای قابلمه ای و سایر سخت افزارهای دسترسی یک راه حل ایده آل برای کاربران املاک تجاری است که نیاز به فاصله بیشتر در درب یا بازشو دارند.

در این مقاله سعی کردیم به یکی از مهم ترین و کاربردی ترین انواع لولای درب بپردازیم . همانطور که گفته شد مهم ترین ویژگی لولای قابلمه ای که آن را از لولاهای دیگر متمایز می کند فضای اضافه ای است که برای شما فراهم می کند تا وسیله های بزرگ تر نیز امکان رد شدن از چهاچوب در را داشته باشند . امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد .

منبع

The Basics of Offset Hinges

نوشته ی مهنوش بهرام آبادی
5/5 - (1 امتیاز)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *