مقالات

نرده و هندریل شیشه ای چیست؟ (glass railing)

هندریل شیشه ای چیست؟

در این مقاله به شما خواهیم گفت نرده و هندریل شیشه ای چیست؟ (glass railing) و کاربرد های هندریل (Handrail) و نرده (Railing) شیشه ای ، مزایا ، معایب ، نرده پیکت ، مزایای نرده پیکت ، معایب نرده پیکت را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید از شما سپاسگذاریم.

نرده و هندریل شیشه ای چیست؟ (glass railing)

به طور ساده به صفحات شیشه ای عمودی متصل به هندریل را هندریل شیشه ای میگویند. در حالی که ممکن است شیشه ماده ایمن برای استفاده در طراحی راه پله به نظر نرسد، اما در واقع بسیار سخت تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. شیشه در انواع مختلفی از جمله شفاف، نیمه شفاف، رنگی، مات و حکاکی وجود دارد.

کاربرد های هندریل (Handrail) و نرده (Railing) شیشه ای

به طور معمول از شیشه برای نرده های راه پله استفاده نمی شود. معمولاً از مواد دیگری مانند چوب یا فلز برای نرده های نرده شیشه ای استفاده می شود. نرده های شیشه ای را می توان در هر دو فضای داخلی یا خارجی استفاده کرد و معمولاً در ساختمان ها و خانه های تجاری مدرن یافت می شود. پانل های شیشه ای مورد استفاده برای نرده پله را می توان به طور کامل یا جزئی با فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم قاب بندی کرد یا ممکن است بدون قاب باشد.

مزایا

نرده های شیشه ای یک مانع ایمنی بدون ایجاد مانع از دید ایجاد می کنند.
• از آنجایی که نرده های شیشه ای نور طبیعی را وارد می کنند، می توانند اتاق را بزرگ تر نشان دهند.
• هنگام استفاده در فضای باز، نرده های شیشه ای می توانند به عنوان مانع باد عمل کنند.
نرده های شیشه ای به راحتی تمیز می شوند.

معایب

• اگرچه تمیز کردن شیشه آسان است، اما باید به طور منظم این کار را انجام دهید زیرا کثیفی و اثر انگشت به سرعت خود را نشان می دهد.
• پرندگان، حیوانات و حتی افراد می توانند در صورت شفاف بودن به نرده های شیشه ای برخورد کنند.
شیشه نسبتا سنگین است و در صورت عدم استفاده صحیح می تواند در حین نصب ترک بخورد. بنابراین، احتمالاً بهتر است توسط یک متخصص نصب شود.
• هنگامی که از نرده های شیشه ای در خارج از منزل استفاده می شود، ممکن است به مرور زمان هوا شده و کدر شوند.

مخاطب گرامی جهت تکمیل اطلاعات خود در زمینه متریال هندریل شیشه ای و نرده میتوانید از دیگر مقالات مانند 5 مزیت شیشه های رنگی و انواع نرده راه پله Railing – کاربرد، مزایا و معایب نیز دیدن فرمایید.

نرده پیکت

نرده پیکت شامل پایه های عمودی است که نرده را پشتیبانی می کند. در پایین، پایه ها به ریل پایه یا آج پله ها متصل می شوند. پیکت ها می توانند از چوب یا فلز ساخته شوند. آنها می توانند پست های ساده باشند یا به زیبایی طراحی شده باشند. نرده راه پله پیکتی رایج ترین نوع نرده است و در همه جا از کارخانه های صنعتی گرفته تا ساختمان های تجاری و منازل مسکونی استفاده می شود. نرده های پیکت را می توان در داخل و خارج از خانه استفاده کرد.

مزایا نرده پیکت

• نصب نرده های راه پله پیکتی آسان است و هزینه ساخت آنها کم است
• پس از نصب، نرده‌های راه پله معمولاً نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند، مگر اینکه هر از گاهی آنها را پاک کنید.
• نرده های پیکت در طیف گسترده ای از اندازه ها، سبک ها و رنگ ها برای مطابقت با هر محیطی موجود است.

معایب نرده پیکت

• ایراد اصلی نرده های پلکانی، ظاهر رایج و قدیمی آن است.
• یک نرده گیره مانع جانبی کاملاً بسته ایجاد نمی کند. در حالی که بعید به نظر می رسد که یک فرد از طریق نرده ها بیفتد، ممکن است اشیاء کوچکتر را از طریق گیره ها رها کنید.

از اینکه تا انتهای این مطلب با پنجره آنلاین همراه بودید متشکریم. از شما دعوت میکنیم تا از دیگر مقالات پنجره آنلاین مانند راه پله شیشه ای چیست؟  و عوامل ساخت راه پله ها نیز دیدن فرمایید.

“زكات علم، آموختن آن به ديگران است.
استفاده از مقالات با ذکر نام پنجره آنلاین بلامانع است”

منبع : Different Types of Staircase Railings, Handrails & Materials

نویسنده : سید سامان سیاح
به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

یک نظر در “نرده و هندریل شیشه ای چیست؟ (glass railing)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *