مقالات

درب چوبی باد کرده – نکاتی برای رفع آن

درب چوبی باد کرده - نکاتی برای رفع آن

درب چوبی باد کرده – نکاتی برای رفع آن : در مقالات پیشین سایت با انواع درب های فریم چوبی آشنایی پیدا کردیم . حال در این مقاله قصد داریم به یکی از معضلات همه گیر در ساختمان ها بپردازیم . متورم شدن یا باد کردن درب چوبی . در ادامه موضوعاتی همچون درب چوبی باد کرده به چه علت ایجاد می شود؟ ، اقداماتی برای پیشگیری از باد کردن درب ، رنگ کردن درب چوبی را شرح خواهیم داد .

متأسفانه درهای چوبی در شرایط جوی خاصی متورم می شوند. بنابراین ممکن است روزی برسد که متوجه شوید درب چوبی شما متورم شده است و دیگر مانند گذشته به نرمی کار نمی کند. باید آن را فشار دهید یا به سختی بکشید تا باز یا بسته شود. آیا می خواهید دلایل پشت آن را بدانید؟ پنجره آنلاین اینجاست تا در این مورد به شما کمک کند .

درب چوبی باد کرده به چه علت ایجاد می شود؟

درب چوبی باد کرده

درب چوبی باد کرده

علت مهم چسبیدن درب به چهارچوب یا دری که روی زمین خراشیده می شود “رطوبت” است. هر چوب طبیعی یا مصنوعی رطوبت را جذب می کند و بیشتر در امتداد لبه های درب چوبی که کاملاً آب بندی نشده یا رنگ نشده است جذب می شود که باعث متورم شدن در می شود.

  • 1. درها عمدتاً به دلیل آب و هوا و تغییرات فصلی متورم یا کوچک می شوند. چوب یک ماده طبیعی است که گرما یا رطوبت هوا را جذب می کند و با جذب رطوبت منبسط می شود. اگر منبسط شود، در نهایت شروع به مالیدن روی قاب می کند و سپس باز کردن یا بستن درب سخت می شود. در زمان موسمی این پدیده بسیار رایج است زیرا جو بسیار مرطوب است.
  • 2. درب بدون مهر و موم یا قدیمی نیز می تواند رطوبت را حفظ کند. این می تواند دلیل دیگری برای متورم شدن چوب باشد و با خشک شدن درب باعث ایجاد ترک شود.
  • 3. اگر به طور خاص لبه پایینی در چوبی لاک زده یا در اطراف لبه ها مهر و موم نشده باشد، رطوبت توسط چوب جذب می شود که همچنین می تواند منجر به تورم شود.
  • 4 -موقعیت منزل شما و همچنین موقعیت درب ها نیز عامل موثر بر این مشکل است. درهای نواحی جنوبی و غربی بیشتر در معرض آفتاب قرار دارند که این امر باعث به خطر افتادن پوشش آنها می شود. در صورت عدم وجود حفاظت کافی درب ها شروع به متورم شدن می کنند.
  • 5. رطوبت به دلایل زیادی می تواند در خانه ایجاد شود. برخی از دلایل برجسته عبارتند از تهویه ناکافی، عایق ناکافی، لباس مرطوب داخل خانه و باز بودن درهای حمام. این اجازه می دهد تا رطوبت به اطراف حرکت کند و در اتاق جمع شود و باعث ایجاد بوی مخاطی و متورم شدن چوب شود.

از شما دعوت میکنیم از محصولات دستگیره دو طرفه upvc ما نیز دیدن فرمایید.

اقداماتی برای پیشگیری از باد کردن درب

  • در حین تعمیر درب یک فاصله بیندازید
  • درب چوبی را آب بندی کنید
  • درب چوبی را رنگ کنید
  •  از رطوبت گیر استفاده کنید
  • هنگام خرید درب یا پنجره چوبی جدید ، یا حتی در حین نصب آن، قبل از وصل کردن درب به چارچوب، از یک درزگیر خارجی استفاده کنید. درهای چوبی معمولاً پس از تولید یک پوشش محافظ روی آن ها کشیده می شود ، اما این برای محافظت از آنها در برابر عناصر پس از نصب کافی نیست.
  • در هر دو طرف در ، جلو و عقب و به طور خاص ، در هر چهار لبه و پایه، سیلر بزنید. استفاده از سه لایه سیلر یک روش استاندارد است، با سنباده ای سبک بین لایه های پشم فولادی ریز.
آب بندی کردن درب چوبی

آب بندی کردن درب چوبی

این روش ها باید به صورت دوره ای – حداقل هر 2 تا 3 سال – انجام شود تا حفاظت بهینه ارائه شود.

همچنین از شما دعوت می کنیم مقالات تفاوت تنظیم لولاهای سنتی و لولاهای اروپایی  و تعویض دستگیره در مرحله به مرحله از سایت پنجره آنلاین را حتما مطالعه فرمایید .

رنگ کردن درب چوبی

رنگ کردن درب چوبی

رنگ کردن جهت جلوگیری از باد کردن درب چوبی

اگر می خواهید درب بیرونی خانه را رنگ آمیزی کنید، قبل از رنگ آمیزی، حتماً از آستر چوب استفاده کنید. همچنین از رنگی استفاده کنید که برای درهای بیرونی در نظر گرفته شده است. مانند قاب چوبی مهر و موم شده، به همان اندازه مهم است که به طور مرتب روکش را از نظر ترک هایی که رطوبت از طریق آن نفوذ کرده و باعث تورم در درب شود، بررسی شود.

منبع : How to fix Swollen Doors? Know the Causes and Remedies

نوشته مهنوش بهرام آبادی
به این مقاله امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *