مقالات

تفاوت پنجره دوبل آویز و پنجره تک آویز

تفاوت پنجره دوبل آویز و پنجره تک آویز

در این مطلب قصد داریم تا به موضوع تفاوت پنجره دوبل آویز و پنجره تک آویز بپردازیم و موضوعاتی مانند پنجره تک آویز چیست؟ ،  پنجره دوبل آویز چیست؟ ، تفاوت هزینه بین پنجره تک آویز و دو آویز چقدر است؟ را نیز مورد بررسی قرار دهیم. از اینکه پنجره آنلاین را برای خواندن این مقاله انتخاب کردید سپاسگذاریم.

تفاوت پنجره دوبل آویز و پنجره تک آویز

پنجره های تک آویز و دو جداره در بسیاری از طراحی های خانه و انواع سبک های خانه محبوب هستند. در حالی که چندین چیز وجود دارد که پنجره‌های یک‌جا و پنجره‌های دوجداره را شبیه هم می‌کند، تفاوت پنجره دوبل آویز و پنجره تک آویز می‌تواند خانه شما را تحت تأثیر قرار دهد. همانطور که ما پنجره های تک آویز را با پنجره های دو جداره مقایسه می کنیم، با تفاوت ها آشنا می شوید تا گزینه مناسبی برای خانه خود پیدا کنید.

پنجره تک آویز چیست؟

پنجره تک آویز که به عنوان پنجره تک ارسی نیز شناخته می شود، نوعی پنجره با ارسی پایینی قابل اجرا و ارسی بالایی و ثابت است. این بدان معنی است که قسمت پایین پنجره به سمت بالا و پایین می لغزد، در حالی که قسمت بالایی ثابت می ماند. پنجره های تک آویز تهویه را از طریق ارسی پایین فراهم می کنند.

پنجره دوبل آویز چیست؟

پنجره دوبل آویز که معمولاً به عنوان پنجره دو لنگه نیز شناخته می شود، نوعی پنجره است که دارای دو ارسی قابل اجرا است که به سمت بالا و پایین حرکت می کنند. دو بخش اصلی قابل اجرا در یک پنجره دوبل آویز وجود دارد  ارسی بالا و ارسی پایین. هر دوی آنها می توانند برای تهویه باز شوند.

تفاوت هزینه بین پنجره تک آویز و دوبل آویز چقدر است؟

یکی از تفاوت پنجره دوبل آویز و پنجره تک آویز تفاوت هزینه های ان است. هنگام مقایسه یک خط تولید، قیمت پنجره تک آویز معمولاً کمتر از پنجره دوبل آویز است. از آنجایی که قطعات متحرک کمتری وجود دارد، ساخت یک پنجره تک آویز هزینه کمتری دارد. علاوه بر تعداد قطعات متحرک، جنس پنجره نیز بر قیمت گذاری تأثیر می گذارد. چوب معمولاً گران‌ترین مواد اولیه پنجره است زیرا بیشترین تنوع را در طرح و رنگ دارد.

5 نکته برای انتخاب پنجره تک آویز یا دوبل آویز

پنجره های چوبی تک و دو آویز یک زیبایی اصیل سنتی و تاریخی را برای خانه شما فراهم می کند. پنجره های فایبرگلاس تک آویز و دوبل آویز یک گزینه فوق العاده قوی و بادوام برای ایجاد ظاهری جاودانه است.

1. تمیز کردن و نگهداری

تمیز کردن منظم پنجره ها مزایای زیادی دارد. تمیز کردن پنجره تک آویز یا دوبل آویز از داخل خانه آسان است. به سادگی شیشه را با محلول تمیزکننده سرکه و آب اسپری کنید و با یک میکروفیبر یا پارچه بدون پرز پاک کنید. قاب های پنجره و تزئینات اطراف را با آب پاک کنید. پنجره های تک آویز چوب دارای چفت های شیب دار هستند که به شما این امکان را می دهد که ارسی پایینی را به سمت خانه کج کنید تا به راحتی نمای بیرونی ارسی پایینی را تمیز کنید.

برای تمیز کردن ارسی بالای پنجره تک آویز باید آن را از بیرون تمیز کنید. لطفاً توجه داشته باشید که عملکرد شیب در پنجره های تک آویز فایبرگلاس در دسترس نیست. با این حال، تمام پنجره‌های دوتایی دارای چفت‌های شیب‌دار روی هر دو ارسی هستند، بنابراین می‌توانید نمای بیرونی کل پنجره خود را از داخل خانه تمیز کنید. پنجره های دو جداره در سطح بالایی خانه ها محبوب هستند زیرا می توانید به راحتی هر دو طرف پنجره را از داخل خانه تمیز کنید.

2. تهویه

هر دو پنجره تک آویز و دوبل آویز باز می شوند تا جریان هوای کافی را برای خانه شما فراهم کنند. بزرگترین تفاوت پنجره دوبل آویز و پنجره تک آویز در تهویه مربوط به باز و بسته شدن لنگه ها است. با یک پنجره دوبل آویز، می توانید ارسی بالا، ارسی پایین یا هر دو را باز کنید تا هوا به داخل و خارج از خانه شما جریان یابد. در یک پنجره تک آویز، فقط ارسی پایینی به سمت بالا می‌چرخد تا جریان هوا برقرار شود. ارسی بالایی ثابت است و باز نمی شود.

3. هزینه

قیمت یک پنجره تک آویز معمولاً ارزانتر از پنجره دو جداره است. هزینه ساخت یک پنجره تک آویز کمتر است زیرا قطعات متحرک کمتری در آن دخیل هستند. علاوه بر تعداد قطعات متحرک، جنس پنجره نیز بر قیمت گذاری تأثیر می گذارد. چوب معمولاً ماده گران‌تری است زیرا بیشترین فرصت‌ها را برای شخصی‌سازی ارائه می‌دهد. وینیل ماده ای ارزان تر است و گزینه های کم تعمیر و نگهداری را برای خانه شما فراهم می کند. قیمت فایبرگلاس معمولاً جایی در حد وسط است.

4. بهره وری انرژی

هر دو نوع پنجره با در نظر گرفتن بهره وری انرژی مهندسی شده اند، اما مواد قاب لایه بیشتری از کارایی را به ارمغان می آورد. پنجره های وینیل و فایبر گلاس دارای قاب های چند محفظه ای هستند که به کاهش حرکت گرما کمک می کند.

این باعث می شود خانه شما در زمستان گرم و در تابستان خنک بماند. پنجره های فایبرگلاس تک آویز و دوبل آویز با فوم عایق اختیاری موجود است که به راحتی خانه شما در طول سال کمک می کند. و پنجره های چوبی تک و دوبل آویز از یک عایق طبیعی ساخته شده اند که به افزایش کارایی خانه شما کمک می کند.

منبع : single hung window vs Double hung window 

به این مقاله امتیاز دهید

مطالب مرتبط

یک نظر در “تفاوت پنجره دوبل آویز و پنجره تک آویز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *